Nu vil jeg læse
Tjaa, er faktisk ganske overrasket over bogen. Men havde heller ikke høje forventninger. Når nu han skal spille en rolle de næste 4 år er det meget godt at vide lidt om ham.
Du er modig, Lone
Et par alternativer:
og minder lige om at han kaldte demokrater “a bunch of childless cat ladies who are miserable at their own lives and the choices that they’ve made and so they want to make the rest of the country miserable, too.”
Han har også brugt “weird cat ladies” som nedsættende bemærkning - og han opfandt historie om immigranter, der spiser kæledyr.
Han er bare på alle måder en charmerende type.
Jeg er på ingen måde enig eller sympatiser med ham eller Donald.
Men syntes det er interesant at læse om ham og hvad der har formet ham.
Så ren nysgerrighed og interesse.
Jeg syntes politik er interessant, og især i usa for det land er så polariseret. Og det påvirker jo også vores land når de vælger sådan en præsident.
Lige nøjagtigt det her gør også jeg tit har læst bøger om folk, jeg slet ikke er enige med
Det er også godt princip at have - at læse ting man ikke er enig i. Det kræver så også bred læsning…
Som eks ‘Poverty, by America’ af Matthew Desmond. Han har også skrevet ‘Evicted’ som er virkelig god og gør man (endnu engang) er glad for ikke at bo i USA…
En anden bog er ‘American Prison: A Reporter’s Undercover Journey into the Business of Punishment’ by Shane Bauer
Jeg har også på min ‘to read’ liste:
Stories Are Weapons: Psychological Warfare and the American Mind by Annalee Newitz
Capital in the Twenty-First Century by Thomas Piketty
Edit: Oliver Burkmann sætter ord på mine forbehold - fra hans seneste nyhedsbrev:
" I don’t need these people’s psychodramas in my head anymore. The closest thing to a political point I want to make is that I’ve dedicated far too much brain-space, in recent years, to marinating in the psyches of the angry, cynical and damaged men currently ascendant in our politics – which is basically what you’re doing when you spend time on Twitter, idly surf online media, or consume most TV news.
I’m not talking about people in general here. We’ve lots of work ahead to try to understand how large swathes of the population – people like us, in so many ways, who love their kids, and so on – could embrace viewpoints we find so bewilderingly abhorrent. And we’re going to have to be willing to accept the possibility that some of the failings might be, at least partly, on us. But these tasks won’t be aided in any way by remaining addicted to the feuds and fragile egos of the demagogues at the top, or their hangers-on in the commentariat, and the shocking things they say for attention and money.
We can’t ignore the deep societal problems that have fueled their rise. But we absolutely can choose to excise from our lives all their distracting psychodramas, their whiny podium speeches, social media bloviating and related bullshit (which includes, by the way, the output of many of those building media empires by railing against them, too).
…
May all those angry attention-seekers one day find effective therapists! But in the meantime: screw them. Every single person reading this has better things to be doing with their limited time on the planet."
Omvendt er jeg er også enig i at det i høj grad påvirker os i DK at så skræmmende mange amerikanere valgte som de gjorde.
Kan meget anbefale denne artikel om hvad der står på spil i disse år
På en million sider, så vidt jeg husker God fornøjelse. Du skal jo nok komme igennem den, så meget som du læser. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke huske, om jeg nogensinde gjorde. Jeg kan i hvert fald ikke huske handlingen.
John Irving, en af mine yndlingsforfattere. I 2011 ejede jeg stort set alt af hans der var oversat til dansk. Og har læst i hvert fald 11 af hans bøger, en del af dem flere gange. I starten syntes jeg at hans bøger var tunge at komme i gang med, men de var så gode at det var værd.
Ahhh ikke helt så mange, lidt over 800, tykke bøger er ikke noget problem for mig, jeg elsker tykke bøger
Jeg kan også godt lide ham, jeg ved ikke hvor mange jeg har læst, men den første jeg læste var Verden ifølge Garb