Og det blev det - mumsmumsmums!
Rester af gårsdagens brændende kærlighed. Kartoffelmos er SÅ godt når det er brasset
Grøntsagssuppe med tern af røget hamburgerryg
Ja, det er det nemlig.
Jeg troede at vi var de eneste som kunne finde på det.
Det smager også godt på et stykke rugbrød sammen med masser af løg
[QUOTE=Coon Danica;959772]Ja, det er det nemlig.
Jeg troede at vi var de eneste som kunne finde på det.
Det smager også godt på et stykke rugbrød sammen med masser af løg [/QUOTE]
Nej det har jeg gjort i mange år!
Jeg har til gengæld ikke prøvet det på rugbrød
Og hjemmelavede hvidløgsbrød
PiaB lavede kylling i karryflødesovs med ris til os, og så bagte jeg kage (Amos vaniljekage med chokostykker så det var lidt snyd, men den smager godt.)
Det blev til take put da.mike ikke havde vasket op da jeg kom hjem fra zoo.
ja kagen var god
… og du trængte til at få noget godt varm aftensmad, nu hvor du er syg!
Laks ovnbagt med lidt grøntsager, og så med ris og en kold hjemmelavet creme fraiche/dild dressing som sauce.
Og så totalt upassende til; en gang stegte champignon, da jeg havde nogle som skulle bruges nu eller smides ud
I går meksikans kylling med ris og wokgrønt.
i dag Annies gode kødsovs med pasta reder til.
[QUOTE=PiaB;959882]ja kagen var god
… og du trængte til at få noget godt varm aftensmad, nu hvor du er syg! :)[/QUOTE]
Og jeg er meget taknemmelig!
Onsdag fik vi frikadeller (i to udgaver) med brød.
Og torsdag spiste vi flødestuvet hvidkål til resten af frikadellerne .
Hvordan mon Annie og Lisbeth laver braset kartoffelmos?
Har lige tjekket og i den der pose med rodfrugtsmix, jeg købte i torsdags er der sørme en kvart knoldselleri… så skal der bare skaffes et madæble og så står den på lækker oksesteak m sennepssauce m knoldselleri og æblestykker. Hertil resterne af kartoflerne fra igår, som lige får en brasetur på panden…
Allerførst en salat af romaine, tørrede tranebær, blomkål og revet gulerod…
Har jeg nævnt, at jeg efterhånden har tabt 8 kilo?
Vi har simpelthen så meget restemad at der i dag ikke bliver lavet mad… Og i så fald bliver det noget med æg, da vi har en hulens masse æg
Sååå… Restedag
Jeg tager den kolde kartoffelmos ud af køleskabet og putter noget af det på en stegepande. Hvis der er behov for det tilsætter jeg et skvish mælk, da mosen godt kan blive meget fast af at stå i køleskabet.
Så steger jeg det på panden hvor det bliver “brunet” hist og her og få den gyldne farve som brassede kartofler også gør. Det er lidt svært at forklare, men man skal lige lade det ligge længe nok til at det får lidt farve inden man vender rundt i det.
Du bliver bare ved indtil det har fået så meget “farve” som du ønsker. Det smager godt!
Jeg ved ikke helt hvad vi skal have i aften endnu.
Vi skal muligvis til kulturnat arrangement på Nickis skole (Hotel- og Restaurantskolen) men jeg har netop opdaget at man skulle tilmelde sig arrangementet, så nu må jeg se hvad de svarer på den mail jeg sendte i morges.
[QUOTE=DK Thomani;960071]Jeg tager den kolde kartoffelmos ud af køleskabet og putter noget af det på en stegepande. Hvis der er behov for det tilsætter jeg et skvish mælk, da mosen godt kan blive meget fast af at stå i køleskabet.
Så steger jeg det på panden hvor det bliver “brunet” hist og her og få den gyldne farve som brassede kartofler også gør. Det er lidt svært at forklare, men man skal lige lade det ligge længe nok til at det får lidt farve inden man vender rundt i det.
Du bliver bare ved indtil det har fået så meget “farve” som du ønsker. Det smager godt! [/QUOTE]
Sådan gør jeg også, jeg kommer altså lige en klat smør på panden først:D
Vi skal have farserede porrer i dag