Hvad skal vi spise i maj

Jeg skal finde ud af noget at stille op med denne kasse. Auberginen bliver sikkert til kompost :slem: Den lille stærke chili… får vi lige se med!

2 Synes om

Der blev en karbonade tilovers fra i går, så vi gentager succesen i dag, dog med frisk kogte kartofler.

Butterdej med skinke, peberfrugt, forårsløg og ost :slight_smile:

Moussaka :drooling_face:
Susanne, det er det, du skal bruge auberginen til :slight_smile:

Venligst
Dorthe

1 Synes om

Du kan bare hente den, helt gratis - den er ikke røget ud endnu :wink:
VH
Susanne

har taget en skinkesteg op…den er nok bare så hårdt pumpet at der ikke er til i morgen også…

2 Synes om

375 gram (!) Hopballe-kyllingefilet i karry - lavet i ovnen med courgette, rød peber, champignon, løg og hvidløg i kokosmælk. Der er en god portion til i aften også. De er gigantiske, de kyllingefileter.

Jeg kendte ikke Hopballe-kyllingen, før Hopballe-møllen fik problemer med at komme af med dem i begyndelsen af krisen. En kollega delte på FB. Så jeg bestilte 6. De var dyre - næsten lige så dyre som økologiske kyllinger, men de lever nok også lige så længe. 50 kroner stykket. Men når man så har til 2 dage, er det jo ikke så galt.

3 Synes om

Jeg må forbi Hopballe og skyde et foto så du kan fornemme hvad det er…
…hentede økokohak i går, så en økokohakkedreng

1 Synes om

Ja, møllen ligger jo ved Jelling :slight_smile: Når du skriver “fornemme, hvad det er”, er det så godt eller skidt? De hævder jo selv, at de har fokus på dyrevelfærd, men det kan alle og enhver jo påstå. Det er langt hen ad vejen et definitionsspørgsmål. Jeg forsøgte at finde ud af, om kyllingerne havde adgang til det fri, men jeg synes ikke, det fremgår af hjemmesiden - hverden i tekst eller billeder.

De skriver kun selv, at deres kyllinger har 4 gange så meget plads, som konventionelle kyllinger.
Det lyder ikke som om de er ude i det fri.
Men det vil måske heller ikke være foreneligt med at drive restaurant og konference-center lige op ad ift lugtgener :thinking: (indrømmet jeg ved for lidt om det, men tænker de fritgående vil give mere lugt udendørs end hvis de er indenfor i egen hal :slight_smile: )

jamen, det er en kyllingefarm, de går inde, nok muligt at de har mere plads, men i forhold til hvad ? …
de ældste stalde er ikke med på billederne…og muren burde være velkendt for cykel entusiaster

men det ser da idyllerisk ud …

Det var nemlig derfor, jeg forsøgte at finde nogen billeder. Men på dem, de har, kunne man ikke se det.

Som Pia skriver - konventionelle kyllinger :slight_smile: Men dyrevelfærd har mange gradbøjninger.

Igår blev det til en af de der One Pot opskrifter fra Valdemarsro, og ved ikke lige med idag endnu

Jeg havde en liter mælk der skulle bruges, så det blev risengrød. Det har jeg ikke spist i årevis, men det var faktisk ret godt, til en afveksling. Resten laver jeg risalamande af, til når min datter kommer i morgen.

4 Synes om

I går fik jeg noget der bedst kan betegnes som omelet, og bare for at have til madpakken i morgen også, så bliver det nok bare brune kartofler i dag, måske med en frikadelle fra fryseren :slight_smile: På en dag som i dag, hvor jeg er træt af en elendig leverandør på arbejdet må det gerne være nemt!

1 Synes om

det er stort set pinse…og jeg gider ikk rigtigt at stå i køkkenet hele tiden, så i dag og i morgen snupper jeg en lille culotte, søndag og mandag en svinekam…eventuelle rester ryger i fryseren til næste fredag

1 Synes om

I dag skal vi have en kylling på grillen, tilbehør er den store salat bord

Jeg er gået i gang med pirogger med hakket oksekød, der får lov at stå og simre med løg, hvidløg, tomat, peberfrugt og majs mens pizzadejen bliver gjort klar og sat til hævning. Så er der forhåbentligt også til nogle til fryseren :smiley:

3 Synes om

Jeg har købt tykstegsbøf, whiskeysovs og sødkartoffel :slight_smile: Sødkartoflen ryger i ovnen i små stykker sammen med noget olie og honning i et forsøg på at gøre den sprød.

2 Synes om