Hvad spiser din kat?

Uha - Buster er interesseret i meget af min mad, men når han opdager at dedt er vegetabilsk sender han mig onde øjne…
Vi har en aftale om at i deler en dåse tun, når jeg åbner en, han får vandet+lidt tun og ekstra vand, og jeg får tunen.
Han er temmelig interesseret i mælkeprodukter - jeg bruger dog kun yoghurt - men han får ikke lov at smage. Ost er også spændende, og selvfølgelig foretrækker han de bedste økologiske oste…
Æg er også gode, men kun den kogte blomme, hviden er han fuldstændig ligeglad med.

Jeg lever - som mange ved – som fiskespisende vegetar, så derfor er meget af maden ikke noget for buster men lyden af en dåse der bliver åbnet, den elsker han, og - igen - når han opdager det er noget vegetabilsk som fx. ananas eller tomat kigger han på mig med et blik der siger “det er en dåse, hvorfor er der så ikke rigtig mad i den”…

Jeg undlader helst at give menneskemad, men når det tager mig, får de rejer, og det elsker de :slight_smile:

Jeg tænker lige så meget hvad de selv kan finde på at tage, uden det lige var meningen at de skulle spise det:tihi:

Mitzi Spiser nudler, leverpostej (staves) og hvis hun får lov rullepølse og spegepølse.

Sparta har jeg kun set spise leverpostej og drikke kakao.

Jeg har én kat der spiser flåede tomater, én der spiser chips og drikker kaffe og én der drikker juice og martini. Selvfølgelig får de ikke lov men hvis de lige ka se deres snit til det sååå…
Det med lyden af en dåse der bliver åbnet, den virker også her. Og mand hvor ka man se fornærmet ud hvis det ikke er tun der bliver åbnet. Min gamle perser Fellini var fuldstændig pjattet med flødeskum, så lige så snart jeg startede elpiskeren kom han styrtende, hvis han var i køkkenet og viste jeg ham en lille rød karton fløde så var han også straks helt klar over hvad det var. Men det sjoveste var at hvis vi en sjælden gang havde købt sådan noget flødeskum på dåse så ku han hører når vi tog låget af den (lille bitte pop-lyd) og så kom han straks og krævede sit flødeskum.:rock:

Ca. ALT! ALT! :argh:

[quote=HeroldDesign;534829]Jeg har én kat der spiser flåede tomater, én der spiser chips og drikker kaffe og én der drikker juice og martini. Selvfølgelig får de ikke lov men hvis de lige ka se deres snit til det sååå…
Det med lyden af en dåse der bliver åbnet, den virker også her. Og mand hvor ka man se fornærmet ud hvis det ikke er tun der bliver åbnet. Min gamle perser Fellini var fuldstændig pjattet med flødeskum, så lige så snart jeg startede elpiskeren kom han styrtende, hvis han var i køkkenet og viste jeg ham en lille rød karton fløde så var han også straks helt klar over hvad det var. Men det sjoveste var at hvis vi en sjælden gang havde købt sådan noget flødeskum på dåse så ku han hører når vi tog låget af den (lille bitte pop-lyd) og så kom han straks og krævede sit flødeskum.:rock:[/quote]

Haha hvor sjovt:tihi:

:lol::lol::lol:

De tygger gerne i mine ledninger, indtil mor her var så snedig at smøre mentholatum på. Så holdte de hurtigt med det. Ved dog ikke om jeg lige vil kalde det mad, men det tyggede da i det mindste i dem :stuck_out_tongue:

hm, her i huset kan jeg få al menneskeføde for mig selv, jo han kan hoppe på bordet, men han har endnu ikke gået i maden, men tilgengæld kan han godt lide at gå i skrældespande, det kugter jo godt, men spise det… Nej vel. Lige så snart der blicer åbnet en dåse, så er han der også, men hvis ikke det dufter af kattevådfoder bliver han fornærmet, en coktailpølse gider han nærmest ikke og spiser dem kun en gang imellem af protest :S

Dog har jeg lige fundet ud af at flødeis i meget små mængder kan han godt lide, men det skal tages fra toppappet på kræmmerhuset, ellers gider han ikke :s

Feline elsker majs - de andre elsker popcorn. Ellers ryger der lidt råt kød af til Perle og Shrek når jeg laver mad.
At spise havregryn til morgenmad her i huset er næsten umuligt. Shrek stiller sig på ens lår og lige meget hvor højt man løfter tallerkenen kan han nå den.
Han er ALTID at finde i køkkenet når der laves mad - nok min egen skyld da der altid ryger lidt af, og Shrek han spiser ALT. :smiley:

Det eneste Minis mave nogen sinde har reageret negativt på var makrel i tomat, så det får hun ikke mere.

Mine to kan begge godt lide is og kommer og skal have et par fingerspidser, når jeg får. Så har de smagt det, og så er de tilfredse. I går fandt jeg ud af, at de også begge to rigtig godt kan lide brieost.

Milly har altid været en kagekat - også pandekager. Hvis der bliver nogen til overs, skal vi ikke lade dem stå fremme på køkkenbordet natten over…

Nu vi er ved det med køkkenbordet om natten, så har hun også mange gange flået køkkenrullen i tusinde stumper. Men det er vist ikke, fordi hun spiser papir - nok nærmere redebygning, li’som når alle karkludene ligger ude på gulvet om morgenen.

Ost holder hun rigtigt meget af - og sovs, masser af sovs. :slight_smile:

Alt hvad jeg har på min tallerken, smager godt …Hvad enten det er stærk karrysovs, eller andet stærkt. Og de får sandelig lov til at smage, og fordi mine katte fra små er vænnet til at spise ALT muligt, har vi aldrig vrøvl med deres maver :slight_smile:

hos mig kan nanna min dejlige skovkat opdage hvis jeg formaster mig til at lave en gammeldags isvaffel og hun er der som et lille lyn og sidder ved min side eller på armlænet og så skal vi dele, det vil sige når hun synes jeg får for meget kommer forpoten og fanger min arm og lige så stille og bestemt trækker hun den hen til sig selv mens hun sender et moderligt blik til mig, det er ikke godt for mennesker nu skal jeg hjælpe dig af med den grimme is, mine andre misser er i stand til at høre når jeg tager en stribe katte godbidder frem og inden jeg får åbnet sidder der 4 katte og venter utålmodigt,på at det bliver deres tur til at smage og helst alle stængerne, den der gemmer til natten nå ja det er jo til katten