Hvad synes jeres katte om kruttet?

Det “vælter ned” med nytårskrut herude på bøhlandet lige nu-surrender og mine katte tager det bare SÅ fint :wehu:.

Kun Nuka var lidt utyg ved de første knald, men da jeg roste hende til skyerne, så lagde hun sig med maven i vejret og nu reagerer hun ikke på de høje knald.:wehu:

De andre reagerer overhovedet ikke, snorker bare videre.

De SÅ dygtige.

Ja det var lige for hurtigt - der kom lige et KÆMPE knald, det reagerede Unni lige på.

Hvordan regerer jeres?

Det almindelige fyrværkeri, der foregår lige nu, reagerer Ferina og Nikita slet ikke på.

Men larmen efter midnat i morgen - det kan de ikke lide, dog uden at de går helt bananas.

:thumbup::thumbup::thumbup:

Amanda stirrer temmelig forarget på persiennerne - hvem er det, der tillader sig at larme i Hendes Højheds nærhed? Dog har hun lige pt. fortrukket til køjen, hvor intet andet end Lars (tobenede andenslave) kan forstyrre hendes lykkelige boblen. :høhø:

Alle mine tager det stille og roligt ved det der foregår lige nu. Men sidste år var Nuka ikke meget for det da det var midnat nytårs aften. De andre kiggede lidt på løjerne og lagde sig til at sove Nuka kom og trykkede sig ind til mig og efter noget tid faldt hun også i søvn omend lidt urolig.

Mine plejer ikke at reagere særlig voldsomt på fyrværkeri, men lige nu er der nogen, der afprøver nytårskrudtet nede i vores store aflukkede gård - og det runger ad h… til :argh:Og det har kattene også opdaget men ingen vild panik heldigvis :cool:

Teddy er lidt nysgerrig omkring det… Han kigger på de fine farver på himlen…
Men ok, det kan godt være at han er lidt fatsvag… Det skal jeg ikke kunne benægte… G

[quote=Barky;316278]Teddy er lidt nysgerrig omkring det… Han kigger på de fine farver på himlen…
Men ok, det kan godt være at han er lidt fatsvag… Det skal jeg ikke kunne benægte… G[/quote]

“Min” (mine forældres) labrador blev en dag for gammel til at jagte de ænder, der nødvendigvis måtte falde ned med alle de geværskud og gav sig til at betragte fyrværkeriet. Han fulgte det nede fra jorden og hele vejen op på himlen med store, betagede øjne. Og han var aldeles ikke fatsvag…okay, han var dum som en dør. Men han var dælme elskelig. Ære være hans minde. :inlove: Jeg vælger dog at betragte det som en form for overlegen intelligens at vide, at det ikke er farligt? :tihi:

Hehe…! Det er jeg glad for at høre… Jeg har nu kigget lidt på ham Teddy, og jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at se ham bruge indersiden af hovedet… Ydersiden er dog meget brugt! Aldrig har mine bord- og stoleben været så ømme som da jeg fik kat. G:ups:

Boromir viser ikke den fjerneste interesse for det. mens Tutsie sidder i vinduet og spændt følger med når der kommer nogen knald eller rakettet på himlen disse dage

MVH
Gitte

De første gange der blev skudt noget af herude, var Freja lidt nervøs ved det. Observerede hende, men reagerede ellers ikke på hverken krudtet eller hendes reaktion. Efterfølgende har der ikke været noget. Der har dog været et KÆMPE kanonslag, som vi alle inkl. Freja reagerede på. Men det er altså forståeligt.

Her er der intet, men vi har så også valgt først at fejre Nytåret imorgen aften :høhø:

Indtil for et kvarter siden ville jeg have sagt - stille og fredeligt :slight_smile: Meeen, der var et BOM ude på vejen og så røg både Fanny og Galliano ned under sengen - begge har været fremme igen, men da det ikke var helt sikkert, er i hvert fald Fanny stadig under sengen :slight_smile:

Så BOM kan vi altså ikke lide - raketter, der bare fistrer og lyser op, gør til gengæld ikke noget :thumbup:

Bare det gjaldt alle - men nogle båtnakker skal jo absolut fyre af inden selve nytårsaften.

:argh::argh::argh::argh:

Ingen af kattene reagerer på kruttet, de kan højst dreje hovedet mod vinduet når der kommer et af de mere dybe brag :slight_smile: De plejer at være helt i hvilepuls når det bryder løs kl. 12. Det er kun Dicte der kan finde på at krybe under sengen hvis der kommer et af de helt store brag :uha: De andre sidder og kigger i vinduet efter raketterne :tihi: Sjovt som katte er så forskellig fra hunde hvad det angår :slight_smile:

SNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORK
Hvilket krudt???
Hvilke brag???
Hvilke lysglimt???

:pote: Jarl, Thane, Lille Ting, Leo, Aske og Tjalfe.

Umiddelbart siger Emma og Pelle intet til det… :slight_smile: men vi bor også i udkanten af en meget meget lille by, så her er ikke så meget…

-GRR-GRR-GRR-GRR

HAder krudt

Hilsen
Birthe

Deep og Cheops slægter heldigvis Willow på.

Ved farverne vil de gerne se, og ved de helt store bum bliver de naturligvis forskrækket - det gør jeg altså også -what

Men ellers ligger de bare og sover fra hele balladen. Jeg er super glad for at have 3 missere der tager det hele i stiv arm :rock: :yah:

Jeg skal hilse og sige fra Buster at det der krudt, der er han da fuldstændig ligeglad med:rock:
I de år Buster har boet har har jeg ikke været hjemme nytårsaften, men ved - fra da Buster boede hos min veninde - at han er ligeglad. Det sidste år han boede hos min veninde holdte jeg nytår derinde, og da var Buster mere ude end inde nytårsaften og nytårsnat…
Lige nu glæder Buster sig bare til i aften, for så bliver der serveret nytårsmenu - dejligt luksus-vådfoder indkøbt hos Dr Dyr - og dejlig baldrian-rod, inden Slaven tager i byen. Og så skal han ellers bare dase i sengen i vindueskarmen, indtil jeg kommer hjem engang i nat…

Isis er ikke så glad for det. Det er først i år jeg har set hende blive nervøs ved fyrværkeri. Hun knurre som en rottweiler når hun høre det. Heldigvis er der ikke så meget herude hvor jeg bor.

At hun ikke længere bryder sig om det, tror jeg kan have noget at gøre med sidste nytårsaften, hvor hun skulle føde sine killinger. Det kunne hun ikke finde ro til, pga al den ballade der var udenfor, så det endte med vi måtte i en taxa og køre 15 km for at komme til en dyrlæge klokken 23.30. Så hun oplevede det værste fyrværkeri hos en fremmed dyrlæge, mens hun havde veer. Ikke så sært hun nu er blevet bange for det…