Hvad koster det at få ordnet tænder?

Ja, det kan man jo ikke svare på, før man ved, hvad der skal laves, men jeg er ved at forberede mig lidt mentalt på, om jeg skal sige go eller no go, hvis dyrlægen ringer, imens piwi er i narkose i forbindelse med røntgen og vil til at rykke tænder ud på hende. Umiddelbart ser det ud som om, der primært er rødmen omkring en tand, men man ved jo aldrig, og jeg har aldrig været heldig at få fat i en af de katte, der er billige i drift :uha:

Så er der nogen af jer, der vil fortælle, hvad det har kostet at få lavet tandoperationer? Både de små og de store (worst case! :S), så jeg har en ide om, hvor lidt og hvor meget, der kan rende op i?

mvh. tina

Jeg har ikke fået vores seneste regning endnu, men jeg har lige fået fjernet alle kindtænder (alt bag hjørnetænder) på en af kattene, i en og samme operation, og prisen blev inden operationen anslået til ca. 4500,- Katten har det fremragende og det er uden tvivl for katten alle pengene værd. Så må hans lommepenge inddrages lige et stykke tid :slight_smile:
VH
Susanne

Prisen afhænger naturligvis af, hvor meget der skal laves…og hvor du får det lavet. Dyrlæge eller et veludstyret dyrehospital.

I '96 fik min første MCO fjernet alle tænder, han var 1½ år. Jeg har gemt alle mine dyrlægeregninger, og jeg ved, at jeg dengang betalte 1.600 kr for at få alle fjernet, bortset fra hjørnetænderne i undermunden.

De priser er ikke aktuelle mere - jeg har lige betalt 13.000 kr for at få fjernet Sveske’s tænder, bortset fra 1 hjørnetand i overmunden og 3 kindtænder i undermunden. Ellers er alle væk.
Pga narkosen er behandlingen lavet over 3 gange, dvs 3 x narkose, 3 x væsketerapi…og så selve fjernelsen/operationen.
En hjørnetand koster 1.015 kr at få fjernet - og der blev fjernet 3.
Det er mange penge og jeg var naturligvis glad for, at jeg kunne betale det. Hun havde haft smerter, hvis jeg ikke havde fået det gjort. :S

Jeg valgte at få røntgenbillederne sendt til Ruhnau, behandlingen er tilrettelagt efter hans syn på billederne. Jeg købte en telefonkonsultation hos ham og han ringede til mig med sin vurdering. Han meddelte mit dyrehospital sin dom og de udførte det, han mente skulle gøres.

[QUOTE=Susanne W;1230942]Jeg har ikke fået vores seneste regning endnu, men jeg har lige fået fjernet alle kindtænder (alt bag hjørnetænder) på en af kattene, i en og samme operation, og prisen blev inden operationen anslået til ca. 4500,- Katten har det fremragende og det er uden tvivl for katten alle pengene værd. Så må hans lommepenge inddrages lige et stykke tid :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det lyder bestemt ikke rart, men som om du fik meget til prisen :tihi: Tak :slight_smile: Blev det lavet på Bygholm?

[QUOTE=Sim-Sim;1230944]Prisen afhænger naturligvis af, hvor meget der skal laves…og hvor du får det lavet. Dyrlæge eller et veludstyret dyrehospital.

I '96 fik min første MCO fjernet alle tænder, han var 1½ år. Jeg har gemt alle mine dyrlægeregninger, og jeg ved, at jeg dengang betalte 1.600 kr for at få alle fjernet, bortset fra hjørnetænderne i undermunden.

De priser er ikke aktuelle mere - jeg har lige betalt 13.000 kr for at få fjernet Sveske’s tænder, bortset fra 1 hjørnetand i overmunden og 3 kindtænder i undermunden. Ellers er alle væk.
Pga narkosen er behandlingen lavet over 3 gange, dvs 3 x narkose, 3 x væsketerapi…og så selve fjernelsen/operationen.
En hjørnetand koster 1.015 kr at få fjernet - og der blev fjernet 3.
Det er mange penge og jeg var naturligvis glad for at kunne betale for det. Hun havde haft smerter, hvis jeg ikke havde fået det gjort. :S

Jeg valgte at få røntgenbillederne sendt til Ruhnau, behandlingen er tilrettelagt efter hans syn på billederne. Jeg købte en telefonkonsultation hos ham og han ringede til mig med sin vurderling. Han meddelte mit dyrehospital sin dom og de udførte det, han mente skulle gøres.[/QUOTE]

Jeg har bestilt tid hos Lizette Sloth i Kolding, som er uddannet i tænder. Så det må vel være i veludstyret dyrehospital-afdelingen gulp Jeg går ud fra, at din dyrlæge ikke er uddannet i tænder, siden du sendte billeder til Ruhnau? Og puuuuuuuh, det lyder godt nok dyrt!!! Håber bestemt ikke at vi kommer derop i nærheden, men jeg er glad for at være forberedt på muligheden :slight_smile:

mvh. tina

Vores Sex Bomb har lige fået fjernet alle sine tænder…på nær hendes hjørnetænder og de små fortænder…samt to tænder som blev fjernet sidste år.

Vi gav lidt over 8000 kr.
Men de er givet godt ud…Bomben har det så godt i dag og er frisk som en ungkat igen :slight_smile:

Dyrehospitalet mente, på baggrund af de røntgenbilleder de havde taget, at én hjørnetand skulle ud. Den fjernede de…men jeg ville egentlig gerne have Ruhnau ind over, så de sendte billederne til ham og han så noget, nok kun han kan se. Derfor blev det ordnet á 3 omgange…ellers havde 2 været nok.

Nej, de er ikke uddannet specielt til tænder, der har jeg kun tillid til Ruhnau.
Jeg har fuld tillid til dem med alt andet og jeg afleverer trygt mine dyr til behandling og evt narkose, men tænder, der er Ruhnau en kapacitet.

Sim-Sim skal turen igennem også, med full mouth tandrøntgen og der bliver billederne også sendt til Ruhnau. Så jeg venter spændt (eller nowet) på, hvad der skal ske.
Han er kuldbror til Sveske, så sandsynligheden for, at der måske er noget galt…er nok rimelig stor.

Ja, det er lavet på Bygholm - og det er med lidt forbehold for prisen, fordi regningen ikke er kommet endnu, MEN hvis man kan lave det hele i en runde så katten kun skal i narkose osv. en gang, så når man jo langt for pengene :slight_smile:
VH
Susanne

Jeg plejer at give omkring 2500 kr. for narkose, tandrøntgen og fjernelse af et par tænder, som jeg husker det. :slight_smile: May har fået fjernet tænder 3 gange

[QUOTE=Susanne W;1230950]Ja, det er lavet på Bygholm - og det er med lidt forbehold for prisen, fordi regningen ikke er kommet endnu, MEN hvis man kan lave det hele i en runde så katten kun skal i narkose osv. en gang, så når man jo langt for pengene :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Hmm tjah bom… det er lige det… Jeg har haft hende i to måneder og er rigtig glad for hende. Så hvis det bare er en lille ting, bliver det fikset med det samme. Men er det noget, der ligner 13.000 kroner (eller mindre, som er det jeg overvejer), og hvis jeg vil bruge reklamationsretten, så skal jeg vel først have hende undersøgt og derefter vende den med opdrætter, og så bliver det i to omgange. Men så har jeg også åbnet op for muligheden for, at hun skal retur, og det er jeg bestemt slet ikke fjollet med…

Var dit overslag inkl. røntgen?

mvh. tina

Den pris kan jeg meget bedre li’ :slight_smile: Tak! :slight_smile:

mvh. tina

Lillemanden har lige været til tandlægen i denne uge. Han fik taget full mouth-røntgen og derefter opereret 5 kindtænder ud. Inklusiv narkose, smertestillende, antibiotika og 2 poser væske kom jeg af med 4000kr. Jeg synes, at det er billigt for en meget gladere Lillemand :slight_smile:

Hvem er det du benævner som tandlæge? :slight_smile:

Lillemanden har været en tur hos dyrlæge Pia Kåber, Roslev Dyreklinik. Termen tandlæge dækkede hans besøg - ikke dyrlægens titel :slight_smile:

Ok…tak. :slight_smile:

Trille (hund godt nok) Blev omkring 11000

vi gav 750 kr sidste år da vores gaia fik fjernet en kindtand

Må nok nævne at hun var igennem 3 ok store operationer.

Bamse fik da han var yngre (igen hund) fjernet en tand for 900kr :slight_smile: Så igen det varriere vel, alt efter hvor volsom operationen er.

[QUOTE=taina;1230952]Hmm tjah bom… det er lige det… Jeg har haft hende i to måneder og er rigtig glad for hende. Så hvis det bare er en lille ting, bliver det fikset med det samme. Men er det noget, der ligner 13.000 kroner (eller mindre, som er det jeg overvejer), og hvis jeg vil bruge reklamationsretten, så skal jeg vel først have hende undersøgt og derefter vende den med opdrætter, og så bliver det i to omgange. Men så har jeg også åbnet op for muligheden for, at hun skal retur, og det er jeg bestemt slet ikke fjollet med…

Var dit overslag inkl. røntgen?

mvh. tina[/QUOTE]
Fisk :slight_smile: Jeg ved det dårligt nok, for jeg opdagede pludselig en slem gang tandkødsbetændelse og greb ham bare og tog med over da vi alligevel skulle over med Helios, og det var et hurtigt kig i munden og en aftale om næste dag og et lige så hurtigt overslag :slight_smile: Helios fylder det meste i øjeblikket, og når engang regningen kommer, så bliver den #1 flere sider lang og #2 indeholder både Helios og tænder og diverse poser og dåser foder og en helt masse andet, så den nøjagtige pris finder jeg nok ikke ud af - men de var de første i Jylland, der havde tandrøntgen, og det er da mit indtryk at den bliver flittigt brugt :slight_smile: Men det var fint nok, for allerede dagen efter var han fin igen.
VH
Susanne

At fjerne en tand på en hund er noget andet end på en kat. Operationen på en kat er en anden. Jeg har faktisk lige snakket med min dyrlæge Lise om dette på egelund Dyreklinik - du kan med fordel ringe rundt og få priser. Lidt benzinudgifter er godt givet ud er min erfaring. Der kan spares penge og nogle steder kan man aftale en pris på forhånd.

Toulouse skal have nogle af de små fortænder ud - jeg kender ikke prisen endnu men jeg har tidligere fået tænder ud på Tara og Eddie og prisen var omkring 3000 kroner per kat. Dyrekassen betalte alt diagnosestillende behandling og dele af tandbehandlingen også efter samtaler med dyrlægen i telefonen, der forklarede om årsagerne. Du skal derfor ikke på forhånd opgive at få din forsikring til at betale en del.

:slight_smile:

Buster var ved tand-dyrlæge for et par år siden Der kom jeg af med 3300 for tandrøntgen, tandrensning, narkose.
Han skulle heldigvis ikke have fjernet nogle tænder.
Det var på Aarhus Dyrehospital, som en gang ugentligt har besøg af en dyrlæge fra Silkeborg med speciale i tænder. Ved bare han hedder Alfred.