Hvad ville du tage med som gave til en vært i udlandet?

Med tiden er det planen at jeg skal over og besøge mine to engelske veninder i London. Den ene har tilbudt at jeg kan bo hos hende - hun bor i hus sammen med sin far. Og så var det jeg kom til at ligge at tænke over, mens jeg skulle sove igår, hvad fisen tager man med som tak fordi jeg må bo her gave? :høhø:

• Jeg har en forestiling om at gaven skal repræsentere noget dansk - altså ikke noget han/de umiddelbart kan få i England
  • At den naturligvis skal kunne fragtes nemt i bagagen
  • At den er “kønsneutral”
  • At det ikke er “kikset” dvs jeg synes feks ikke jeg ville komme med en souvenir af den lille havfrue :stuck_out_tongue:

Hvad ville du tage med til din udenlandske vært?

En stor æske anton berg chokolade

Skal det så ikke hellere være fra Peter Beier :savle:

Eller hvad med et rør lakrids fra Johan Bülow ?

Alternativt kunne du invitere dem ud at spise en aften.

Rigtig god tur

:slight_smile:

Det er ikke aftalt hvornår endnu (desværre). Sidst havde jeg bestilt flybillet (og dengang hotel) og det hele, men så gik jeg ned med stress. Så denne gang skal jeg lige være helt sikker på jeg magter det, samt have sparet lidt lommepenge sammen :høhø:

Tak for forslagene :thumbup:

Altså en " sidste øjebliksgave" i lufthavnen , må vel være noget lækkert fra Ole Henriksen .-- OK kan nok købes overalt, men han trods alt dansk:D ellers er der jo Lakrids fra Bornholm og lign. Hvis du ikke vil ind i noget Georg Jensen med Ølefant, og Visitkortholder !

Cats og Conn

Min far elsker når jeg har Anthon Berg med og ellers så er der Summerbird, deres mandler er fantastiske og på deres hjemmeside er der masser af andre lækkerier at sætte tænderne i:)

Marina

Altså, det er egentlig lidt underligt at det første der faldt mig ind var noget i stil med “En gammel dansk”, du ved, spiritus. :slight_smile:
Især fordi jeg ikke er glad for den alkohol-kultur vi har herhjemme. :slight_smile:

Men ja… Chokolade, lakrids eller karameller, ville jeg også sige…

Hvis jeg skulle besøge Silja (Tam Tams opdrætter) ville jeg helt klart se om det var muligt at medbringe et glas marinerede sild og lidt karrysalat. Hun var helt vild med det, og ville ønske hun kunne få noget med hjem. Ellers ville jeg nok vælge chokoladen

Eller noget dansk design, fx bordskåner, salt- og pebersæt, salatbestik el.lign. fra et dansk kvalitetsfirma. Kommer selvfølgelig an på hvilket beløb du vil ofre på gaven. :slight_smile:

Uh så mange gode ideer :thumbup: Jeg aner ikke hvad jeg vil ofre endnu, så langt er jeg slet ikke kommet, men kan godt se ideen med feks chokolade lavet herhjemme og lakrids, hvis de er til det. En sidebemærkning; Vi var lige i Tyskland på ferie, og der var sjovt nok ikke meget lakrids på hylderne og da slet ikke salt lakrids. Gad vide om de bare ikke kan li det (er det en dansk ting?) eller om de mener det er sundhedsskadeligt? :tihi:

Over grænsen kan man i hvert fald få haribo’s piratos - og det er altså bare noget af det bedste lakrids man kan få! (i hvert fald hvis man er til salt lakrids :tihi:)

Da jeg boede i USA hos forskellige værtsfamilier havde jeg Piratos lakrids og en glasskål med i gave til hver værtsfamilie.
En af mine værtsbrødre på 12 år, mente at jeg var ond fordi jeg havde givet Piratos i gave, for hver gang han ikke gad vaske op eller lign. mente hans forældre at han som straf skulle spise en piratios :wink:

vi har netop været afsted på ferie og til vores vært havde vi lavet en kurv med diverse forskellige danske chokolader, marmelade, pålægschokolade, kransekage osv. det bragte stor lykke

Englænderne har ikke en tradition for lakrids og slet ikke saltlakrids. Da jeg boede i England fik vi lokket salt lakrids i munden på et par englændere og sikken de kunne spytte :høhø: :høhø: Det var ikke lige sagen, og der måtte skylles efter :tihi: