[QUOTE=Flemming;939461]Dommerne skal (skulle) aflevere dem til sekretariatet efter udstillingen (da stewarderne efter reglerne ikke måtte se, hvilken karakter de fik), som så samlede dem sammen. Jeg går ud fra, at hver klub samlet har indleveret alle modtagne stewardbedømmelser fra den pågældende periode.
Det åbne spørgsmål er, om dommerne har husket at aflevere dem.[/QUOTE]
Ja, det ved jeg. Men det giver bare ikke helt mening synes jeg ifht hvordan reglerne er sat op? For der lyder det til at det er valgfrit med antal bedømmelser (mere end 5) man vil sende ind?
I praksis er det jo klubberne, der har sendt ind og ikke stewarderne selv, og derfor er “indsendte” bedømmelser = antallet af gange, du har gået steward i perioden. Du må også have indsamlet en del, Eva og min. være på højde med Tanja?
Ja, jeg spekulerer også mere bare højt, end jeg stiller egentlige spørgsmål til nogen her
Jaeh… Aner ikke hvor mange… Så vidt jeg lige kan tælle har jeg nok 7-8 i 2011 delen fra 1.5., og 4 i 2012 inden d. 30.4… Men kan ikke heeelt huske hvilke udstillinger jeg har gået steward på eller ej…
Bare for at forebygge misforståelser: Det var de evalueringsskemaer, vi havde gjort klar til Herning - og som altså ikke var brugt - vi smed ud. Bare, så der ikke er nogen, der tror, at vi har smidt udfyldte skemaer ud;)
[QUOTE=Eife;939574]Ja, jeg spekulerer også mere bare højt, end jeg stiller egentlige spørgsmål til nogen her
Jaeh… Aner ikke hvor mange… Så vidt jeg lige kan tælle har jeg nok 7-8 i 2011 delen fra 1.5., og 4 i 2012 inden d. 30.4… Men kan ikke heeelt huske hvilke udstillinger jeg har gået steward på eller ej…[/QUOTE]
Du går da altid steward, Eva, så er det ikke bare at tælle udstillinger? Jeg kan ikke komme i tanker om en udstilling, hvor jeg har været steward og du ikke også har.
Brædstrup! Jeg ved ikke om du var steward, men jeg var i hvert fald ikke. Jeg nød bare at have kuld med
Og jeg kommer tit og går steward selvom jeg ikke har kat med i katteklubbens (søndagene), og jeg kan ikke huske om jeg gjorde det søndag i Vorbasse (JYRAK), så det er ikke helt bare at tælle
[QUOTE=Elwarth;939619]Bare for at forebygge misforståelser: Det var de evalueringsskemaer, vi havde gjort klar til Herning - og som altså ikke var brugt - vi smed ud. Bare, så der ikke er nogen, der tror, at vi har smidt udfyldte skemaer ud;)
Venligst
Dorthe[/QUOTE]
Det var da godt lige at få den med, for det var ikke sådan, jeg havde forstået det - men Herning var selvfølgelig også “efter Vrå”. Men skal alt fra den 1. maj 2012 og fremefter ikke bruges alligevel, kan det jo også være underordnet, om de er udfyldt eller ej.
[QUOTE=Eife;939627]Brædstrup! Jeg ved ikke om du var steward, men jeg var i hvert fald ikke. Jeg nød bare at have kuld med
Og jeg kommer tit og går steward selvom jeg ikke har kat med i katteklubbens (søndagene), og jeg kan ikke huske om jeg gjorde det søndag i Vorbasse (JYRAK), så det er ikke helt bare at tælle [/QUOTE]
Nix Til Brædstrup-udstillingen var jeg i Finland for at hente en killing, så der gik jeg med sikkerhed ikke. Katteklubben har jeg aldrig gået for (Årslev bliver første gang).
Hvis alle har fået lutter 10-taller, så er det jo den med flest stewardbedømmelser, der vinder, og her ligger både Tanja og Eva vist lunt i svinget Også helt fair for mig, at den, der har knoklet mest, render med æren. Generelt er stewardstandard høj i Danmark, og det er sjældent, at nogen falder igennem, og mon ikke også kåringen af Årets Steward vil afspejle dette?
Ja jeg ved da at andre. Lande. Bruger det med årets steward i top 5. Nej jeg tror ikke Altid man får ren 10 tal for så en af mine på et tidspunkt:-) der var et 8 tal men jeg har jo også gået mange gange problemet er sikkert vi er mange som kunne risikere og ha det samme udfald haha.
Jeg har ikke set nogle af mine, så jeg aner ikke, hvad der står på dem, men vi må jo bare vente i spædning til Årslev. Men uanset hvem, der render med titlen, så vil det være fortjent. Jeg er generelt imponeret over det arbejde, som der bliver lagt for dagen på de udstillinger, hvor jeg selv har gået steward. FD skal ikke være nervøse for, at der ikke vil være kompetente stewards af tage af til World Show næste år.
Måske ikke, men hvis de skal have 2 pr dommer (som der står i det referat fra FU) og der er ca. 25 dommere, så kræves det da mange kompetente stewarder?
Jeg ved ikke af at vi har 50 stewarder i DK? (Og kunne i øvrigt sagtens finde på at vælge ikke at gå steward til World Show, men i stedet bruge tiden på at netværke)
[QUOTE=Eife;942460]Måske ikke, men hvis de skal have 2 pr dommer (som der står i det referat fra FU) og der er ca. 25 dommere, så kræves det da mange kompetente stewarder?
Jeg ved ikke af at vi har 50 stewarder i DK? (Og kunne i øvrigt sagtens finde på at vælge ikke at gå steward til World Show, men i stedet bruge tiden på at netværke) :)[/QUOTE]
Lad os se, hvad det bliver til. I Polen klarede de den med én steward per dommer, og så kan vi nok også i Danmark? For 50 stewards er rigtig mange, det har du så ganske ret i! Men uanset så tror jeg, det kunne være en stor oplevelse at gå steward til et world show. Det er ikke sikkert, man får chancen igen lige med det samme - men ja, et world show er omvendt også en enestående mulighed for at netværke, som du selv siger.
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad FU/FD satser på, men de gange, jeg har været afsted på WS, har der altid været tale om stewarder fra det land, der afholder WS.
Hvilket så også har resulteret i en ganske blandet kvalitet - lige fra vist nok 14 årige meget lidt dygtige, til den italienske mand jeg så i Biella, der var så dygtig og i stand til at gøre sig så anonym, at man reelt kun så gudesmukke katte, der nærmest kom svævende henover scenen
Sådan ville jeg elske at få fremvist min egen kat på scenen! har ikke set den teknik, hverken før eller siden… og jeg synes da ellers nok, at jeg har set en del dygtige stewards specielt her i DK, men ham her var ganske enkelt i særklasse. Det bedste er, at jeg fik at vide, at han ikke kun bar vinderkatte - men han blev brugt meget til nervøse katte, og grumpy fertile hanner… Det kunne man simpelthen bare ikke se i hans håndtering, der var intet mindre end fantastisk - kompetent, rolig, bestemt og med stor kærlighed til den enkelte kat. Han er nok den bedste steward, jeg endnu har set
Bortset fra det, så har jeg endnu aldrig bemærket mere end en steward hos hver dommer på de WS, jeg har deltaget i… det er muligt, at der har været to, men de har i så fald aldrig gjort særligt stort væsen af sig