Mit venstre øre er knaldrødt, varmt, ømt og kløende, og det har det været i et par dage nu. :?
Det røde er primært udenpå øret, altså ikke inde i øregangen, og huden føles mærkelig, lidt som om jeg har fået en ordentlig omgang solskoldning - hvilket jeg ikke har, for jeg tager aldrig sol.
Nogen gode bud på, hvad det kan være? For det er da godt nok ved at drive mig til vanvid Først tænkte jeg, at det kunne være irritation pga mit headset på arbejde. Det sidder altid på venstre øre, og der er sådan noget kunstlæder på. Men jeg har ikke brugt det ret meget de sidste par dage og slet ikke i dag jo.
Hvad kan jeg gøre ved det? Nej, Van Gogh-løsningen er ikke aktuel
Jah, det er jo bare ikke rigtig en mulighed de næste par dage. Det er jo heller ikke rigtig inde i øret, at det er galt.
Jeg havde mellemørebetændelse sidste år (for første gang nogensinde i en alder af 32 år), og det føles ikke rigtig som det, men begynder det at gøre ondt i øret, så kontakter jeg selvfølgelig vagtlægen.
Lige nu er det bare møgirriterende, men det gør ikke decideret ondt.
Tænker bare, at hvis du nu havde noget pollenallergi og har haft sengetøjet udenfor, og du måske altid sover på venstre side, så kunne øret måske være blevet irriteret i løbet af natten,
[quote=Charlotte Oeh.;176545]Har du tørret sengetøj udenfor?
Tænker bare, at hvis du nu havde noget pollenallergi og har haft sengetøjet udenfor, og du måske altid sover på venstre side, så kunne øret måske være blevet irriteret i løbet af natten,[/quote]
[quote=Jane;176513]Mit venstre øre er knaldrødt, varmt, ømt og kløende, og det har det været i et par dage nu. :?
Det røde er primært udenpå øret, altså ikke inde i øregangen, og huden føles mærkelig, lidt som om jeg har fået en ordentlig omgang solskoldning - hvilket jeg ikke har, for jeg tager aldrig sol.
Nogen gode bud på, hvad det kan være? For det er da godt nok ved at drive mig til vanvid Først tænkte jeg, at det kunne være irritation pga mit headset på arbejde. Det sidder altid på venstre øre, og der er sådan noget kunstlæder på. Men jeg har ikke brugt det ret meget de sidste par dage og slet ikke i dag jo.
Hvad kan jeg gøre ved det? Nej, Van Gogh-løsningen er ikke aktuel [/quote]
Det havde jeg ofte som lille… Væsker det? Det gik over af sig selv. Men du kan jo rense det med rent vand, hvis det altså væsker. Jeg fandt aldrig ud af hvad det var, for jeg har ikke haft det siden 4.-5. kl.
Nej, det væsker ikke, der er ikke noget inde i øret. Den fold øverst på øret er øm, når jeg trykker på den. Mon der kan være noget, der har bidt mig på øret :?
[quote=Leopolds mor;176571]Indrøm det så, du har fået en på lampen:tihi:
Nej jeg ved heller ikke hvad det er.
Knus Elin, der også siger god bedring med øret.[/quote]
Jeg HAR sagt til Flemming, at han skal holde op med at slå på mig -høhø
Det var også den øverste fold på øret jeg oftest havde det. Men kan godt være du er blevet bidt af et dyr, eller har ligget forkert på øret :? (Det kan man altså godt)…
Hvis det bliver ved, så tag til ørelægen/lægen… Har set en med en byld inde i øret, som gjorde at øret hævedet til dobbelt str. og var varmt og ømt…
Nej undskyld - jeg går bare og hoster og er træt og har ldit feber - så det er blevet en hel joke, at jeg har svineinfluenza, fordi - som en jeg kender siger - at jeg har været sammen med en gammel gris:-)
[quote=Jane;176580]Jeg HAR sagt til Flemming, at han skal holde op med at slå på mig -høhø
Tak Elin![/quote]
Du skla bare sige: Jeg nåede ikke at dukke mig denne gang. Det gjorde jeg da jeg fik et mega stort sæveøje, fordi jeg faldt ned ad en trappe. Selv min mands søskende blev helt stille og de var ellers dem der var værst til at drille.
Det var ovenikøbet en kat der var skyld i det. Hun ville ud og jeg vrikkede over på det øverste trappetrin og husker ikke mere før Mogens stod og ruskede i mig.
Knus Elin
[quote=Bølle-missen;176593]Det var også den øverste fold på øret jeg oftest havde det. Men kan godt være du er blevet bidt af et dyr, eller har ligget forkert på øret :? (Det kan man altså godt)…
Hvis det bliver ved, så tag til ørelægen/lægen… Har set en med en byld inde i øret, som gjorde at øret hævedet til dobbelt str. og var varmt og ømt…[/quote]
Det er heller ikke hævet… Meget mærkeligt hvad det kan være :? Men jeg tror, jeg hælder til irritation pga. headset eller insektbid.
Du skal til ørelæge. Ring, og sig, at det gør ondt, så er der chance for en akut tid samme dag.
Man kan sagtens have en infektion eller svamp i det ydre øre. Jeg skriver journaler for en ørelæge til daglig
Selvom du ikke umiddelbart mærker noget i øregangen, kan det godt være noget i retning af, hvad man kalder en ekstern otit, altså betændelse i ydre øre/øregang “på ydersiden” af trommehinden.
Mange gange er det, som de fleste kalder en mellemørebetændelse (meget ofte med et s proppet ind efter ‘mellemøre’) slet ikke betændelse i mellemøret, altså indenfor trommehinden, men “kun” en ørebetændelse.
Ørebetændelse i øregangen er ikke det samme som mellem-øre-betændelse (med kun eet s, undskyld, hvis det her lyder som en skolefrøken, jeg prøver bare på at forklare tørt og sagligt).
Væske i mellemøret kan blive til en væskende ørebetændelse (sekretorisk otit), og det kan udvikle sig til pus i mellemøret - og dét er en mellemørebetændelse. Det kan gøre vanvittig ondt (jeg havde det mange, mange gange som barn).
Jeg har heller ikke brugt skyllemiddel i flere år og kan slet ikke klare lugten af skyllemiddel i tøjet, det stinker -brækkesigog så ødelægger det farven i tøjet… og er super skadelidt for miljøet, så drop det og benyt eddike istedet for.
jeg bruger normalt også kun eddike når jeg vasker undtagen til sengetøj og træningstøj… for det skyllemidel jeg har dufter pragtfuldt… og der er ikke noget bedre end rent på sengen for man har lyst til at kaste sig ned i dynerne
træningstøjet skal have lidt duft til at dække over 2 timer på en spinningcykel - ellers kan jeg ikke holde mig selv ud… det bliver for kvalmt hvis der ikke er et minimum af skyllemiddel i …
God bedring Jane… og jeg er nu enig med Mirea - du skal ringe til ørelægen - det kan udvikle sig rigtig grimt
-kramer