Hej jeg kunne godt være interesseret i en bengal på et tidspunkt. Nogen af jer der ved, hvor man kan købe sådan en, og hvor meget skal man af med for den??
En kælekat koster i omegnen af 6000.- Killingelisten.dk er et godt sted at lede
Penge Hvor mange ved jeg ikke lige, men de er vist i den dyre ende af racekattene. Men som Sugieh vil jeg foreslå at kigge opdrætteres hjemmesider på www.killingelisten.dk
Derudover har racekatteklubberne også hver deres opdrætterliste
JYRAKs liste, for kategori III - korthår
De andre klubber er racekatten, darak, og katteklubben. Og så er der også Viking Cats, som er under en anden hovedorganisation end de fire andre (og lige så fint sted at købe kat fra)
Helt enig i, at det er meget smukke katte. Prøv at gå på et par udstillinger for at opleve dem live - og for at møde opdrætterne. Jeg ved ikke, om der er tilmeldt Bengal til Skørping, men ellers spørg Susanne W.
Skulle der mon ikke være en enkelt af Evas bengaler blandt de topkatte, der skal præsenteres :?
Det skulle undre mig meget andet
Men jeg kan bidrage med, at den seneste pris, jeg har set på en bengalkilling, er 6.500 + neutralisering (og det var så ikke Eva, men hendes priser har jeg aldrig hørt).
Det er der ikke endnu, men tilmeldingerne bærer tydeligt præg af at vi stadig er meget sommerferieramte I øjeblikket kan man hente sig nogle ret billige best in shows, men mon ikke det ændrer sig når folk begynder at komme hjem fra ferie
Anyway, der er åbent for tilmeldinger til og med 19. august, så der kan jo nå at ske en hel del endnu - inkl. bengaler
VH
Susanne
Rimeligvis - og Benga’s katte er godt nok værd at hilse på, når de kommer til hovedlandet.
Mange tak for svarene. 6000 kr er også det jeg har set rundt omkring på nettet, men det har så været spottet og ikke marble. Jeg synes det er svært at finde opdrættere. Men nu er der jo nok at tage af
Der er vist ikke så mange der arbejder med marble i Danmark, men det er ikke mit indtryk at de er dyrere af den grund. Du kan evt. prøve at kontakte http://www.piramocats.dk/ Det er i nordjylland og de har marble avlskatte så selvom de ikke har nogen marble killinger lige nu kan det være de kommer en dag
Piramo har masser af killinger på vej… både plet og marble…
Ellers skal du være frisk og hente en hos Gail, som vi har vores Fie fra:-) Hun opdrætter jo bengal og havde et par SNO ved siden af for at give racen en hånd.
Hvis du googler Kiabindhi Bengals, så dukker hun op. Hun bor i UK; men er erfaren i at shippe misser til udlandet. Jeg kan kun sige godt om hende som opdrætter - vi tjekkede hende jo grundigt i sin tid:-) Og hun er skidesød oven i, så det er et supersted at købe. Jeg kender ikke priserne hos Gail, da jeg ikke er bengalkøber, men hun har mange sjove farver… Og arbejder med nogle helt utrolige mønstrer… Om det er godt ved jeg ikke, men jeg synes de er smukke. Det er det eneste jeg ved om bengalerne der - da vores tjek jo gik på en anden race:-)
Hej, der er jo også Bonea i Sverige, der har fantastiske katte http://www.bonneas.com/bengal.htm For mange år siden spurgte jeg selv på en bengal til opdræt og den gang var prisen for sådan een15.000, men jeg ved ikke hvad hun tager for en kælekat!
Cats og Conni