Hvad mener i når i siger gimper om jeres hun katte?

Nu har jeg op til flere gange set flere forskelllige bruger kalde deres hun katte for nogle GIMPER og kunne god tænke mig at høre hvad i helt precis mener med det.
Her hjemme har jeg 2 hun kastrater og 2 han kastrater og jeg ser ikke meget til uvenskab eller ligende. Dog kan min ældste han godt skælde ud nu og da og det tror han gør fordi han er den der bestemmer og gerne lige vil huske de andre på det. Mine piger der imod høre jeg sjældent noget fra.
Så hvad mener i med GIMPER? Har i nogle gode/sjove historier om jeres GIMPER?

Nu tror jeg det er mere udpræget blandt de fertile end blandt kastraterne.
Men mine to piger bliver begge hurtigere end hankattene sure og arrige , og lader sig også hurtigere gå på af støj eller lign. Altså de farer hurtigere op :slight_smile:
Ikke at jeg kalder mine for gimper, men kalder den ene for en hystade. Hun kan ligge hos mig og spinde, men Diego må ikke komme og ligge op ad hende, så får han en på hovedet :wink:

Jeg siger det samme om Eva, selvom jeg ikke har kaldt min hunkastrat for en gimpe. -tihi

Min fertile hunkat, er dog den største drenger*v jeg længe har set, men måske er det fordi hun endnu er så ung (10 mdr).

Det er de samme med Borg hvis han ligger og hygger skal andre ikke komme og forstyre så bliver der sneret måske man skulle til at kalde ham for GIMPE eller HYSTADE.

Min gamle kat Knisper - HUN var en gimpe…

hun væsede og spruttede for et godt ord - og selv søde henvendelser fra de andre misser blev mødt med hvæsen og sprutten…

hun var komplet uberegnelig hvad det angik… og utrolig selvstændig :slight_smile:

ingen af mine fertil hunner er “gimper” men et par af de gamle neutraliserede hun misser er…men de holder sig bare fra de andre katte… … de har rig mulighed for at finde steder udendørs hvor der er ro…en enkelt bryder sig ikke om udelivet…jan hun bor så på badeværelset…men det er hendes valg
der er ro i flokken og det er det der siger mig mest om trivsel

Jeg skal ikke udtale mig om, hvorfor andre kalder deres hunkatte for gimper men ud af 6 hunkatte har jeg 5 af dem:S…i mine øjne er de gimper fordi de hver især vil bestemme over alle andre, har en ekstrem kort lunte, har en meget lav tolerancetærskel overfor specielt andre hunkatte men hannerne får også deres del af tæskene, hvis de træder det mindste forkert-høhø
Der er hermetisk lukket for flere hunkatte her i huset, de giver al for megen ballade. Alle 6 hunkatte er husmisser og jeg har en fornemmelse af, at gimpegenet ligger i det korte hår dog uden jeg har nogen beviser for det-tihi…dog vil jeg sige, at der altid vil være en hun husmis her i huset, de er fantastiske til at holde styr på spilopmagerne (drengene) men kun en’ udfra devisen om at for mange kokke fordærver maden…

[quote=haneben;52379]ingen af mine fertil hunner er “gimper” men et par af de gamle neutraliserede hun misser er…men de holder sig bare fra de andre katte… … de har rig mulighed for at finde steder udendørs hvor der er ro…en enkelt bryder sig ikke om udelivet…jan hun bor så på badeværelset…men det er hendes valg
der er ro i flokken og det er det der siger mig mest om trivsel[/quote]

-tihiVi har også en gimpe boende på badeværelset, hun er skyld i, at et toiletbesøg godt kan tage en time-høhø

Sikke en heksekedel du må leve i… pyhhhh jeg kunne ikke
jeg har kun 2 damer (begge neutraliserede) der ikke er sociale med de andre…den ene bor på badeværelset…( som regel) og den anden bor i naboens carport… de trives, så jeg vil ikke aflive dem, de har mulighed for at flytte, men det vil de heller ikke…jamen så må jeg jo bare sige at det er " godt nok"

Så slemt er det faktisk ikke, de holder sig for det meste for sig selv, det er kun når Thit og Mulle har et sammenstød, typisk ved kattelemmen, at der kommer decideret uro i flokken…balladen smitter men der kommer efterhånden hurtigt ro på igen…og de 2 gimper er blevet så gode til at overse hinanden, at de kan gå forbi hinanden i fred og fordragelighed:)

Sådan som jeg forstår en gimpe hun kat kan sammenlignes med vi kvinder når vi lige skal til at have besøg af “tante rød” - dvs. den periode når vi er PMS… Hurtige på aftrækkeren, kort lunte og føler at vi ALTID har ret og retten til at bestemme alt!!

haneben - Hvis du skal af med en gimpe eer der fint plads her :slight_smile:

Hej

De fleste har jo beskrevet ordet “gimpe” - når jeg bruger ordet om mine tøser så er det mere sagt med kærlighed fordi nogle af tøserne brokker sig mere, lidt som kvinder gør :stuck_out_tongue: Men jeg syntes bestemt det har sin charme når kattene har noget kant på deres personlighed…
Selvfølgelig er det ikke sjovt hvis der er tøser der går på rov efter andre katte, men så ser vi på problemet omkring den hunkat og vurdere om hun skal omplaceres, men så er det nu ikke ordet gimpe der bliver brugt om hende.

/Charlotte

Jeg bruger ikke det ord, men det betegner det meget godt, jeg sige kæling, Som faktisk betyder kær ling…
ligesom hos andre er det også kærligt ment, jeg elsker mine gmper, de er lidt mere hys ind de andre, de har en kort lunte og kan bedst lide sig selv… vil meget gerne bestemmer og er ret hurtige til at vise det…

Der var et tidspunkt at min skovkat Jessica ville fortælle min Coon Uzette at det altså var hende der bestemte, hmm hendes to døtre hjælp hende skam med at sætte Uzette på plads, det er da nogen gimper… her til skal der lige siges hendes døtre er 2 år…

men for søren da jeg elsker mine gimper

Tak for tilbuddet, Bamse, men vi tager de hensyn til deres små særheder, og så går det nok…de er meget glade og kælne når vi er på tomandshånd med dem…

[quote=Hanne P;52486]Jeg bruger ikke det ord, men det betegner det meget godt, jeg sige kæling, Som faktisk betyder kær ling
ligesom hos andre er det også kærligt ment, jeg elsker mine gmper, de er lidt mere hys ind de andre, de har en kort lunte og kan bedst lide sig selv… vil meget gerne bestemmer og er ret hurtige til at vise det…

men for søren da jeg elsker mine gimper[/quote]

Jeg bruger også ordet “kælling” men bestemt også meget kærligt ment -lovelove

Min husmis kan for nogle se ud som det er hende der er gimpen fordi hun væser og sprutter af de andre, men min overbevisning er nu, at hun ikke altid er helt tryk ved Coon´erne, så det er en slags forsvar.
Nej min gimpe er Sally på små 8 mdr.
Når hun er i dét humør er der ikke den kat der går fri fra at få et par på hovedet. Om hun så selv skal opsøge dem for det, det er lige meget…det er da gimpet -høhø
Jeg må faktisk engang imellem stoppe hende, for det er som om hun synes at husmissen Ariel er den sjoveste at jagte, og hun er oftere over hende end de andre. Nok fordi Ariel er rædselslagen for hende når hun er i dét humør.
Det er ikke altid hun fatter det første gang jeg fjerne hende og sætter hende i et andet rum, hun kan sagtens finde på at opsøge Ariel så nsart jeg slipper hende igen. Men som regel anden gang forstår hun og lader hende være.

gimpe er til dels kærligt ment : dejlig, uundværlig - men en smule hysterisk og primadonna agtig. jeg har en !!! hysserallen, tante brun, rejekællingen- min helt egen brune mis

Hold da op hvor er der mange der kender Pussimor og Pølse. Man skulle tro de boede flere forskellige steder;o))
Min lille søde Pussimor er gimpet, men hendes datter Pølse er overgimpet.
Pussimor kan kun lide sig selv og så min mand og mig. Hun kan bedst lide mig og sådan vil det altid og har det altid været. Det var mig der hjalp hende, da hun som meget ung mis fik killinger på vores trappesten og jeg fik hende ind lige for næsen af 3 store hankatte, der stod og lurede på hende. Den lille trætte missemor kæmpede en brav kamp for sine killinger, så da jeg kom og flyttede hende og de små ind i gangen følte hun sig tryg.
Det skal siges jeg godt vidste hun var med killinger og jeg havde forsøgt at få hende ind, men hun ville ikke. Jeg havde lavet et lunt sted til hende i hestestalden, men der ville hun så åbenbart ikke være. Da hun skulle føde ville hun ind til mig og jeg var ikke hjemme. Stakkels lille missepige.
Hun blev inde i 14 dage sammen med de små og hun brugte kattebakken så fint, selvom hun aldrig havde set en. Først efter de 14 dage forlangte hun at komme ud, men vendte hurtigt næsen hjemad igen.
Hendes 4 små killinger blev nusset og kælet for og passet på af både mormis og os. Selvom det kun var min søn og mig der måtte røre ved dem efter Pussimors mening.
De tre af killingerne fandt vi gode hjem til og de var alle 3 nogen små kælepotte, men Pølsemis var helt anderledes, den har fra før den fik øjne, knurret hver gang vi tog den op;o))
Hvorfor min polske svigerdatter så lige absolut skulle forelske sig i den ved jeg ikke, men hun elsker den kat og er nok den eneste som Pølse kan lide ud over sig selv.
Det er forøvrigt hende der har døbt den Pølse, hvilket kom af den var lidt tykkere en de andre og hun lige havde lært at udtale ord med ø i korrekt. Pussimor er så min ide, for Kate, som min svigerdatter bliver kaldt, kalder alle katte for pussi,. Så det var små pussis og store pussi og vores kæmpe hankat, Leander, hed meget store pussi;o)
Så jeg var nødt til at døbe hende Pussimor, hvilket passer godt til min lille gimpede missepige.
Pølse kan kun lide sig selv og gider ikke kæle eller noget, kun hvis der er mad. Hun kan ligge og sove dybt og man kan gå forbi hende, hun løfter hovede og man stryger hende over ryggen. De fleste gange lægger hun sig til at sove igen, men hun kan også finde på at knurre og hvæse og forlange at komme ud omgående. Sjovt nok hvæser og knurrer hun, men hun har aldrig hverken bidt eller krasset nogen.
Nå ja glemte lige, de to tøser bor i den ene ende af huset og blander sig ikke med resten af flokken, nej de kan få nogen på lampen kan de.

Knus Elin

Tak for nogle dejlige historier og jeres dejlige piger.

Her hjemme er pigerne så ikke gimper/kællinger. Min skovpige er den lege syge og meget kærlige der vælger at trække sig hvis der bliver noget. Min huspige vil helst være for sig selv på nær når det er Borg der vil ha kontakt. Hun kan dog godt finde på at snerre af den lille Njord hvis han bliver for meget men så er det også fordi han bare bliver ved med at irretere.
Nej her hjemme er det nok husdrengen Borg der er GIMPEN han skal nok lige fortælle når han syntes at de andre skal ind ordne sig. De skal heller ikke komme for tæt på når han ligger og bare nyder tilværelsen.

Hos os er det bare HELT omvendt:)

Alma er manden i huset - hun tisser i badet, drikker øl og ligger gerne til sku for alle mens hun laver nedre toilette, så hun er hun er min “lille” trucker / skank.

Det er Arthas der er gimpen her, han opsøger også gerne de to andre for lige at give et dap eller et bid, også hvis vi kæler med ham, får man lige et lille nap med hvis man ikke kæler korrekt-høhø
Vi har nu også altid være af den overbevisning at Arthas var en pige i en drengs krop, da han er så feminin i sin adfærd-tihi

Tara er da ikke en gimpe - hun er noget af det mest kærlige der findes, rolig og stille og kærlig. Overfor mig. Hvis det passer hende. Når det passer hende… hihi

Og så har jeg aldrig set en kat se SÅ snobbet ud fra den står op til den går i seng - en halæv time efter den er stået op :slight_smile:

Hun er det tætteste jeg kommer på lumsk hjemme hos mig. Hun har en kort lunte som bare pokker og hun kan både bide og kradse, hvis hun ikke får sin vilje.

Sidder hun et sted og jeg flytter hende så siger hun en MEGET fornærmet lyd - inden hun går på sådan en meget snobbet måde.

Hun har tydeligvis høje tanker om sig selv og er meget forelsket i sig selv.

Diva er et andet godt ord:-)

Hold kæft hvor jeg ELSKER den gimpe man! Hun er den ebdste hunkat jeg nogensinde har haft!

Knus