Ja vi starter oktober måned, med lækker flæskesteg, med hele tilbehøret til.
okseculotte - ovnbagt grødder selleri og kartofler - hj. tazaiki dog med g.rod - og hvidkålssalat:yatta:
Jeg gad ikke på arbejde, så ringede og bad om fri. Det fik jeg så, men mad gider jeg ikke at lave. Kom lige i tanke om, at jeg har den dejligste rest grøntsags/kødret, i fryserne. Den snupper jeg.
Rugbrød!!! Med lidt pålæg til.
Tacos med alt det “grat” der nu hører til i sådan nogen
Friskbagt rugbrød med pålæg Det har vi trængt til længe nu
VH
Susanne
Jan har købt karrysuppe - i håbet om at jeg ikke protesterer alt for voldsomt over at skulle have den slags til aftensmad - vi ved jo alle, at suppe ikke er mad!
Det er ok… nok mest fordi jeg ganske enkelt hverken orker at lave noget selv eller brokke mig over, at Jan faktisk har forsøgt at tænke på mig (har en meget øm hals - suppe er nok en rigtig god ide )
Manden har fået lasagne fra Aldi og jeg fik vegansk biksemad af de sidste dages rester.
I dag og imorgen står aftensmenuen på pirogger, det samme gør frokosten imorgen og på onsdag:)
Er alene hjemme, så det skulle være nemt og kæresten gider ikke pirogger:)
Vi fik pirogger med ko i og reven gulerod og pastinak med nøddedrys. Det var lidt tørt, men smagte ok.
Grat er bare et fantastisk ord i forbindelse med mad
Det smager godt bare at sige det
Jeg har fået farseret peberfrugter med ris til
Glædede mig til at jeg ikke skulle lave mad i aften, vi skulle ud og spise hos lille bror og kæreste da Sejr skulle hjælpe med en computer.
Og så ender det sku med at det er mig der skal lave mad:yikes:
Heldigvis havde de kun købt ind til kødsovs med spaghetti så det var hurtig overstået:tihi:
Jeg spiste ude hos Kira i aften, sammen med Tine.
Vi fik en rigtig lækker omgang koteletter i fad med frisk pasta og en rigtig god salat til
Vi har fået resten af gullaschsuppen fra igår. I morgen skal vi have chili con carne.
Skulle have haft nogle gode bøffer men dendte med en Pizza på restauranten i Nice Lufthavn. Imorgen står den så på bøffer
Vi får spændende mad for tiden
I går var det Kaffekylling (kyllingestykker i ildfast fad oven på tørrede frugter, ingefær, hvidløg og kanelstang i espressokaffe og rosevin) - noget af en blanding, ikke? Men det smagte godt. Og til forret dadler med bladselleri, omviklet med serranoskinke og en tur i ovnen (lige som den der tapas med sveske og bacon) - uhm, det var godt.
I dag: Kalkun i chili-chokoladesauce.
Mmh idag fik vi stegt flæsk med persille sovs. I LOVE IT…
Resten af lasagnen fra i går …
Uhm, ud over de røgede sild var der også røgede rejer, røget ål, alm rejer og stegt saltsild
Og desserten var den gode ost fra Sct Clements på bornholmske rugkiks.
Øv, det blev til pariser toasts i stedet