Hvad står der på bordet i oktober?

Hjemmelavet pizza :savle:

Hønsekødssuppe m. melboller og ostebrød tror jeg :slight_smile:

Jeg håber på frikadeller med stuvet hvidkål.

Tror det bliver til en gryderet med masser af grønsager i

En stor bøf, halve ovnbagte asparges kartofler og sauce a la moutarde

Lasange med lidt salat til :slight_smile:

Svinemørbrad, flødekartofler og evt flute

Trods Sølvskeens ankomst, så bliver det noget så dansk… Frikadeller med stuvet spinat og små pillekartofler :slight_smile:

Så er der også til frokosten i morgen…

Hjemmelavet hokaido-suppe.

I aften skal vi have salat med alverdens ting og sager til (herunder artiskokker). Men fik faktisk helt lyst til burger.

Mmmm… det skulle måske være fredagsmiddagen?
Eller måske en sennepsauce med knoldselleri og æbler? Det er jo lige årstiden :slight_smile:

I hvert fald tak for ideen :slight_smile:

Sådan får jeg det også altid, når jeg planlægger at middagen “kun” skal være en salat :smiley:

Aspargeskartofler, bløde løg i massevis og bøf i brun pandesovs…lige om lidt.
Misserne har fået mikroovnlavet torsk, kyller og resten af bøffarsen. Og så opdagede jeg lige en kalveculottesteg (tror jeg den hed) inderst i køleskabet der skulle bruges NU…så den er skåret i stykker og sat rundt om på tallerkner…til natmad

I går var det spaghetti og kødsovs og i dag står den på risengrød, som står og simre på komfuret :slight_smile:

Vi lavede kyllingebryster fyldt med feta/oliven-mos i fad med aubergine, skivet hvidløg, peberfrugt, champignon og hakkede tomater + ris igår - og da der var 5 kyllingebryster er der også rigeligt til i dag!

Og ellers er det jo rart at kunne få inspiration i tråden her - bortset fra, at nu har jeg lyst til flæskesteg, sushi, stegt flæsk, hakkebøffer med bløde løg, kartoffelmos og alt muligt andet suk

Chili con carne. Rigeligt og stærkt, så får jeg varmen. :slight_smile:

Ja i dag fik vi fritter og fiskefilet

Stegt kyllingebryst med ris og rodfrugter i kokosmælk og ingefær

Et par store fede bøffer, Claus fik hvide kartofler og bearnaise - jeg gav ham halvdelen af min bøf og fik blomkål og broccoli til og en lillesmule bearnaise :slight_smile: Har formået at holde vægten i ferien, men prøver lige om ikke nok jeg kan finde minus et par kilo endnu…
VH
Susanne

[QUOTE=Ann K;959683]Mmmm… det skulle måske være fredagsmiddagen?
Eller måske en sennepsauce med knoldselleri og æbler? Det er jo lige årstiden :slight_smile:

I hvert fald tak for ideen :)[/QUOTE]

Happy to help :slight_smile: