Hej Kattegale
Jeg har lige været hos fiskehandleren, hvor jeg fik fingrene i to store torskehoveder - er det noget der er godt for misserne, eller er det lige så meningsløst som at give dem pangasius filet?
I modsat fald, hvordan skal de have dem? Skal kødet skæres fra? Eller skal de bare have dem hele? Hvordan med ben og skind?
Kram fra Rikke og pigerne
De skal have været frosset ned i over 24 timer, men ud over det, burde du kunne servere dem, som de er.
Tre ud af mine fire spiser da for øvrigt pangasiusfilet med største fornøjelse
Derudover er jeg enig med Lene
[QUOTE=Temple Bar;756819]Tre ud af mine fire spiser da for øvrigt pangasiusfilet med største fornøjelse
Derudover er jeg enig med Lene :)[/QUOTE]
Det er heller ikke fordi de fleste katte ikke med glæde spiser dem, eller fordi det ikke er godt for dem, de indeholder bare cirka ingenting af noget
Skal de også fryses ned hvis de er helt friske?
Ja nedfrysningen er for at dræbe eventuelle parasitter i fisken.
24 timer ved - 21 grader eller 48 timer ved -18
[QUOTE=Pretend;756828]Det er heller ikke fordi de fleste katte ikke med glæde spiser dem, eller fordi det ikke er godt for dem, de indeholder bare cirka ingenting af noget
[/QUOTE]
De indeholder vel det samme som enhver anden hvid fisk i forhold til næringsstoffer.
Ja, det gør de, men det er bare ikke meget - de er bare mest til brug som lækker godbid/lækkert måltid til misserne, end en egentlig næringsrig bombe
Hvis mine katte havde behov for en næringsrig bombe ville jeg give dem det. Pangasiusfilet og andre former for hvidfisk er IMO ganske glimrende hverdagsmad
Mig bekendt er torsk da ikke bedre end pangius :?
Hvis vi altså taler næringsindhold.
En anden snak er så måden man fremstiller pangius, men det er en helt anden snak.
:? :?
[QUOTE=Vivi_Fletcher;756951]http://fpn.dk/mad/kost_ernaering/article2369894.ece
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/pangasius-fileten-et-produktionseventyr-fra-vietnam[/QUOTE]
Yikes Hvordan kan Coop lægge navn til sådan et produkt :S
[QUOTE=Vivi_Fletcher;756945]Mig bekendt er torsk da ikke bedre end pangius :?
Hvis vi altså taler næringsindhold.
[/QUOTE]
Det ved jeg ikke, men det var også derfor jeg stillede spørgsmålet; “Jeg har lige været hos fiskehandleren, hvor jeg fik fingrene i to store torskehoveder - er det noget der er godt for misserne, eller er det lige så meningsløst som at give dem pangasius filet?”
Jeg forstår ikke, hvorfor du betegner det som meningsløst :?
Hvid fisk er ikke noget de skal leve af, men jeg tror det er ganske udmærket med en gang imellem - om det så er torskehovede eller pangasius.
Jeg ville gerne give mine torskehovederne. Om ikke andet så fordi jeg ved at de ville hygge sig gevaldigt med dem
[QUOTE=Vivi_Fletcher;756977]Jeg forstår ikke, hvorfor du betegner det som meningsløst :?
Hvid fisk er ikke noget de skal leve af, men jeg tror det er ganske udmærket med en gang imellem - om det så er torskehovede eller pangasius.[/QUOTE]
I min optik er der bare så meget andet jeg hellere ville give dem, end pangasius
Det tænker jeg også at mine vil - vil forsøge mig med det når de har været en tur i fryseren så (Altså torskehovederne, ikke misserne!)
Hvad fodrer du hovedsageligt med? Vådfoder eller tørfoder? (ikke for at “dømme” dig - bare for at forstå din optik :))
Mine piger har altid adgang til tørfoder, og så får de vådfoder 2-3 gange om dagen (dog ikke lige i denne periode, da der er gang i en heftig fedekur)
Okay, så har jeg bare svært ved at forstå din negative holdning til at fodre med ren fisk Men sådan er vi heldigvis så forskellige