Hvad katten koster i måndelige udgifter

Urgh jeg skal IKKE til at regne på hvad det koster mig… Det tør jeg ikke.

Men så længe jeg HAR råd til dem, så gør det jo heller ikke så meget :slight_smile:

[QUOTE=Lærke;686752]Tine, jeg vil bare lige svare på det med grus.
Jeg ved der er delte meninger om det og mange ikke vil være enig med mig. Men vi er rigtig glade for superbrugsens det hvide klumpende. Det koster 27 kr (mener jeg nok) Jeg bruger en hel pose til en enkelt bakke. .[/QUOTE]

Hvor meget får du for de 27 kr, og hvor længe holder det? Groft eller fint? Bare nysgerrig, for man kan jo ikke sammenligne noget, hvis der ikke er en kg-pris?

Vi bruger vel 900-1000 kr pr måned til tre katte i foder og grus, men eftersom en af dem er multi foderallergisk, kunne jeg muligvis gøre det billigere, hvis ikke jeg skulle tage hensyn til det. Og så, måske ikke, kvaliteten skal være i orden. :ok:

Jeg bruger ca. 100kr pr. måned på grus, på mine 5 indekatte, nu er her så killinger så der bruges lige det dobbelte. Bruger mellem 15-20kg grus pr mdr.
200kr på vådkost (gennemsnit), ofte mindre da de får kyllinger nogle af dagene i stedet for en dåse.
og så omkring 400kr. på tørkost :slight_smile: regnet ud på 6 katte, da det er forskelligt om de to fritløbere spiser inde.
Og så spiser hunden for ca. 300kr :stuck_out_tongue:

vi bruger ca 1 pose grus om mdr, og det er somregel ekstreme classic vi bruger, vi skifter alt grus ud en gang om mdr. vi gir max 100 kr for en pose grus.

derudover ryger der vel 10 ds tun på en mdr de koster 6 kr stk.

så spiser gaia ca 2-2½ kilo tørfoder om mdr, det er ca 80-100 kr om mdr

trixie spiser måske lidt under 2 kilo pr mdr og det er ca 40 kr om mdr

så de 2 katte koster os max 200-250 kr om mdr, derudover kommer der div lækkerier osv

Jeg brugte supermarkedets fine grus og syntes jeg købte mig fattigt i det. Så begyndte jeg at købe extreme classic og der var en verden til forskel. Det holder og holder så længe man sørger for at der er nok i bakken så tisset ikke når til bunden. Det kan også godt betale sig at si gruset når man renser kassen helt og rengør den. Det gamle grus kan genbruges og det spare da en del.

Med hensyn til mad, ja så er det jo alt efter havd dine misser spiser :slight_smile:

I betragtning af at jeg har haft en kat der kostede mig omkring 1000 kr om måneden i mad og medicin så synes jeg at mine udgifter til drengene er peanuts.

Gør dig selv en tjeneste og opret en speciel konto til misserne som du overføre penge til hver månede. De penge er kun til mad i tilfælde af at du skraber bunden på din normale konto og ellers står de der til uforudsete dyrlægeregninger eller i tilfælde af at de forbliver sunde og raske, til lidt forkælelse engang imellem.

Jeg bruger Olivers grus. Jeg kan ikke huske hvad jeg plejer at give (får opdrætterrabat) men det er ret billigt… Kan selvfølgelig ikke tjekke lige nu, for siden er under opdatering og åbner i formiddag. Men de kører det også lige til døren og det synes jeg er rart… Indtil nu har min hunds opdrætter så købt stort hjem til mine katte, hendes hunde og alle de hvalpekøbere der bruger Olivers og derfor har jeg ikke selv prøvet deres leveringsservice. jeg har siden skiftet foder, men jeg er stadig glad for gruset. Mener jeg gav omkring 600 for 120 kg sidst.

Jeg har prøvet at regne det ud …Uha - uha, heldigvis er jeg RIGTIG god til at fortrængning, så det har jeg desværre fuldstændig glemt :-). Min største post, er alt det rå kød og fisk jeg køber, alene den post sniger sig nok over 1000,00 om måneden, og så kommer alt vådmad og den smule tørfoder jeg bruger samt øvrige udgifter til grus / eftersyn og udskiftning af kradsemiljøer og legetøj.

Jeg bruger også det billige kattegrus fra dagligvarebutikkerne, giver så 30 for mit. Det er fint, hvidt og klumpende, i poserne er der 15 l.

Jeg tømmer min barke, en gang om dagen, og den lugter aldrig. Jeg stor tømmer vær 14. Dag, men det er kun fordi jeg er sippet hvad andgår barkehyggiejnen. Jeg ville sakkens kunne nøjes med kun at gøre barken hovedrent vær 30 dag, hvis ikke jeg var så sippet.

Jeg går på udstillinger som stuward og har til dato, fået et udstillingsgebyr og 2 kg RC tørfoder som tak. Det spare mig for selv at bruge penge på tørfoder. Så er der udstillingsgebyret… Før i tiden byttede jeg det til en 2 kg tør foder hos opdrætteren, da jeg ikke havde en udstillings kat. Men nu hvor der er en på vej gemmer jeg det til jeg skal afsted med den.

Jeg har i sidstemåned brugt 500 kr. Samlet.

I september har jeg brugt:
60,- grus
250,- til dyrlægekontoen
58,- til udstillings transport.
100,- på råtkød
(og da jeg har fået dåse mad af en ven, har jeg lagt 150 til siden til næste måned.)

Og har pt. En kat.

jeg brugte også engang det billige grus fra “købmanden” - og holdt meget fast på at det var godt nok til mig og Margrethe… Meeeen jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig kommer til at bruge det igen!! Desuden er der absolut ikke sparet penge ved at bruge det - især ikke hvis man køber kvalitetsgrus på tilbud!

:besvimer: hold da op nogle regnskaber.
Jeg har 3 birmaer og jeg synes ikke jeg bruger så meget.

3kg tørfoder om måneden
25-30 dåser vådfoder
10 kg grus
Forsikring

Det blir for mit vedkommende ca. 700,- :thumbup:
Mine katte spiser mere vådt end tørt.
Vetter er ikke medregnet, men de blir årligt tjekket og vaccineret, så det vel 1500-2500,- om året :gruble:

De 320 kr. pr kat her er selvfølgelig også “skåret ind til benet” (uden at gå på kompromis)…det var noget heeeeeelt andet, hvis jeg skulle regne ud, hvad jeg har brugt på Tarzan her det sidste år…eller for den sags skyld bare de sidste 3 mdr :smiley: Der er blevet købt kradsetræer, fontæne, skåle, aktivitetslegetøj, legetøj, guf, lammeskind osv. osv…dette er ikke med i regnskabet, men jeg regner også med, at disse ting kan holde i nogle år :slight_smile:

som birthe rigtig skriver - det afhænger helt af hvad kattene foders med.

her koster en kat på råt og vådt (incl grus,legetøj, guf minus dyrlæge) ca 750 kr pr måned.

da jeg havde mille der var tørkostjunkie kostede hun ca 125 kr pr måned

men jeg håber da at pengene er givet godt ud på de to jeg har nu der kun får råt og vådt - de skulle i det lange løb gerne blive billigere (tænker lidt; mindre dyrlæge regninger og længere levetid :))

[QUOTE=Bodil;687198]som birthe rigtig skriver - det afhænger helt af hvad kattene foders med.

her koster en kat på råt og vådt (incl grus,legetøj, guf minus dyrlæge) ca 750 kr pr måned.

da jeg havde mille der var tørkostjunkie kostede hun ca 125 kr pr måned

men jeg håber da at pengene er givet godt ud på de to jeg har nu der kun får råt og vådt - de skulle i det lange løb gerne blive billigere (tænker lidt; mindre dyrlæge regninger og længere levetid :))[/QUOTE]

Det er rigtigt…men det lyder godt nok lidt dyrt, synes jeg? Tarzan, som jeg (indtil i morgen) har som den eneste, får alt det vådt, han gider spise, hver dag. Det er ca. 200 g, altså en halv dåse af de store - der er jeg måske bare heldig? Han spiser ikke særlig meget tørfoder… Derudover får han også råt i det omfang, jeg kan lokke i ham - mest kylling (du bruger måske sådan noget barf-halløj? eller? :slight_smile: )…killingerne er vant til at spise daggamle kyllinger, men de koster jo heller ikke det store.

I hvert fald er jeg kommet frem til, at jeg bare på min SU og med min boligstøtte har råd til alle mine faste udgifter (dvs. også alle de faste til dyrene - mad, grus, forsikring, alting). Så har jeg et arbejde ved siden af, og lønnen derfra vil så blive til “sjov og ballade” og forkælelse af dyrene og mig selv. Det er jo skønt :slight_smile:

Hehe… Men men… du kan ikke lade være med at købe nye ting i et par år… :stuck_out_tongue: Sådan er det bare… :tihi:

Hehe, nej helt sikkert :smiley: (bortset fra, her snart ikke er plads til mere, haha).