Hvad læser du?

Jeg fatter altså ikke, at nogen kan have gang i flere bøger på én gang?

OK, er den god? Jeg fik ikke bestilt den (på engelsk), men det skulle jeg måske? Lad din mening høre?

[quote=Temple Bar;103108]Jeg er igang med lidt af hvert for øjeblikket.
Claire Bessant: The Cat Whisperer
Leif Davidsen: Den ukendte hustru
Hele Harry Potter-serien liggende i fancy, nummereret udgave
[/quote]
Vi deler vist smag lidt :slight_smile: Bessant har jeg tyret en del gange, da min perser (og første kat) lige var flyttet ind. Fuld af gode tips er den, omend mindre overskuelig og mere skønlitterært skrevet :slight_smile:
‘Den ukendte hustru’ ville jeg gerne læse, men det er ikke lige faldet for. Nu blev jeg mindet om den, tak for det.
Og HP? Super, super! Dejlige både som bøger, film, og spil :slight_smile:

:smiley: Oj Vivi, så skulle du se mine bogdynger… De kan snildt ligge i ugevis og blive taget op, når stemningen er til lige netop den bog.
At der så er bøger, som man sluger, og knap kan lægge fra sig for at sove :S Sådan havde jeg det med “Det Tynde Øl” af Meghan Jakobsen. En helt speciel rejseberetning, kan man sige. En dansk kvinde, der pga sin mands job i Saudi-Arabien må underkaste sig det samfunds helt afsindige leveregler for kvinder. Hendes humoristiske vinkel på det, de kvaler, hun oplever, og hvordan hun tackler de vilkår. Ikke mindst om, hvordan de arabiske kvinder selv tackler dem! Morsomt, spændende, og meget, meget oplysende. Jeg slugte den.
Og gjorde efterfølgende noget ultra-sjældent: Jeg købte bogen.
Ellers køber jeg ikke bøger, for det ville være endeløst, og jeg har ikke pladsen til at have et mindre bibliotek :wink:
Men bøger, som jeg læser igen, og igen flere gange, køber jeg. ‘Rend mig i traditionerne’, ‘Lord of the Rings’ - og altså denne her.
Ellers er engelske romaner (og krimier, bare ikke de alt for barske) et hit hos mig :slight_smile: Rosie Thomas f eks.
Fantasy f eks af Mercedes Lackey, Anne McCaffrey. ‘Equal Rites’ af Terry Pratchett hylede jeg af grin over i mange omgange - en af hans bedste, synes jeg :thumbup:
Historiske romaner og biografier, gerne med et nyt perspektiv. F eks “Caroline Mathildes revolution” var yderst interessant! Det var nyt for mig at få et velunderbygget politisk perspektiv på en begivenhedsrække, der ellers er beskrevet udfra en romantisk synsvinkel mange gange.
Steve Berry: “The Templar Legacy” var svær at lægge fra sig. Den kom lidt dårligt fra start, men vel 50 sider inde i bogen begynder det for alvor at rulle, og så går det som en lavine frem til et flot klimaks, ikke mindst i konklusionen. Wow. Ud med Dan Brown (stor skuffelse) og ind med Berry! :rock:

Temple - Du er glad for titler med ordet “cat” i? :slight_smile:

Det er bøger om katteadfærd, som jeg synes bliver mere og mere interessant, jo flere katte jeg har :slight_smile:

Lige nu læser jeg…
Kongens Fald af Johannes V. Jensen.:wehuu:

Den har jeg ikke læst siden gymnasiet.
og det er min yndlingsbog.

Suverænt sprog - suveræn handling…
Mange gode hilsner
Mona

Temple - Må man høre hvad de to så handler om? :slight_smile:

Mona - velkommen tilbage :slight_smile:

Mona :inlove:

(undskylder for sidespringet :))

Nu er jeg trods alt foreløbig kun begyndt på den ene af dem, men den gennemgår kattens kropssprog og giver eksempler, forklaringer og forslag til løsninger på uønsket adfærd som f.eks. stressbetinget strinteri inden for.

Den anden tager ifølge omtalen fat på nogenlunde det samme, men sandsynligvis ikke med helt samme løsningsforslag - og eftersom ikke to katte er helt ens, gør det ikke noget at have flere vinkler at angribe et problem fra :slight_smile:

Jeg er i gang med “Vølvens datter” af Saga Borg.

Det er første del af en serie - der er vist 5 - 6 bøger mere, som jeg glæder mig til at læse.

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Sjovt nok prøvede jeg at læse den for nogle år siden, men opgav, da jeg syntes den var kedelig.

Det har så ændret sig og nu synes jeg, at den er vældig god.

Temple - Tak for svaret. Lyder spændende

Eva - Den har jeg også overvejet at læse - og lagt fra mig igen.uden.at.låne.den. :slight_smile:

Det har jeg da også tit. Det er ikke sikkert man har lyst til at læse det samme hver dag:)
Jeg har heller ikke problemer med at leve mig ind i handlingen igen selvom der er gået lidt tid siden jeg sidst læste.
KnusElin

Jeg har altid mindst 2 bøger igang … ind imellem 3 ,da jeg ofte syntes at der er perioder i alle bøger som hænger lidt , så med et par stykker igang har jeg altid stor læselyst :thumbup:… Får læst ca 500-600 sider om ugen

Længe siden jeg har været i denne tråd, men så vidt jeg husker havde jeg gang i Stieg Larsson trilogien, som selvfølgelig er afsluttet. Fed serie!

Jeg har siden læst Jordens Søjler og Uendelige Verden af Ken Follet. To tykke bøger (ca 1000 sider stykket) men bestemt værd at læse. Jeg kunne slet ikke lægge dem fra mig, de var bare så fængslende.

Derudover har jeg læste Puls af Steven King. Lidt mærkelig gyser, men alligevel fængslende. Brød mig dog ikke om slutningen.

Så har jeg læst Dolores Claiborn også af Steven King. Jeg må indrømme jeg lige skulle vænne mig til måden den var skrevet på, hvor hun selv sidder og fortæller hele historien, men jeg synes den var god, og har også fået lyst til at se filmen.

Lige nu læser jeg Stille som i graven af Mary Higgins Clark. Jeg er kun nået til kapitel 20, men den er lovende :slight_smile:

Min top 3 af bog-serier ser lige nu sådan ud:

  1. Jordens Børn af Jean M. Auel

  2. Jordens Søjler / Uendelige Verden af Ken Follet

  3. Stieg Larsson Trilogien

Lige nu er jeg ved at afslutte Breve Fra H.C. Andersen. Har været i gang med den siden 2003. Den er god men også tung fordi den er skrevet i H.C. Andersensskrift, altså den måde de skrev og stavede på den gang.

New Moon af Stephenie Meyer. Læser dog ikke så meget som før. :slight_smile:

Jeg har lige læst Hanne Vibeke Holst - Dronningeofret. Den kan anbefales :slight_smile:

Og så har jeg husk fluks kastet mig over Camilla Läckbergs Tyskerungen.

[quote=Eva;103452]Jeg er i gang med “Vølvens datter” af Saga Borg.

Det er første del af en serie - der er vist 5 - 6 bøger mere, som jeg glæder mig til at læse.

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Sjovt nok prøvede jeg at læse den for nogle år siden, men opgav, da jeg syntes den var kedelig.

Det har så ændret sig og nu synes jeg, at den er vældig god.[/quote]

Der er ialt 9 bøger i den serie :smiley:

Jeg læser lige nu Slugten af Wilbur Smith, og Kattehviskeren sådan taler du med din kat af Claire Bessant

/Dorte

[quote=Dorte Birkedal;168786]Der er ialt 9 bøger i den serie :smiley:

Jeg læser lige nu Slugten af Wilbur Smith, og Kattehviskeren sådan taler du med din kat af Claire Bessant

/Dorte[/quote]

Jeg er lige blevet færdig med 4. bind - de er gode, men lidt hen i det overnaturlige.

Wilbur Smith er jeg også stor ynder af - tror jeg har læst langt de fleste af hans bøger.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

[quote=Eva;168789]Jeg er lige blevet færdig med 4. bind - de er gode, men lidt hen i det overnaturlige.

Wilbur Smith er jeg også stor ynder af - tror jeg har læst langt de fleste af hans bøger.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:[/quote]

Vølvens datter er overnaturlig - og jeg røber ikke noget ved at sige at det bliver mere overnaturligt :thumbup:

/Dorte

[quote=Dorte Birkedal;168799]Vølvens datter er overnaturlig - og jeg røber ikke noget ved at sige at det bliver mere overnaturligt :thumbup:

/Dorte[/quote]

Du røber ikke for meget - for allerede nu er det da helt vildt, hvad de vølver er i stand til. :thumbup: