Der er selvfølgelig ingen, der har sagt, at ordningen skulle køre videre, men der var jo heller ikke umiddelbart meldinger om, at den ikke skulle. Jeg fandt lige dette på Felis Danicas hjemmeside:
[I]11. maj 2011
Samtidig med at tidspunktet nærmer sig hvor vi kan kåre årets Topkatte i Felis Danica, er vi blevet enige om at det er på tide med lidt fornyelse af denne konkurrence.
Derfor har vi besluttet at for udstillingsåret 2011/2012 (01.05.11 til 30.04.12) vil følgende konkurrencer blive afholdt til tillæg til de eksisterende:
Årets Steward
Felis Danica udpeger Årets Steward baseret på resultater fra det forgangne udstillingsår, der går fra 1. maj til og med 30. april året efter. På alle danske udstillinger vil dommerne blive bedt om at udfylde et bedømmelsesskema i tillæg til det normale stewardcertifikat.
Der gives 3 karakterer:
• flid
• håndtering af kattene
• kendskab til reglerne
og der kan gives karaktererne 0, 2, 4, 6, 8 og 10.
For at deltage i konkurrencen skal der indsendes bedømmelsesskemaer fra mindst 5 danske udstillinger. Hvis der indsendes bedømmelsesskemaer fra flere udstillinger, gives 1 tillægspoint pr ekstra bedømmelsesskema. Vinderen er den steward, der har den højeste gennemsnitlige score. Hvis der er lighed i scoren, vinder den, der har indsendt det højeste antal bedømmelsesskemaer.
Årets udstiller
Nærmere regler kommer i løbet af kort tid
Årets opdrætter
Årets avlshun/Årets avlshan
Vi arbejder som sagt på at udarbejde det endelige regelsæt, men det ligger allerede nu fast at kun resultater fra danske udstillinger vil komme i betragtning til disse konkurrencer.[/I]
De tre sidstnævnte konkurrencer kom aldrig igang og er endnu heller ikke kommet det. Måske fra næste år?
Jeg har lige tjekket efter, og jeg har indsamlet 8 stewardcertifikater i ovennævnte periode, så hvis dommerne ellers har husket at aflevere hver gang, så har jeg indsamlet et sted mellem 3 og 243 point - dvs. mellem 0,375 og 30,375 i snit