Hvad med min kat, når det sker noget til ejeren

i dag læste jeg noget i en tysk katteforum som fik mig at tænke over. der blev en tilfald beskrivet, hvor en gamle dame kom i hospitalet og ingen vist om hendes husdyr, som så ikke blev passet og døede.

I tyskland findes en forening, hvor man kan blive medlem. der skal man give oplysninger om en person, som vil i tildfald af en ulykke passe ens dyre. og så barer man en kort på sig med telefonnummeren af denne organisation, som skal ringes til i tilfald af et ulykke. og så organiserer de, at ens husdyre bliver passet.

findes der noget lignende i Danmark?

hvad har i gjort for at sikre jeres katte i tilfaldet af et ulykke?

Jeg regner med som et minimum at min far eller min bror bliver underrettet hvis jeg er med i et uheld, og de ved jo da at jeg har katte.

Derudover har jeg et lille kort i min pung (som jeg forsøger altid at have med mig) hvor der står at jeg har katte, hvor mange, hvilken dyrlæge jeg bruger, hvilket foder og navn og adresse på en kontaktperson som er min bror. Og tak for tråden, blev lige mindet om at jeg skal have lavet et nyt, for der er ændringer i antal og i foder.

Hvis det skulle gå helt og aldeles galt og mine dyr bliver “forældreløse” er min bror instrueret i hvad jeg ønsker for kattene, hvem der skal kontaktes og lignende. Jeg skal også have lavet noget på skrift, men indtil videre har jeg ro i sindet med at min bror er informeret.

Hvis der skulle ske os noget rigtig slemt har vi testamente .
Ud ved døren står det at vi har dyr og hvem der skal kontaktes . I vores punge har vi en seddel sammen med vores sygsikring og mit diabetis at vi har dyr og med forskellig navne som kan kontaktes , hvis der sker os noget.
Helt ærligt ved jeg ikke om vi har sådan en forenninger , da vi har et godt familie og venne netværk , og ikke har haft brug for at tænke i de baner . At vi skal have andre til at kigge efter vores dyr hvis uheldet er ude .

Jeg er ret overbevist om, at Inges Kattehjem har haft sådan en ordning. Man kunne tage stilling til, hvad der skulle ske med kattene i tilfælde af indlæggelse eller død, og hvem der skulle betale etc. Jeg printede noget ud for nogle måneder siden, men det kan jeg ikke finde, og jeg har lige ledt hele sitet igennem uden at finde det igen. Så måske har de droppet det igen.

Men jeg vil også sige tak for tråden, for det er da et ikke helt uvæsentligt spørgsmål, som jeg skal have gjort noget ved!

Dyrefondet har en sikkerhedstjeneste, som også inkluderer problemet omkring ejers dødsfald, se her:

http://dyrefondet.dk/OPLYSNING+OM/sikkerhedstjenesten.htm

:slight_smile:

så vidt som jeg husker har dyrenes beskyttelse noget som de kalder et dyretestamente, hvor det er muligt at skrive nøjagtigt hvad der skal ske med ens kæledyr i tilfælde af at jeg ikke selv kan sige det.

tak for alle svar! og tak for linket.
det var også min intention at måske nogen andre kommer til at tænke om deres dyrs sikkerhed - lige som mig.

Jeg ved at Dansk Dyreværn Aarhus har en ordning, hvor man kan oprette dyretestamente.

Jeg har på et tidspunkt fået papirerne, og begyndte at udfylde dem, men fik det aldrig gjort færdig, da det var for voldsomt for mig at tænke på. Jeg vil dog gerne oprette et, synes det er endnu mere vigtigt nu, hvor Buster er kronisk syg, og det derfor er vigtigt at han får den rete dosis medicin etc.

[QUOTE=danpia;553585]Dyrefondet har en sikkerhedstjeneste, som også inkluderer problemet omkring ejers dødsfald, se her:
http://dyrefondet.dk/OPLYSNING+OM/sikkerhedstjenesten.htm
:-)[/QUOTE]

Hmm - var inde på Dyrefondets side og bestille materiale om deres sikkerhedstjeneste.
I lørdags modtog jeg så en kuvert fra dem med pjecen “Tillykke med din nye hundehvalp”

Har mailet dem, for den får de lige lov at rette… :høhø:

Jeg kender desværre ikke til en sådan forening i Danmark – men sikken en god idé. Det ville typisk være godt som i dette eksempel for ældre mennesker. Ja tænk engang at man kan være så alene…… For os andre vil en forældre, bror eller søster forhåbentlig tage affære.