Hvad vejer jeres 13 ugers kilinger

Fik lige lavet n 13 ugers vejning og er ret paf :uha:

drengen 2.25

Pigerne
2,21 , kg
1,88 kg
2.00 kg
1,65 kg

Synes de er ret store ogsa storre end deres foraldrei den alder.
saa er nys. Hvad vejer jeres 13 ugers killinger

Hvis det var skovkatte, ville jeg sige, at det var flot. Specielt når de er fem i kuldet.

vh

Andreas

Florian vejede 2,5 kg, da han fyldte 14 uger, men han er også en ragdoll. :slight_smile:

Hector (skovkat) vejede 1,8 kg - 5 i kuldet - Vejer nu (5 år) 7 kg.

Fellini (skovkat) vejede vistnok i omegnet af 2,3 kg - 5 i kuldet - Vejer nu (knap 4 år) 6 kg.

Mine européer har typisk ligget på 1300-2000 gram i den alder. Det er nogle pæne vægte dine har :slight_smile: Vægten som ung har i nogen grad kunne give et pejlemærke, men ikke fuldstændigt. Mikki har f.eks. gennem det meste af sin opvækst ligget på knap 1 kg mere end McCoy i samme alder, men deres voksen størrelse er alligevel stort set ens :slight_smile: Diego vejede 3 kg i den alder, men var jo altså også jævnt stor :slight_smile:

Mimi vejede ca. 1100g, men nu er Korater jo en del mindre. :slight_smile:

6 killinger i sidste kuld. Deres vægte lå mellem 1,7 og 2,3 kg. da de var 13 uger.
Hos skovkatten er der generelt (stor) forskel på vægten på hanner og hunner, og min erfaring er, at det allerede starter omkring de 8 uger, hvor hankillingerne stikker af rent vægtmæssigt.
Jeg er enig med Eva. Vægten kan bruges som et pejlemærke, men som hun skriver, så holder den ikke altid stik. Nogle killinger vejer lidt mindre, men kommer godt efter det. Andre killinger vejer mere/meget, men vægtøgningen fader ligesom lidt ud, når de bliver ungkatte … og så er der dem der bare holder en “konstant” vægtøgning, til de når deres max.
Jeg tænker, at man også skal kigge på knoglebygningen, hvis man skal have et mere sikkert pejlemærke end vægten (hos killinger), men det er en helt anden snak :slight_smile:

Saa var jeg ikke helt forkert paa den nar jeg synes de er rimelig store. Tak for jeres svar

Da mine var 12 uger vejede hankatte eks. Winchester 2,2 kg - Bobby 2,6 kg, Robin 2,2 kg

Hunkatte - Aurelius 1,96 - Impala 1,94, Kivistik 2,17 - mindste hunkat Amy vejede 1,66 kg

Det lyder som nogle fine solide vægte - lige tilpas