Hvad spiser din kat?

Ja for noget tid siden spurgte jeg om hvad katten må få af rester, og folk fortalte mange sjove historier om hvad katten fandt på at spise uden at få lov.

Så tænkte om vi ikke skal have en tråd om hvad kattene finder på at spise, uden det er helt med vilje:tihi:

I må også gerne fortælle hvordan deres mave klarede det:tihi:

Da Bøllemis var helt lille (omkring 8 uger) åd han en elastik :uha:

Jeg opdagede det først da han var på bakken og jeg så en noget underlig “orm” i hans afføring…

Det viste sig så at være en elastik…

Bagefter kunne jeg ikke lade være med at tænke på, hvad der kunne være sket :besvimer:

Tja en af mine katte havde pludselig noget blod i afføringen, men da jeg fik kigget nærmere på det, så viste det sig at være en rød Ludobrik:uha:

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

lige nu er Ziyeh ved at se om en af hundens tykkepinde kan spises, det er vidst godt hundene er i haven, ellers ville de blive sure:p

Alaia fik indisk butterchicken forleden. Det kunne hun godt lide, men det kunne maven ikke den næste dag…

Og så kan man huske at lære at rydde bedre af efter maden… :ups:

Det er faktisk første gang at mine katte har reageret på noget de har indtaget herhjemme. :gruble:

Cicero mener ikke, at vi støvsuger godt nok, så han spiser nullermænd - den tossede knægt :dokdok: :lol:

Og pudsigt nok, gør hans bror Caesar (som lever som storforkælet kælekat hos sine slaver) nøjagtig det samme :tihi:

Min Carlo går i mine chiliplanter. Han var helt ustyrlig interesseret, men spiste vidst kun bladene. Nu har jeg placeret dem højere, så han ikke spiser en chili :høhø:

[quote=Dorte;528972]Cicero mener ikke, at vi støvsuger godt nok, så han spiser nullermænd - den tossede knægt :dokdok: :lol:

Og pudsigt nok, gør hans bror Caesar (som lever som storforkælet kælekat hos sine slaver) nøjagtig det samme :tihi:[/quote]

Det ligger til familien!!! Thane har samme ide :dokdok:
Nytårsaften gik han forøvrigt rundt og dyppede poten i glassene som vi havde drukket Cava af…
Hvilket vel ikke er så underligt, når nu han bor sammen med Ting, der kan gå helt i selvsving over en ølkapsel - Jan siger at det faktisk er temmelig vanskeligt at drikke øl her i hytten :slight_smile:
Gad vide om der er en underafdeling af AA for katte?

Tja… jeg har fortalt om Kludetæppets ide med vores Chilli con Carne - og at maven utroligt nok klarede det…

Vi havde engang Ranje, som elskede papirstynde skiver af agurk, hele både af melon, tomat men kun den “hårde del” alt det væmmelige smattede våde bløde noget blev efterladt til hunden, der i øvrigt ikke kunen tåle tomater…

Så havde vi også Tamlin… der engang stjal hele indholdet af Jans flæskestegssandwich :smiley:
Men selvfølgelig var han også søn af Saga, der sagtens kunne spise kanelsnegle når hun fik dem tilbudt med ordene “Jamen, du kan jo ikke lide det!”

Aske elskede som ung spinatpasta…
Tjalfe elskede stuvet spinat… det gjorde Jarl for øvrigt også…

Namacoola mente at spaghetti med kødsovs var gudeføde - og da hun jo var en gudinde, var det helt på sin plads at hun spiste med af vores tallerkener…
Nå ja - mens hun boede hjemme, fik hun dagligt tre fire stykker af hundenes tørfoder, Hennes, lavet på laks :wink:

Tjalfe blev hele livet kaldt “Reje-detektoren”… selv når han var ude, var han fuldt ud i stand til at opdage at der stod rejer på menuen… og sad altid klar til at sørge for at Jan ikke spiste for meget af den slags skaldyr.

Uha… der er sikkert flere historier… jeg har trods alt haft kat i tyve år… men det er jo det der med at huske dem ale sammen :slight_smile:

[quote=Karen J.;528845]:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:[/quote]Det værste er næsten, at vi aldrig har fundet den gule ludobrik. Så måske blev den også ædt:uha:

Mine får ikke ret meget menneskemad :slight_smile:
De får et par rejer engang imellem, når vi får en rejemad…

Missemanden har engang udhulet en næsten nykøbt ost. Kæresten havde lige glemt at smide osten i køleskabet og da jeg kom ud i køkkenen lidt senere, var osten meget fint udhulet… Og han havde spist godt til!

Derudover så stjæler Mysli popcorn fra skålen, når han kan se sit snit til det :slight_smile:

Min mors kat spiser haricot vert! Det ser helt vildt ud, og han kan bare blive ved med at spise dem - tror han spiste 200 gram sidst jeg var der… :uha:

Det var vidst lidt uden for emne - sorry.

Jeg syede for et par måneder siden i mine busker, hvor folden forneden var gået op. Naturligt nok synes kattene, at dette stykke arbejde var meeeget interessant, så for at få fred kastede jeg en mindre trådrulle med en farve, som jeg ikke havde brugt nogensinde på gulvet - så kunne de muntre sig med den. Der gik rimelig lang tid med fred og ro, og da jeg var færdig sad Buddha og kæmpede med et eller andet i munden, noget, som sad fast i tænderne, så det ud til. Jeg så, at det var et stykke sytråd, og jeg begyndte at hive i det - og hive og hive og hive… Han havde nærmest spist hele rullen - som var det spaghetti!! Og jeg kunne så hive det hele op ad og ud af ham igen. Og så kan det nok være, at jeg er færdig med at give dem sytråd!

:lol::lol::lol::lol:
Det er altså komisk.

[quote=Bamselette;530756]Det var vidst lidt uden for emne - sorry.

Jeg syede for et par måneder siden i mine busker, hvor folden forneden var gået op. Naturligt nok synes kattene, at dette stykke arbejde var meeeget interessant, så for at få fred kastede jeg en mindre trådrulle med en farve, som jeg ikke havde brugt nogensinde på gulvet - så kunne de muntre sig med den. Der gik rimelig lang tid med fred og ro, og da jeg var færdig sad Buddha og kæmpede med et eller andet i munden, noget, som sad fast i tænderne, så det ud til. Jeg så, at det var et stykke sytråd, og jeg begyndte at hive i det - og hive og hive og hive… Han havde nærmest spist hele rullen - som var det spaghetti!! Og jeg kunne så hive det hele op ad og ud af ham igen. Og så kan det nok være, at jeg er færdig med at give dem sytråd![/quote]

Det var da vildt meget den fik spist.
Intet er uden for emne her i tråden:D

:lol::lol::lol:
Kan godt forstå du ikke giver den sytråd mere, men det er da også noget mærkeligt føde at give dem:tihi::tihi::tihi:

Min første nu afdøde kat havde mave som en ged når det gældte menneskemad, men så snart han spiste kattemad, som ikke var regal cat bites, så gik den helt galt med maven.
Det væreste han dog spiste var en af de små pelsmus :’( der sidder en lille plastik dims indeni som satte sig fast i maven på ham… Han fik den fjernet og oveni stress fra operationen + nedsat imunforsvar, resulterede i en mutering af coronavirus… Han blev aflivet da vi fik afvide at det var fip og fra den dag kom der aldrig mere en pelsmus ind i vores hjem… Skal lige siges at jeg godt ved at det ik var musens skyld. Men tør ik at nogen af mine nuværende katte skal spise en

[quote=12345;530927]Min første nu afdøde kat havde mave som en ged når det gældte menneskemad, men så snart han spiste kattemad, som ikke var regal cat bites, så gik den helt galt med maven.
Det væreste han dog spiste var en af de små pelsmus :’( der sidder en lille plastik dims indeni som satte sig fast i maven på ham… Han fik den fjernet og oveni stress fra operationen + nedsat imunforsvar, resulterede i en mutering af coronavirus… Han blev aflivet da vi fik afvide at det var fip og fra den dag kom der aldrig mere en pelsmus ind i vores hjem… Skal lige siges at jeg godt ved at det ik var musens skyld. Men tør ik at nogen af mine nuværende katte skal spise en[/quote]

Sjov med hans mave.

Men føler virkelig med, jer kan godt forstå at du ikke vil have sådan mus i dit hjem igen.

Devi er normalt en hamrende kræsen pige. Hun kan ikke lide rejer, hakkekød, pølsestykker og lignende som de andre vil slå ihjel for.

Til gengæld slår hun som den eneste nærmest knuder på sig selv for at få et par rosiner eller lidt guldkorn når jeg en sjælden gang køber dem.
Osterejer er også gudindemad, især hvis jeg holder og hun bare kan få lov at slikke al smagen af :tihi:

Hun kan dog godt spise leverpostej, men det skal være slagterens egen fra enten SuperBest eller Føtex og den skal være lunken.

[quote=Karen J.;530941]Sjov med hans mave.

Men føler virkelig med, jer kan godt forstå at du ikke vil have sådan mus i dit hjem igen.[/quote]

Tak skal du have :slight_smile:

Som jeg har skrevet i et andet indlæg, så har Nimbus en svaghed for osteborde. Så han foretrækker at prøvesmage diverse oste, og er vældig glad for at komme til familiefest hjemme hos min mor, der altid har et ostebord klar til den slags lejligheder

  • efterhånden har min mor også et lille personlig anrettet ostebord til Nimbus. Man er vel Maine Coon-kastrat :tihi: