Hvad koster en chipning?

Læste lige at en skrev på et andet forum at en chip er 2-300 kr dyrere end en tattovering.
Hvad koster en chipning? Kunne nemlig ikke helt få den information til at passe med min opfattelse. Men den kan jo være forkert?

Har lige nuppet et par vejledende priser fra min dyrlæges hjemmeside, så kan du da se hvad han har/ikke har af forskel:

Chipmærkning ,inkl. reg. gebyr 607,50
Chipmærkning i forb. med anden behandling, inkl. reg. gebyr 401,25
Øretatovering alene inkl. reg. gebyr 578,75

Og så kan du lige få et par andre med du måske er interesseret i -høhø

Rabies-vaccination 493,50
Rabies-vaccination i forbindelse med anden vaccination 190,00
Kæledyrspas 236,25

Tina - Ja, så koster øretatovering da næsten det samme som en chipmærkning. Havde ellers troet tattoveringen var dyrere når katten skulle i narkose, men måske chippen koster en del :? :slight_smile:

Men tak for de andre priser. Jeg ved min dyrlæge tager 525 kr (sidste år) for en vaccine, og så 25 % rabat ved 2. kat og 50 % ved 3. og 4. kat :slight_smile:
Men rart lige at have en pris idé om pas og rabies :slight_smile:
Har sparet 2-3000 op til denne omgang, så burde kunne klares for det :slight_smile:

i forbindelse med anden behandling, ex moms
chip 288
registrering 88

ialt incl moms 470

Giver 150 kr for chippen i forb med anden beh. (incl moms, excl registrering)

Er registreringen ikke også noget man lige så godt selv kan gøre, på internettet?

Dyrlægens registrering er i det Danske Øremærke Register (Kattens Værn) - det kan du ikke selv registrere i.

Dyrlægens registrering er i det Danske Øremærke Register (Kattens Værn) - det kan du ikke selv registrere i.[/quote]Er det ikke det hvor man selv sender en seddel ind?

Beklager men jeg er altså lidt i spørgejørgen-humør i dag. [bigloony]

Kan man chippe/øremærke sin kat uden at registrere den?

Eller hvorfor beregnes registreringsafgiften separat?

Og er det ikke konkurrenceforvridende?

Jeg bliver da i tvivl om hvor min så er registrerede og under hvilket navn og adresse. Jeg har selv kun puttet dem i dansk-katteregister.dk

Man kan godt få chippet uden registrering. Også senere få dyrlægen til at registrere i KV

Mine katte bliver registreret på mit navn, med mindre jeg har angivet en anden ejer. Jeg leverer altid en “spiseseddel” med når mine killing bliver “fikset”.
Sælger jeg en voksen kat der er registreret på mit navn sender JEG en mail til KV med angivelse af chip eller tatoo nummer og af den nye ejers data.
Jeg kan selv via deres hjemmeside chekke op på det.

Jeg har sendt dem en email nu. Een var registrereret hos opdrætter og de to andre var slet ikke. Gisp. Der har jeg godt nok ikke lige hørt efter i timen, men helt ærligt man sidder jo med en overnuttet killing, hvem kan så tænke på register. Jo ups een af dem er jeg i tvivl om, for da havde jeg brugt alle mine opslag på hjemmesiden, man har kun 10 pr. dag, og jeg er vist lidt fumlefingret.
-shhhh

-engel

Jeg gav 276 kr for chip mærkning i forbindelse med anden behandling :o) (uden moms)

Edit: Det var self. med registering :slight_smile:

Ja, I har sørme ret.

110 kr for registrering i katteregistret, og det kan kun ske igennem eens dyrelæge.

Ja, I har sørme ret.

110 kr for registrering i katteregistret, og det kan kun ske igennem eens dyrelæge.[/quote]

Så er da noget dyrlægerne er enige om prisen på: 88 + moms er nem’li’ 110