Hvad læser du?

Er det bogEN lige for øjeblikket? Jeg kunne se, Susanne også var i gang med den :slight_smile:

2 Synes om

@galath Jeg har læst den, jeg havde det virkelige også som Susanne, det hun skriver her

Tro faktisk jeg vil have fat i den igen :smil:
Også så er det Susanne skylde jeg skal have mine bøger ud af skabet nu, og når de er er uden kan jeg lige så godt gøre det rent, for jeg skal have fat i bogen binyre træthed af james l. Wilsom. Da jeg læste lidt af den, da jeg købte den. Og der gik der også nogle lys op for mig, jeg trænger vist til og få de lys til og lyse igen om ikke andet end for kroppens skyld :s:

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Jeg er faldet lidt tilfældigt over den :slight_smile: Jeg tror der var en henvisning til den i Jyllands Posten for nyligt, så jeg ad den vej faldt over den. Og min interesse udløses af at moderne diabetes medicin jo i høj grad læner sig op ad tarmhormoner. (Og fedme behandling - Novo har netop fået godkendt the next big thing på det amerikanske marked, som med sikkerhed bliver en millardforretning!) Og tarmbakterier ser jo ud til at have indflydelse på stort set alting, lige fra fedme, immunforsvar og til tandkødsbetændelse :slight_smile: Fik yderligere et "hmmm…"øjeblik i forhold til mange moderne kattes tendens til dårligt tandkød og mundhulebetændelse, da der blev nævnt en bestemt type bakterier, der excellerer i bl.a. at udløse tandkødsbetændelse (hos mennesker!). Gad vide om vi via fodring fremmer tandkødsbetændelse hos nogle katte? Det er et problem af nyere beskaffenhed, og det har ikke været muligt at påvise nogen arvelig sammenhæng. Er vi ovre i tarmbakterier? Så mange spørgsmål, så få svar :slight_smile:
VH
Susanne

5 Synes om

Det er Susannes anbefaling jeg vil læse den. Jeg har i 32 år haft tarm problemer og lægerne, og der har været mange ind over, kan ikke finde ud hvad der er galt, og jeg har prøvet alt der kan prøves af medikamenter, undtagen recept medicin. Kostomlægninger har ind til videre heller ikke hjulpet. Så håber denne bog måske kan kaste lidt nyt lys over det.

2 Synes om

Og for den sags skyld også depression, så vidt jeg mener at kunne mindes fra de artikler, jeg ind imellem er stødt på om emnet. Det lyder helt sikkert interessant.

2 Synes om

Nu vil jeg i gang med Magtfulde mikrober af Oluf Borbye Pedersen og Kristian Sjøgren.

1 Synes om

hvorfor skulle det egentlig være så meget anderledes for katte.
De får også diabetes bla. af forkert fodring, så ja det ville da ikke undre mig om mange af kattes “livsstilsygdomme” også er “tarmbakterie relaterede”

2 Synes om

Nu vil jeg i gang med Kluddedukken af Daniel Cole.

1 Synes om

Afdelingen for sund fornuft, bliv frifor bureaukratisk forstoppelse og corporate bull shit af Martin lindestrom 2021
Begynte i går men har små grint :tihi: og har fået aha oplevelse, fagbog men meget let læseligt

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Øv en trist nyhed.

Er meget glad for hendes bøger.

2 Synes om

Ja det er trist hun er død. Hun skrev godt.

Nu vil jeg i gang med Bødlen af Daniel Cole.

1 Synes om

Jeg er også i gang med at lytte til Historien om Malurt.

1 Synes om

I aftes gik jeg i gang med Slutspil af Daniel Cole.

1 Synes om

I aftes gik jeg i gang med Ghazala af Arna Schmidt Møller.

1 Synes om

Nu vil jeg i gang med Æret være mine døtre af Lene Wold.

1 Synes om

Så vil jeg i gang med En kvindes pris af Somaly Mam

1 Synes om

Så vil jeg i gang med Solgt af Zana Muhsen.

1 Synes om

Nu vil jeg i gang med Den udkårne af Fayza Oum´Hamed.

1 Synes om

Nu vil jeg i gang med, Jeg har også levet af Jens Andersen, Jette Glardaard.

1 Synes om