Hvad skete der lige med

Ja, hvad skete der egentlig med Felis Danicas tiltag med kåring af årets steward, som blev sat i søen sidste år? Jeg kan forstå, at ordningen er blevet skrinlagt.

Ikke at jeg havde ambitioner om at rende afsted med titlen på noget tidspunkt, da min motivation for at gå steward ligger i et være med til at få showet til at glide så smertefrit som muligt, men jeg er da nysgerrig for at høre motivationen for at droppe ordningen igen.

Var der så slet heller ikke en dygtig, hårdtarbejdende steward, som fik lov at rende afsted med hæderen? Ordningen nåede da trods alt at køre i godt et år, så der burde jo være samlet materiale nok ind?

Ja Flemming, det har jeg godt nok også spekuleret på…

Sjovt du har lavet tråden , jeg tænkte også netop over det idag. Hvad det mon så egentlig endte med? :slight_smile:

Det er mit indtryk, at mange dommere ikke forstod ideen, så de udfyldte ikke sedlen. Jeg må indrømme, at jeg heller aldrig helt fattede ideen eller baggrunden:confused: - alle stewarder gør deres bedste for at hjælpe dommeren og præsentere kattene på bedst mulig måde:}

Jeg synes det eneste rigtige sted at spørge er Felis Danica :slight_smile: Spørg Bette - hun er formand for foretagenet :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;936474]Jeg synes det eneste rigtige sted at spørge er Felis Danica :slight_smile: Spørg Bette - hun er formand for foretagenet :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Bette har fået en mail…

/Flemming

Godt du sendte en mail Flemming. Så må vi håbe der kommer et uddybende svar

Ja, det ville jeg da også gerne have haft, men der kom et venligt men meget kortfattet svar:

"Hej Flemming

Der skal nok blive en præmie til Årets Steward når topkattene præmieres.

Mvh
Bette"

Jeg har svaret tilbage og sagt tak for svaret og spurgt, om det også vil blive meldt ud, hvorfor ordningen ikke skal fortsætte. Det har jeg ikke lige får svar på endnu.

[QUOTE=Flemming;937253]Ja, det ville jeg da også gerne have haft, men der kom et venligt men meget kortfattet svar:

"Hej Flemming

Mvh
Bette"

Jeg har svaret tilbage og sagt tak for svaret og spurgt, om det også vil blive meldt ud, hvorfor ordningen ikke skal fortsætte. Det har jeg ikke lige får svar på endnu.[/QUOTE]

Det var da et kort svar, men så fik vi da et svar på om det bliver præmieret, så er det spændende hvem det er, men ærgeligt du ikke har kunne få svar på hvorfor det ikke vil fortsætte

Jeg kunne ligesom læse mellem linjerne på Susannes korte svar i går, at det ikke er noget, der har været fuld enighed om i FU. Bette kan også nå at svare på min mail endnu, og gør hun det, skal jeg nok lige opdatere.

I mellemtiden kan vi jo så begynde at gætte på, hvem der, som den eneste nogensinde, kan få fornøjelsen af at løbe af med titlen. Min personlige favorit til titlen er en kvindelig steward bosat vest for Storebælt. Let’s see :slight_smile:

Nå - intet nyt fra formandsfronten, så svaret må blafre i vinden, indtil bladet falder fra munden et sted en dag…

Vi kan da håbe at hun vil fortælle om det, når Året Steward så skal kåres. og vi kan få besvaret vores spørgsmål der

[QUOTE=Flemming;937253]Ja, det ville jeg da også gerne have haft, men der kom et venligt men meget kortfattet svar:

"Hej Flemming

Mvh
Bette"

Jeg har svaret tilbage og sagt tak for svaret og spurgt, om det også vil blive meldt ud, hvorfor ordningen ikke skal fortsætte. Det har jeg ikke lige får svar på endnu.[/QUOTE]

Det var da et intet sigende svar…
Men ja - spændende at høre hvorfor det ikke skal fortsætte…
Håber du får svar fra Bette omkring dette…

Der er selvfølgelig ingen, der har sagt, at ordningen skulle køre videre, men der var jo heller ikke umiddelbart meldinger om, at den ikke skulle. Jeg fandt lige dette på Felis Danicas hjemmeside:

[I]11. maj 2011
Samtidig med at tidspunktet nærmer sig hvor vi kan kåre årets Topkatte i Felis Danica, er vi blevet enige om at det er på tide med lidt fornyelse af denne konkurrence.

Derfor har vi besluttet at for udstillingsåret 2011/2012 (01.05.11 til 30.04.12) vil følgende konkurrencer blive afholdt til tillæg til de eksisterende:

Årets Steward
Felis Danica udpeger Årets Steward baseret på resultater fra det forgangne udstillingsår, der går fra 1. maj til og med 30. april året efter. På alle danske udstillinger vil dommerne blive bedt om at udfylde et bedømmelsesskema i tillæg til det normale stewardcertifikat.

Der gives 3 karakterer:
• flid
• håndtering af kattene
• kendskab til reglerne

og der kan gives karaktererne 0, 2, 4, 6, 8 og 10.

For at deltage i konkurrencen skal der indsendes bedømmelsesskemaer fra mindst 5 danske udstillinger. Hvis der indsendes bedømmelsesskemaer fra flere udstillinger, gives 1 tillægspoint pr ekstra bedømmelsesskema. Vinderen er den steward, der har den højeste gennemsnitlige score. Hvis der er lighed i scoren, vinder den, der har indsendt det højeste antal bedømmelsesskemaer.

Årets udstiller
Nærmere regler kommer i løbet af kort tid

Årets opdrætter

Årets avlshun/Årets avlshan

Vi arbejder som sagt på at udarbejde det endelige regelsæt, men det ligger allerede nu fast at kun resultater fra danske udstillinger vil komme i betragtning til disse konkurrencer.[/I]

De tre sidstnævnte konkurrencer kom aldrig igang og er endnu heller ikke kommet det. Måske fra næste år?

Jeg har lige tjekket efter, og jeg har indsamlet 8 stewardcertifikater i ovennævnte periode, så hvis dommerne ellers har husket at aflevere hver gang, så har jeg indsamlet et sted mellem 3 og 243 point - dvs. mellem 0,375 og 30,375 i snit :smiley:

Ja, min dommer udfyldte et så sent som i Dragør, og det er da efter maj (og også i Vrå kan jeg huske), så gad vide om klubberne enten ikke har været informeret, eller hvorfor den så pludselig er stoppet?

Vi må jo se hvad det ender med… jeg har selv 10 stewardcertifikater inden for den periode - men om der så er blevet sendt ind på dem alle ved jeg jo ikke…

Næ, for vi har jo sådan set aldrig fået dem? Så hvem bestemmer hvor mange der bliver sendt ind? Eller sender klubberne bare alle dem de har liggende ind, eller hvad? :gruble:

Så har du en potentiel score på 30,5 :smiley: Du må hellere troppe op i Årslev - det KUNNE jo være, at du skulle på scenen og kåres :wink:

Jeg fik at vide i Vamdrup, at JYRAK efter Vrå havde fået at vide, at de bare skulle smide dem ud…

Dommerne skal (skulle) aflevere dem til sekretariatet efter udstillingen (da stewarderne efter reglerne ikke måtte se, hvilken karakter de fik), som så samlede dem sammen. Jeg går ud fra, at hver klub samlet har indleveret alle modtagne stewardbedømmelser fra den pågældende periode.

Det åbne spørgsmål er, om dommerne har husket at aflevere dem.