Hvad står menu'en på i juni?

Vi skal i biffen, så jeg håber at jeg kan lokke Thomas med ud at spise inden :slight_smile:

Vi får den yngste datter og svigersønnen på besøg, og hun har bestilt bradepandesmovs :slight_smile:

Hvad i alverden er det? :?

Vi skal have hjemmelavede burgere :savle:

Mig og min kæreste har været sammen 1 ½ år idag, så håber vi skal ud og spise :smiley:

Jeg tror vi skal have spinattærte, for vi har så meget spinat i haven. Og så salat til (vårsalaten og radisserne trænger nemlig også til at blive høstet)

Ja, et eller andet skal der jo spises… har taget noget ubestemmeligt oksekød ud af fryseren, så vi får se :smiley:
Kunne nu godt tænke mig noget med kartofler…

Jeg skal for en gang skyld ud og spise i aften på indisk restaurent i Aalborg - så det bliver sikkert noget stærkt:D

I aften staar den paa kotelletter med champignonsauce. :slight_smile:

OPSKRIIIIIFT :smiley:

:tihi: Jeg maa indroemme at jeg ikke har proevet at lave champignonsauce foer - men har kigget paa denne opskrift, som jeg regner med at gaa ud fra - for det lyder laekkert! Pasta i champignonsauce - Nem Opskrift fra Arla | Arla

Stegte Parmak Sucuk med hvidkålstuvning og tomatpasta til :slight_smile:

Det behøver det bestemt ikke at være… Både Biryani, kofta aloo og butter chicken er dejlige milde retter… og sidst jeg var afsted på indisk restaurant fik jeg noget med safran og mandler, dejligt velsmagende uden at være spor stærkt :slight_smile: Så der er masser af muligheder for dem, som ikke er til alt det stærke…

HVIS du er ude efter noget stærkt… så kan man næsten altid bedæmme en restaurant efter dens evne til at lave Vindaloo… retten skal være så stærk at du er nødt til at bestille en salted lassie til den - men samtidig må den ikke være så stærk at du ike også kan smage de øvrige ingredienser, bla hvilket kød der er brugt…

Annie, det er meget krydret svitset hk. oksekød, lægges i en bradepande, dækkes med kartoffelmos, og garneres med tynde baconskiver. Sættes i ovnen til bacon er gyldent. Serveres med årstidens grønt :slight_smile: Det er hurtigt, og kan tilberedes i forvejen, så det bare skal i ovnen d i ca. 15 minutter :slight_smile:
Det er et af ungernes store hit når de skal på besøg her hos den “gamle”

Vi skal til Tyskland og spiser et sted der…men ved ikke hvad det bliver endnu :slight_smile:

[QUOTE=Ankicoon;864198]Annie, det er meget krydret svitset hk. oksekød, lægges i en bradepande, dækkes med kartoffelmos, og garneres med tynde baconskiver. Sættes i ovnen til bacon er gyldent. Serveres med årstidens grønt :slight_smile: Det er hurtigt, og kan tilberedes i forvejen, så det bare skal i ovnen d i ca. 15 minutter :slight_smile:
Det er et af ungernes store hit når de skal på besøg her hos den “gamle”[/QUOTE]

Det lyde lækkert :savle:

Jeg tror vi skal have hjemmelavet koldskål med Frost Flakes.

[QUOTE=Ann K;864160]Ja, et eller andet skal der jo spises… har taget noget ubestemmeligt oksekød ud af fryseren, så vi får se :smiley:
Kunne nu godt tænke mig noget med kartofler…[/QUOTE]

Nå… nu er posen tøet så meget, at jeg kan se, at oksekødet er minutbøffer - troede ellers at det var rigtig bøf…
Så bliver det til minutbøf med karamelliseret sødkartoffel, kartoffelrösti og stegte peberfrugter…

Det ´smager bare så godt, er nemt ( fordi det kan tilberedes forud, og man krydrer selvfølgelig med de krydderier man bedst kan lide…og koster ikke det vilde. Jeg plejer at lave en af de der “½ bradepander” og der er rigeligt til 4 personer.

Vi skal have svensk pølseret efter flad mave opskrift i kærestens “bliv mere mand” bog. Det er et sikkert hit hos os, og så er der rigeligt til to dage.