Hvad siger eksperterne?

Hej Kattegale :slight_smile:
Jeg har lige været hos fiskehandleren, hvor jeg fik fingrene i to store torskehoveder - er det noget der er godt for misserne, eller er det lige så meningsløst som at give dem pangasius filet?
I modsat fald, hvordan skal de have dem? Skal kødet skæres fra? Eller skal de bare have dem hele? Hvordan med ben og skind?
Kram fra Rikke og pigerne :slight_smile:

De skal have været frosset ned i over 24 timer, men ud over det, burde du kunne servere dem, som de er.

Tre ud af mine fire spiser da for øvrigt pangasiusfilet med største fornøjelse :slight_smile:

Derudover er jeg enig med Lene :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;756819]Tre ud af mine fire spiser da for øvrigt pangasiusfilet med største fornøjelse :slight_smile:

Derudover er jeg enig med Lene :)[/QUOTE]

Det er heller ikke fordi de fleste katte ikke med glæde spiser dem, eller fordi det ikke er godt for dem, de indeholder bare cirka ingenting af noget :slight_smile:
Skal de også fryses ned hvis de er helt friske? :slight_smile:

Ja nedfrysningen er for at dræbe eventuelle parasitter i fisken.
24 timer ved - 21 grader eller 48 timer ved -18

[QUOTE=Pretend;756828]Det er heller ikke fordi de fleste katte ikke med glæde spiser dem, eller fordi det ikke er godt for dem, de indeholder bare cirka ingenting af noget :slight_smile:
[/QUOTE]

De indeholder vel det samme som enhver anden hvid fisk i forhold til næringsstoffer.

Ja, det gør de, men det er bare ikke meget - de er bare mest til brug som lækker godbid/lækkert måltid til misserne, end en egentlig næringsrig bombe :slight_smile:

Hvis mine katte havde behov for en næringsrig bombe ville jeg give dem det. Pangasiusfilet og andre former for hvidfisk er IMO ganske glimrende hverdagsmad :slight_smile:

Mig bekendt er torsk da ikke bedre end pangius :?
Hvis vi altså taler næringsindhold.

En anden snak er så måden man fremstiller pangius, men det er en helt anden snak.

:? :?

http://fpn.dk/mad/kost_ernaering/article2369894.ece

[QUOTE=Vivi_Fletcher;756951]http://fpn.dk/mad/kost_ernaering/article2369894.ece
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/pangasius-fileten-et-produktionseventyr-fra-vietnam[/QUOTE]

Yikes :frowning: Hvordan kan Coop lægge navn til sådan et produkt :S

[QUOTE=Vivi_Fletcher;756945]Mig bekendt er torsk da ikke bedre end pangius :?
Hvis vi altså taler næringsindhold.

[/QUOTE]

Det ved jeg ikke, men det var også derfor jeg stillede spørgsmålet; “Jeg har lige været hos fiskehandleren, hvor jeg fik fingrene i to store torskehoveder - er det noget der er godt for misserne, eller er det lige så meningsløst som at give dem pangasius filet?” :slight_smile:

Jeg forstår ikke, hvorfor du betegner det som meningsløst :?
Hvid fisk er ikke noget de skal leve af, men jeg tror det er ganske udmærket med en gang imellem - om det så er torskehovede eller pangasius.

Jeg ville gerne give mine torskehovederne. Om ikke andet så fordi jeg ved at de ville hygge sig gevaldigt med dem :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;756977]Jeg forstår ikke, hvorfor du betegner det som meningsløst :?
Hvid fisk er ikke noget de skal leve af, men jeg tror det er ganske udmærket med en gang imellem - om det så er torskehovede eller pangasius.[/QUOTE]

I min optik er der bare så meget andet jeg hellere ville give dem, end pangasius :slight_smile:

Det tænker jeg også at mine vil - vil forsøge mig med det når de har været en tur i fryseren så (Altså torskehovederne, ikke misserne!) :slight_smile:

Hvad fodrer du hovedsageligt med? Vådfoder eller tørfoder? (ikke for at “dømme” dig - bare for at forstå din optik :))

Mine piger har altid adgang til tørfoder, og så får de vådfoder 2-3 gange om dagen (dog ikke lige i denne periode, da der er gang i en heftig fedekur) :slight_smile:

Okay, så har jeg bare svært ved at forstå din negative holdning til at fodre med ren fisk :slight_smile: Men sådan er vi heldigvis så forskellige :slight_smile: