Hvad skal en NFO veje?

Vores missebarn er fra 23. maj 2009. Hun er fin og smuk og dejlig :wehuu:
Men jeg synes hun er så lille.
Gakke, der er en måned ældre, er dobbelt så stor.
Han er bred og høj og tung. Missebarnet er spinkel og lille.

Men er hun for lille?
Hun vejer 3.100 gram og Gakke vejer 4.500 gram.

Skovkatten er en af de katteracer der opviser størst kønsdimorfi (størrelsesforskel på hanner og hunner). Hunkattene er ofte elegante med en fuldt udvokset vægt på 3,5 - 4,5 kg, hvorimod fuldvoksne hanner i reglen ligger på mellem 5,5 og 7.0 kg. Kastrerede eller steriliserede katte bliver normalt en smule større og lidt “tykkere” end de fertile racefæller.

Snuppet fra Norsk Skovkatterings hjemmeside :slight_smile:

Nu skal du tænke på at hun er en lille dame :slight_smile: Og hun er ikke mere end ca. 9 måneder. Så jeg tror ikke du skal være bekymret for at hun er for lille, hun kan nå at vokse meget endnu. Og det er ikke alle skovkatte der kommer op på kampvægt. :slight_smile:

Jeg har godt nok briter, men jeg ved at de vokser og udvikler sig til de er omkring de 3 år, så jeg tror da bestemt også at din lille prinsesse har massere tid at løbe på.

Men må sige at det er en flot vægt ham Gakke har :slight_smile:

Hold da op, jeg troede godt nok at NFO var/er meget størrer tungere, det er sikkert den flotte pels, som får dem til at syne størrere ?

Nu er det jo brite-tøzer jeg har … Mine to små, som bliver 7 måneder i slutningen af januar vejer henholdsvis 3300 og 3100 gram. Fik mail fra en af mine killingekøbere forleden, hun har en kuldbror til dem, og han vejer næsten 4500 gram …Kun et halvt år, han bliver vist en klippert :slight_smile:

[quote=Alice;323881]Hold da op, jeg troede godt nok at NFO var/er meget størrer tungere, det er sikkert den flotte pels, som får dem til at syne størrere ?

Nu er det jo brite-tøzer jeg har … Mine to små, som bliver 7 måneder i slutningen af januar vejer henholdsvis 3300 og 3100 gram. Fik mail fra en af mine killingekøbere forleden, hun har en kuldbror til dem, og han vejer næsten 4500 gram …Kun et halvt år, han bliver vist en klippert :-)[/quote]

Der er selvfølgelig katte der ligger uden for det der står på hjemmesiden. Min Alta vejer 5 kg, her hvor der er 4 mr. til hun runder de 2 år :slight_smile: Hun har en rigtig god størrelse synes jeg.

Jeg er dog rimelig sikker på at min svenske pige Qalla ikke bliver lige så stor som Alta, så måske hun holder sig inden for det der står på NSR´s hjemmeside.

Ayla (Altas datter) har jeg ikke rigtig en fornemmelse for endnu, hun var dog den største af tøserne i kuldet :slight_smile:

Tak skal I have, så er jeg mere rolig :slight_smile:

Det er nok pga Gakkens størrelse, at jeg synes Missebarnet er så lille.

Begge mine skovkatte er neutraliseret. Victor på 6 år vejer 6,5 kg, mens Anne på 2½ år kun vejer 3,7 kg. Begge er helt som de skal være :slight_smile: Arrh måske Victor er en smule buttet

Så håber jeg også at Gakke og Missebarnet ender med at blive helt normale :slight_smile:

Kludetæppet er/var (hun bor her ikke længere) en stor NFOpige - med en vægt omkring hele 5.2 kilo!
Leo har en mere “rigtig” vægt omkring ca 4.2 kg - god kraftig bygget pige med en fin størrelse…

Aske vejede i sine velmagtsdage lige knap 7.5 kg - det ½ kilo kunne han godt have undværet :wink: Pæn stor kraftig bygget dreng…