Hvad læser du?

Det er lidt sjovt det er så forskelligt om man vil have lydbog eller rigtig bog eller måske på skærmen.

Anyway… jeg kører armchair gardening her med Claus Dalby’s nyeste - cottage haver

2 Synes om

Jeg bruger gerne både lydbog og papirbøger. Men til meget forskellige ting. Jeg har læst lidt på skærm også, men jeg foretrækker altså papirformen, hvis jeg skal læse med øjnene frem for med ørene. Der er bare noget ved oplevelsen når man selv vender bladet og kan se hvordan der bliver færre og færre sider tilbage efterhånden som man når frem i historien.
Lydbøger bruger jeg som baggrundsunderholdning når jeg kører hjem fra arbejde, går alene i haven eller køkkenet eller nogle af de gange hvor jeg har haft gang i større ensformige strikke/hækle projekter. Derfor er det også kun easy-read bøger jeg hører. Lette krimier og evt. bøger jeg har læst før, så det ikke betyder så meget hvis fokus lige er på noget andet lidt…
Papirbøger og det at læse med øjnene er for mig et totalt luksus frirum hvor jeg bare kan lukke alt andet ude.

Lige nu er jeg igang med krimier både på lyd og papir. Karin Slaughters Atlanta serie på lyd (er lige begyndt på “Brudt”) og Dennis Jürgensens Eksploderende Skadedyr på papir.

2 Synes om

Så skal jeg i gang med Kaninjægeren af Lars Kepler.

Nu vil jeg i gang med Lazarus af Lars Kepler.

Jeg rocker ved at have opdaget ereolenglobal! :rock: De danske biblioteker er dybt sørgeligt ift den slags bøger jeg foretrækker (engelske og gerne fantasy), men den globale ereol har mange, så er strøget igennem ca. 1 bogen om dagen de sidste mange dage :grin:

2 Synes om

Hedder det ereolenglobal?

1 Synes om

Nej. www.ereolenglobal.overdrive.com - jeg plejer at gå ind via www.ereolen.dk da jeg bedre kan lide deres søgefunktion. Man skal så hente overdrive, der findes som app til alt fra apple to PC. Login er ens normale bibliotekslogin :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har for ca. en uge siden tegnet et 14 dages gratis abonnement på Mofibo, og må indrømme at jeg elsker det, jeg læser på min tablet, det er nemt og fungere fint for mig. Troede ikke jeg ville blive så glad for at læse e-bøger, men det er jeg.

Nu vil jeg i gang med Vinterland af Kim Faber og Janni Pedersen.
I sengen er jeg i gang med at læse De Hængte Hunde af Jens Henrik Jensen, og det er på min e-bogs læser.

1 Synes om

Dejligt! Er du vild med det kan jeg altså virkelig anbefale ereolen.dk til at gøre det samme helt gratis :slight_smile:

1 Synes om

Ja den kender jeg, men der skulle jeg reserve en bog, en e-bog, det gad jeg altså ikke en papir bog er ok man skal reserve, men ikke en e-bog, derfor sprang jeg på Morfibo

Ja, der er kun så mange kopier, og man kan kun have 2 udlån af gangen og 2 reserveringer. Man kan dog vælge kun at få ledige bøger vist, hvis det er :slight_smile:

1 Synes om

Ja og det kan jeg jo ikke altid nøjes med, og i øjeblikket kan man jo ikke komme på biblioteket og låne papir bøger, så mofibo var oplagt.

Kan du ikke bare aflevere, når du er færdig?

Det kan godt være, det bare er mig, der generelt ikke læser mere end to bøger ad gangen :see_no_evil:

1 Synes om

Der findes også et ganske stort udvalg, som man ikke skal reservere. Reservationer gælder nok mest de nyeste, evt. de mest populære bøger, som stadig kan forventes at sælge i boghandlerne. Det giver god nok mening, at der er sådan et system, så biblioteket ikke udkonkurrerer boghandlerne.

2 Synes om

Jo da. Det er også det jeg gør, har pt typisk kun en bog lånt i 1-2 dage :slight_smile: Jeg kan sagtens have gange i flere forskellige typer af bøger igang, men kan også bare lade være. Det med max 2 reserveringer er det mest irriterende :slight_smile:

Mhhm, jeg er ikke stødt på nogen hvor der ikke står at der er max f.eks. 4 ledige kopier? Altså der er begrænsninger på hvor mange der er.

1 Synes om

Også ved de såkaldte Blå titler? Dem har jeg ikke oplevet, der har været begrænsninger på.

1 Synes om

Altså jeg har også altid gang i mindst 2 bøger, en i soveværelset og 1 til 2 måske 3 i stuen.
De ebøger jeg ville låne på ereolen var af Lars Kepler hvor jeg skulle reservere, jeg havde altså ikke tålmodighed til det. Blå titler skal ikke reserveres, men jeg har faktisk kun lånt et par e bøger i ereolen i gennem årene, så kender det ikke så meget,

Jeg er lige gået i gang med at lytte til Ringenes Herre Kongen vender tilbage :slight_smile:

Jeg diskutere med mig selv, hvilken bog, der nu skal være den jeg læser inden jeg skal sove, enten bliver det Voyager den tredje bog i Outlander serien eller også bliver det Harry Potter serien forfra igen :smiley:

1 Synes om

Pas, jeg ved slet ikke hvad blå titler er i den sammenhæng :hoho: Men det er måske fordi det er den globale jeg altid bruger, da jeg kun læser dansk hvis forfatteren er dansk (og læser ca. ingen danske forfattere)

1 Synes om

Så vidt jeg har forstået er blå titler e-bøger der ikke skal reserveres