Vi har købt et hus på landet. De nuværende ejer har en flok gårdkatte, ca 5 - 6 stk (mener vi), som hverken er vaccineret eller neutraliseret. Og de er heller ikke tam. Det få mad og ly og ser ikke syg ud - men det véd man vist aldrig helt. Vi har selv vores kat, så vi skal finde en løsning på det problem. Vi kan ikke beholde alle katte. Vi kan måske finde på at beholde én.
De nuværende ejers eneste løsning være vist kun og prøvet at skyde dem alle sammen. Og det vil vi godt nok ha’ det dårligt med. Så vi skal selv finde en løsning
Jeg går ud fra at vi ikke er de første som står i det dilemmer.
Har i erfaring i hvad man kan gøre eller hvordan man kan finde nogle ansvarsbeviste mennesker som vil overtage nogle dygtige musefænger?
Personlig ville jeg nok indfange dem og vælge aflivning, nu de ikke er tamme.
Skal de sendes videre, ja få dem snippet inden , så de ikke bidraget til at øge den vilde kattebestand med
Kontakt Min Ven Katten i Hobro for en saglig og ærlig vurdering af kattene og deres muligheder, hvis ikke I selv skal beholde en musefanger eller to.
VH
Susanne
Lige en lille opdatering: Af Mi Ven Katten blev jeg henvist til Kattens Værn til indfangning og vurdering. Der har jeg allerede kontakt med en katteinspektør.
Nu har vi fået nøglerne til huset og har været der i længere tid og kunne også se hvor mange katte der kommer til gården og holder til. Og der er vist 8 - 9 katte. Nogle holder mere til end andre, de har vi kun set en eller to gange. Men det kan også være at de kun kommer om natten, spiser og er væk igen.
Så vi har besluttet for at genudsatte 3 killinger fra sidste år. De er ikke helt så bange som de andre og der er en chance for at det ikke ende i slåskamp med vores kat, da de ser ud til at være nederest i hierarkiet. Så vi håber at vi kan gør dem nogenlunde håndterebare over tid.
Men som det ser ud glemmer de lidt at de er helt bange når man lokker lidt med god mad.
Er de ikke flotte?
Ja, de tre har det også godt sammen. De går tur sammen om dagen. Og en aften da vi havde glemt hundepuden ude på terrassen under bordet kunne vi se at den var meget eftertragtet Der sov den grå tabby og den sort hvide på den, ved siden af hinanden.
Jeg så slet ikke, der var 3 til at begynde med. Stribekatten falder godt i med omgivelserne, især når de 2 andre er i forgrunden De ser ud til at være i god stand alle 3, så med mindre de viser sig at være syge, kan de sikkert fortsætte med at være fine musefangere og med tiden også blive håndtamme