Hvad mener katteejerne om denne lov?

[quote=Houmann90;382803]

Og så går jeg meget ind for Dkkorats forslag, om neutralisering :ok:[/quote]

Det gør jeg så ikke, da undersøgelser har vist en forøgelse af aggressiviteten hos kastrerede (han)hunde!
Og det var vist ikke lige dét man ville opnå. :rock:

Det er fuldstændigt sindssygt! -surrender

[quote=Ann K;382805]Det gør jeg så ikke, da undersøgelser har vist en forøgelse af aggressiviteten hos kastrerede (han)hunde!
Og det var vist ikke lige dét man ville opnå. :rock:[/quote]

Hvilke undersøgelser? :slight_smile: Kan ikke rigtig finde noget om det på nettet

[quote=Camilla;382790]De må da have drukket af natpotten! Sikke et tåbeligt forslag, hvad skulle det gøre godt for?

Gid de dog kunne bruge tiden (og vores penge!) på noget fornuftigt, frem for at komme med sådan et latterligt udspil… :lynogtorden:[/quote]

Det er hvad folk får ud af at stemme på dansk folkeparti og venstre, må da håbe folk vågner op, og bruger fornuften næste gang de stemmer, næste skridt bliver nok at alle børn unden de korekte gener skal aflives, de kunne jo blive agressive eller udvikle sig til terorister. Når det er overstået så kan man aflive alle over 60+ for så sparer man på folkepensionen. næste omgang er de handicappede for det er da en pengesluger uden lige. Og Vupti Frede så er Danmark et meget bedre og mere økonomisk og miljø venligt samfund.:sorry::sorry::sorry:

Du kan starte med den undersøgelse som Life har lavet i samarbejde med DKK - den blev refereret i Dkks blad for ca 1 år siden :slight_smile:
Derfra kan du finde videre littereatur og andre undersøgelser over samme tema.

Da jeg desuden helt selv har en observation og erfaring, der siger at det ikke hjælper en døjt at kastrere hunde med agressivitetsproblemer, så virker et krav om kastration for at undgå bid-episoder helt hen i vejret for mig :slight_smile:

Synes så tit det er Bastard hundene(ikke gadekryds) der er mest sunde og velafbalancere kontra mange af racehundene. Spændende hvornår det ender med alle folk skal have golden retrivere for det er jo familie hunden :thumbdown: Håber da ikke de når at forbyde kuwaisz før vi får fat i en eller får påkrævet mundkurv til dem.

De burde istedet sørge for alle skulle have et “opdræts” kørekort før de måtte tage kuld på deres hund race eller ej. Der er faktisk regisiterede opdrættere der laver aggressive hunde.

Mine forældre have en Old english sheepdog. Hun var total skroller i roen og aggressiv. Hun blev aflivet efter ophold hos et "opdragelses hjem, der kastede håndklædet i ringen. Når så afslappet en familie vovse kan være aggressiv kan alt blanding eller ej. -surrender

Hundekørekort det er vejen frem :slight_smile:

Kuvazh er så lige netop en af de racerr, som jeg ikke mener har noget som helst at gøre i DK!
Det er en arbejdshund…og dér er ikke noget arbejde til den her! :slight_smile:

[quote=Ann K;382838]Kuvazh er så lige netop en af de racerr, som jeg ikke mener har noget som helst at gøre i DK!
Det er en arbejdshund…og dér er ikke noget arbejde til den her! :)[/quote]

Se Ann, der rammer du lige netop én af mine kæpheste lige smack dead in the center.

Det er i 99% af alle tilfælde, når hunde bider, en “fejl 95”. (altså klaphatten i den anden ende af linen)

Meget af det der går allermest galt, er når folk falder for f.eks. en muskelhunderace (molloserne som oftest, men også mange andre hunde avlet til et specielt formål), og så kører de hårdnakket frem med at det er en åh og ih så venlig familiehund.

NEJ DET ER FANDME IKKE…

Der er faktisk ikke ret mange racer der er familiehunde, men de har alle potentialet til at blive det!!!

Men det går altså galt når man får en hund som en Bullterrier og tror det er en lille puttenutte hund, der ikke behøver at opdrages mens den er så lille, for det er det ikke. Det er en hund med en vanvittig stærk psyke, som hvis den ikke behandles korrekt, let bliver dødsensfarlig.

Eller klaphatten der synes en Irsk Setter er så smuk at de bare må eje sådan én. Så køber de sådan én, og efter 1½ år må den aflives fordi den er “tosset”. For det at den har boet i en 40 kvm. stor lejlighed, og kun været ude på 3x5 minutters luftetur dagligt, kan ihvertfald ikke være grunden.
Ej heller kan det være fordi at den i gennemsnit har været selv hjemme 10 timer i døgnet, og når der endelig var nogen hjemme, var de der blot for at beordre den op i sin kurv. (og dette er et eksempel fra den virkelige verden)

Så er der dem der køber Owczarek og synes den er så nuttet det første år, at de glemmer at lære den de mest basale ting, og når den som stor 1 årig hund på 60 kg. springer op og bider i benene og ikke kommer når man kalder, så smider man den i en hundegård på knap 8 kvm, og der tilbringer den så ca. 3 år før den bryder ud og nakker naboens pony.Og så bliver den gud døde mig stemplet som værende en agressiv og adfærdsvanskelig hund/race.

Næ nej, istedet for forbud mod nogle racer, så lad os få indført en form for “kørekort” til hund, afhængig af racevalg og lignende. (og forøvrigt til alle andre dyr også)
Og Selvfølgelig skal vi ikke aflive hundehvalpe fordi de er blandinger, men derfor skal vi da stadig kæmpe for at der ikke laves en helvedes stor bunke blandingshvalpe uden mål og med, bare fordi det kunne være sjovt for hr. og fru Hansen at parre lille hysteriske Pomerainer-petra med naboens frygtelige foxterrier-fido.

Og så skal jeg nok trække “hesten” tilbage i stalden.

[quote=Jeanette H;382797]Aaaarh det er da kun dem, der minder om muskelhundene i udseende. Man kan jo tydeligt se, at det ikke er det Ace er. (Hvis det altså er den Ace, der også er at finde på Hundegalleriet)

[/quote]

Jamen kender en bla. af boxer og lab. Han kunne sagtens gå for at være en bla. af noget ulovligt og det samme med den franske bulldogs bla. som bor længere oppe af vores vej, så det er et problem hvis loven vedtages.

Syntes loven er fuldkommen hen i vejret. Jeg har jo selv en bla. af racer som bliver forbudte, kan sagtens se der skal nogen tiltag til for at forhindre de desværre sørgelige ting som nogen hunde har været del af, men mener slet ikke den lov her hjælper på det problem

MVH
Gitte

Noget af det mest grotekse er jo at der efter en del episoder nærmest er umuligt at få lov at komme til alm. hundetræning med hunde af racerne, amstaff, bullterrie og amerikans bulldog, skulle det hjælpe at hunde slet ikke kommer ud og lære de basale ting og omgang med andre hunde, tja jeg tvivler - men som tingene er nu, så er der mange klubber som vælger disse racer fra.

MVH
Gitte

[quote=DK Sacala;382884]Noget af det mest grotekse er jo at der efter en del episoder nærmest er umuligt at få lov at komme til alm. hundetræning med hunde af racerne, amstaff, bullterrie og amerikans bulldog, skulle det hjælpe at hunde slet ikke kommer ud og lære de basale ting og omgang med andre hunde, tja jeg tvivler - men som tingene er nu, så er der mange klubber som vælger disse racer fra.

MVH
Gitte[/quote]

Gælder så ikke kun de racer. Min mor fik pænt at vide hun var uønsket da hendes hund var tavle løs labrador :thumbdown: Så gik hun vist over i jagtforeningen og deltog i deres hvalpe træning :slight_smile:

Nu kan man jo ikke se på Ace, hvad der reelt er i ham genetisk… Man kan gætte, men se DNA kan man nu ikke mig bekendt… Sandsynligvis vil de ikke komme efter ham, men hvis de gjorde kunne Julie ikke bevise, hvad der er i hunden.

Kun en stamtavle kan bevise det. Hvis den er ægte og ikke fusket med…

Ang træning - helt enig - vi skal til at træne hunde hos DCH Hobro, og her tager de ikke muskelhunde ind, så vi har spurgt om vi må lave et hold, for der er behov. Det håber vi at få lov til. Ikke at træne gør ikke situationen bedre jo.

Årsagen er, at hundene skræmmer andre kursister væk, hvis de går på holdene blandt de andre - det må klubben respektere - og så føler trænerne sig ikke rustet til at arbejde med den type hunde - hvilket jeg også synes er en fin selverkendelse.

Jeg har arbejdet en del med dem, og aldrig oplevet problemer. Dog skal de naturligvis ikke slippes fri sammen på holdene - det siger sig selv. Når den type hunde kønsmodnes, så stopper lysten til at være social med andre hunde for en stor dels vedkommende - og det skal ejeren lære at respektere.

Vi kan ikke tlbyde et hundekørekort, selv om det ville være bedst - men vi vil forsøge at uddanne ejerne på vores hold i hvad det er for en hund, der ejer. Alt for mange ved det slet ikke.

MVH

[quote=lenschow;383067]
Jeg har arbejdet en del med dem, og aldrig oplevet problemer. Dog skal de naturligvis ikke slippes fri sammen på holdene - det siger sig selv. Når den type hunde kønsmodnes, så stopper lysten til at være social med andre hunde for en stor dels vedkommende - og det skal ejeren lære at respektere.

MVH[/quote]

Det var dog noget sludder.

For ALLE racer gælder det at lysten til at være social, afhænger af hvad hunden oplever FØR kønsmodning.

Og så kan hanhunde indenfor alle racer have svært ved at acceptere andre hanhunde når de er kønsmodne, men det synes jeg egentlig er værst i spidshunde og jagthunde…