…når andre katte vasker sig? Måske lidt kryptisk spørgsmål, men jeg tænker på, at mange katte jo bruger rigtig meget tid på at vaske sig og ordne deres pels, men hvad laver Sphynxen i al denne tid? Sidder den mon og vasker sine dun, eller bruger den tiden på noget andet?
Den vaske nog sin “hud” og så slappe af… og nyde livet
Jeg skulle sige fra Nokki (en rigtig Sphynx-prinsesse), at tiden går med følgende:
[ol]
[li]At vaske sig … for jeg har altså dun, der skal være lækre [/li][li]At spise - og gerne spise de andres mad også[/li][li]At lege. Det er især sjovt at flyve i hovedet på en Maine Coon hankastrat[/li][li]At sove[/li][li]At blive nusset med[/li][li]At spise lidt mere[/li][li]At gå på kattebakke[/li][li]At nikke skalder til andre - eller “stange dem”[/li][li]At tigge om is og andre lækre sager[/li][li]At blive børstet for det er deeeeejligt
[/li][li]At vade rundt på mine ejeres computere[/li][li]At kigge efter insekter og fugle ud af vinduet[/li][li]At drøne rundt i hele lejligheden med en burmeser-like kat[/li][li]At sove - og helst under dynen.
[/li][/ol]
Miaw
Ja, man vasker sig skam stadig, bare fordi man er hårløs. Nu er Deena en Cornish Rex, men kunne pelsmæssigt sagtens gå ud for at være sphynx Hun sidder ind imellem og skiftevis vasker sig selv og kradsetræet
Det lyder som min Keyah Hun er meget sirlig og har et fast ritual med at udover hende selv, så skal mine gardiner i stuen og sofabordets ben, vaskes mindst en gang om dagen.
Suk… Tullen gør noget lignende. Og så sidder hun og spytter bagefter, fordi hun får sisal i munden. Greven vasker til gengæld mig - helst mine håndled og helst til huden er væk…
Ånd…
Kan hun trænes til mere tror du? f.eks gardiner der er hunkattestrint på, så kan hun udlejes til regøringshjælp
[QUOTE=Maibrit;594694]Jeg skulle sige fra Nokki (en rigtig Sphynx-prinsesse), at tiden går med følgende:
[…snip liste…][/QUOTE]
Hun er i den grad en kat, den dejlige Nokki.
Det skulle ikke undre mig… :høhø:
Hun ER meget rengøringsfikseret. Da hun var killing hadede hun at jeg havde alt det sjuskede hår i ansigtet (læs: øjenvipper+øjenbryn, ikke skæg) og forsøgte at plukke dem af ved enhver given lejlighed
[QUOTE=En forhenværende bruger;594838]Det skulle ikke undre mig… :høhø:
Hun ER meget rengøringsfikseret. Da hun var killing hadede hun at jeg havde alt det sjuskede hår i ansigtet (læs: øjenvipper+øjenbryn, ikke skæg) og forsøgte at plukke dem af ved enhver given lejlighed [/QUOTE]
Ahh, hvis hun ligefrem bider tispletterne af gardinerne, tror jeg hellere jeg vil vaske dem - det dufter jo også dejligt så længe det varer :høhø:
[QUOTE=Ann R;594771]Greven vasker til gengæld mig - helst mine håndled og helst til huden er væk…
Ånd… [/QUOTE]
Gør Magic også ved mig. Og Asani vasker mig på næsen, så jeg faktisk har fået noget, der ligner en hudafskrabning af det :høhø:
Greven HAR lavet hudafskrabninger Jeg ved jo det er kærligt ment, så jeg er af og til ikke hurtig nok til at sige stop
Nå, det heler hurtigt