Hvad vejer

Hvad vejer en fasan i gennemsnit og er der nogen der ved hvad sådan en fætter koster

Nå, jeg troede lige, du ville til at lave en nullerput til den :stuck_out_tongue:

:lol:

:tihi::tihi: en fasan nullerput … seeeeejt :ok:

Du skal beregne en halv fasan per person siger min mand :slight_smile:

Hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg tro I havde en fjer på

Det er den gængse vægt på en fasan jeg skal vide OG hvad det koster at købe den i forretningerne. Vejer den omkring 1 kilo og koster sådan en kilofasanfætter 50 kr, 70 kr eller mere/mindre?

Her hvor jeg bor, koster den at man træder lidt hårdt på speederen i stedet for at prøve at undvige :cool:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol::lol:

Ja det er jo ikke så dyrt igen. Selvfølgelig koster det lige den smule ekstra benzin bilen bruger i forbindelse med acceleration, men det er jo basører :tihi:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:lol: :lol: :lol:

Så fiske/vildt manden havde 5 stk til 265 kr. Ved ikke hvad de vejer.

Tusind tak for oplysningen. D.v.s. lidt over 50 for en fasanpips.

min kæreste(jægeren…) siger at den i plukket tilstand vejer et lille kilo… - her koster de kun en kugle… :wink:

Aj Brita, du er biblioteksansat D:
Vægten kan du da finde på danske dyr.

Fasanhanen er 70-90 cm lang. Heraf måler den lange hale ca. 35-40 cm - altså næsten halvdelen af fuglens længde. Vægten svinger mellem 900-1300 gram.

Fasanhønen måler 55-70 cm i længden - med hale. Halen alene måler 20-25 cm. Hønens vægt ligger mellem 800 og 1100 gram.

[QUOTE=PiaR;741168]Aj Brita, du er biblioteksansat D:
Vægten kan du da finde på danske dyr.

Fasanhanen er 70-90 cm lang. Heraf måler den lange hale ca. 35-40 cm - altså næsten halvdelen af fuglens længde. Vægten svinger mellem 900-1300 gram.

Fasanhønen måler 55-70 cm i længden - med hale. Halen alene måler 20-25 cm. Hønens vægt ligger mellem 800 og 1100 gram.[/QUOTE]
Min tålmod var blot ikke til at vente til imorgen hvor jeg har vagten, og så tænkte jeg…hvad har man kattegales kloge hoveder til…OG så var det nemt.
Men omkring 1 kilo er så ikke galt gættet.
Jeg kan hermed regne ud jeg har købt billige fasaner, juble

Hvis Brita så havde forklaret hvorfor hun havde brug for oplysningen så ville det være lidt lettere at svare. Ønsker hun en hel fugl med fjer, dvs både så hun kan spise og bruge fjer til hitter så er det en vægt og uden det til hitterne er det en anden vægt.

[QUOTE=kamikaze;741171]Min tålmod var blot ikke til at vente til imorgen hvor jeg har vagten, og så tænkte jeg…hvad har man kattegales kloge hoveder til…OG så var det nemt.
Men omkring 1 kilo er så ikke galt gættet.
Jeg kan hermed regne ud jeg har købt billige fasaner, juble[/QUOTE]

Jeg er altså ikke på arbejde på det her tidspunkt :smiley:

Hel pips uden fjer (som sælges til fordel for hittemisserne)…frosset og ordnet.
Jeg var blot nysgerrig ang. pris for sådanne pipsere og hvad de vejede, og da jeg samtidig var doven MISbrugte jeg lige kattegalebrugerene, smiler
Sidder atter og igen i vagt og kæft hvor har det været en travl OG i den grad udfordrende vagt

[QUOTE=kamikaze;741720]Hel pips uden fjer (som sælges til fordel for hittemisserne)…frosset og ordnet.
Jeg var blot nysgerrig ang. pris for sådanne pipsere og hvad de vejede, og da jeg samtidig var doven MISbrugte jeg lige kattegalebrugerene, smiler
Sidder atter og igen i vagt og kæft hvor har det været en travl OG i den grad udfordrende vagt[/QUOTE]

øv du bor så langt væk, kunne bestemt godt have brugte nogle fasaner til nytårsmenuen

MVH
Gitte