[QUOTE=TrekkieGrrrl;1033323]Man kan stadig få det der Pop-slik nogle steder. Og jeg kan godt finde på at købe det af ren nostalgi fordi det føles så sjovt 
Og ja… Æggesnaps. Synd at ægproduktionen er endt der hvor det nærmest er livsfarligt at spise et råt æg. Det er nu ikke det samme med pasteuriserede æg…
Jeg savner Sol-is. Ikke bare mærket, men selve isen. Den havde en ret kort levetid, men jeg kan stadig smage den… Uhm…
Og så savner jeg de RIGTIGE Dracula-slikpinde. Dem man kan få i dag er mikroskopiske og de smager slet ikke som de gjorde engang.
Månebase Alpha (Space 1999) har jeg heldigvis på DVD. Og Dick Turpin er højt på listen over “serier jeg skal ha’ købt”
Jeg er glad for at jeg har fået købt Survivors (De overlevende tror jeg nok den hed på dansk) - ganske vist er der lavet en nyindspilning af den… men det er IKKE det samme som originalen. Der er mange af de gamle serier der stadig er værd at se :)[/QUOTE]
Jeg har også Månebase Alpha og Survivors på hylden. Det er guld 
Jeg savner duften af kaffe og brænderøg, når min mor lavede kaffe på brændekomfuret ude i køkkenet. Det var den herligste duft at stå op til.
Jeg savner sammenholdet mellem naboer der var den gang. Hvor alle kendte alle, og gik ud og ind hos hinanden. Der var ingen låsede døre, og ingen behøvede at lave en aftale for at besøge hinanden. Det var et fåtal der havde telefon og bil, og jeg husker ganske tydeligt, da en af naboerne, som den første fik TV. Alle naboer fra nær og fjern, kom over og fik kaffe, og skulle se vidunderet. Alle vi unger sad i en kødrand på gulvet, og måbede over billederne på skærmen.
Jeg savner også æggesnapsen - eller røræg som vi kaldte det. Det var vores slik, og vi åd uanede mængder, for sukker var billigt, og æggene gratis… Slik fik vi kun ved særlige lejligheder, så som jul og fødselsdage. Det samme med sodavand. Fik fik en sodavand til jul, til fødselsdage og hvis vi var syge. Så en sodavand var en gudedrik for os, da jeg var barn.
Og så savner jeg rigtig mælk. Min far var fodemester, så vi børn er vokset op på mælk lige fra koen af. Ikke noget med homogenisering, varmebehandling eller andet mærkeligt. Kærnemælk var også RIGTIG kærnemælk den gang, med små bitte klumper smør i. Kærnemælk i dag, er jo bare syrnet mælk, og har intet som helst tilfælles med rigtig kærnemælk. Mælkebilen havde nemlig kærnemælk med retur, og det smagte bare SÅ godt. Især med en skefuld sukker i.
Rabarber havde vi masser af nede i bunden af haven, og de var kæmpestore. Det var nemlig der mor tømte toiletspanden
Sådan en rå rabarber dyppet i skukkerskålen - det var nu ikk’ så ring’ endda. Om vinteren var der rim på dynen om morgenen, og karkluden var frosset fast til køkkenbordet. Man var ikke sart den gang. Utroligt vi overlevede