Åhhh - dét er en god menu!
samme som i går.
kylling oliven og hvidløg i rumpen + græsk kartoffelfad (kartofler, oliven, feta, røde peberfrugter, hvidløg, olivenolie, + en masse krydderier)
der var to KÆMPE wienersnitsler i superbest på dato til 40,- - så den ene ryger i fryseren og den anden spises i aften med alt det rette tilbehør til
Det bliver så til det sidste nemmelig en asparges /chili kartoffelsupper med kylling
Wokmad med kylling og rød karry
Kartoffelmos med brændende kærlighed
Set i lyset af at jeg lige har købt kogebogen Sølvskeen, så noget italiensk
Bagte rodfrugter og courgette, stuvede champignon og seitan-pølser (Lavet af hvedegluten, og helt veganske)
Resten af suppen fra i går.
Suppe af en masse grøntsager, rodfrugter, løg, hvidløg og en masse friske krydderurter. Håber det kommer til at smage godt.
Den er god
Jeg har ønsket mig den rigtig længe… men været lidt for nærig til at betale for Så jeg har tilladt mig at ønske den til fødselsdage og jul, uden at have fået den (jeg har i stdet fået nogle af de andre bøger, jer har ønsket
)
Men da jeg så den i Lidl for 249 kr, så skyndte jeg mig altså at slå til - det var for godt et tilbud!
Så nu skal der svælges i det italienske køkken det næste meget lange stykke tid
Jeg elsker italiensk mad - så mange flere oplevelser end det franske, så meget mindre fedt end det græske og så meget mere varieret end det spanske
Hjemmelavet pizza med tomat, ost, kylling, peperoni, salat og dressing
Jeg havde lige nogle af slagterens hjemmelavede kålpølser, de kom i efter suppen var blevet blendet. Uha, de satte lige prikken over i’et.
[QUOTE=louiseogbuster;957534]Jeg var ved vagtlægen i lørdags - det er en virus-halsbetændelse.
Det startede torsdag morgen, så det er egentlig “kun” 5 dage, og det er heldigvis vendt nu:-)
i aften satser jeg på noget andet end suppe til aftensmad - gerne noget med jordskokker.[/QUOTE]
Ja virus er noget træls noget at rende ind i, der er ikke rigtig nogen behandling at få hos lægen. Det skal bare ha’ den tid det nu tar’ :(. Men i det mindste er det ikke farligt.
Dejligt for dig, at det er ved at vende :). Fortsat god bedring!
Vi skal have kogte kartofler med smørsovs og rester fra igår: Til ham, en karbonade + lidt ærter og gulerødder og til mig, resten af de bagte grønsager.
Biksemad af det sidste af flæskestegen
I går bød bordet på kylling i fad med ris og i dag boller i karry, lavet med kylling, æbler og løg
Og det blev så til noget så simpelt, men lækkert, som pasta puttanescha, fordi Jan og jeg er gået fejl af hinanden, så der lige pludselig lå 2 kilo tomater i køleskabet… og så lige med en uregelmenteret hakkebøf til for at få nok protein i løbet af dagen
Det kunne jeg saftsusemig godt spise i dag!!