Hvad ville I gøre (kattene alene hjemme)

Hej!
Jeg skal til Elton John koncert på onsdag (:høhø:) og tager derfor en lille tur til KBH nogle dage. Jeg har fundet en kattesitter, men nu er spørgsmålet hvordan kattene rent praktisk skal indrettes.

Jeg bor i en to vær. lejlighed, en stor stue/køkken og et værelse på ca. 20 kvm.
Når de normalt er alene hjemme i op til 8 timer, er de på værelset, hvor de har et kradsebrædt, mad og kattebakke. Er de alene mere (op til 18-20 timer), hvilket sker meget sjældent, er de på værelset med en ekstra bakke, ekstra mad + vand

De er derfor ikke vant til at være i hele lejligheden når de er alene. Derudover er de altid på værelset med os om natten.

Hende der skal passe dem, kommer en gang i døgnet, måske to, hvis hun har tid til det.

Spørgsmålet er, om jeg skal lade dem være i hele lejligheden? Det ville kræve, at jeg får kattesikret ekstra mht. ledninger og tv osv. som der jo ikke er gjort, da de aldrig ellers er alene derinde.
Men er værelset for småt til dem, når det er fra søndag til torsdag?
Der er god mulighed for, at Yawa kan springe på på skabet, hvor Yrsa ikke kan komme, så de kan komme væk fra hinanden, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg er nok mest til at lade dem være i værelset, og høre om hende der skal passe dem, har lyst til at bruge en time eller flere et par gange, hvor de så kan komme ud af værelset og løbe lidt energi af… Hvad tænker I er den bedste løsning?

Håber I vil komme med jeres indput :smiley:

Hvis de er vant til det store værelse så ville jeg bare blive ved det :slight_smile:

Det er et værelse på 20kvm, er det stort? Stue/køkken er det helt store rum …

Holder med Thilde… Gør som de er vant til :slight_smile:

De sover alligevel det meste af tiden :slight_smile:

20kvm er mere end hvad min stue er og der ligger de alligevel og sumper i maaaange timer. Det ville de ikke tage skade af at være begrænset til i et par dage.

Super, kan godt være det egentlig kun er , men jeg indretter det, så de er der primært :smiley: Tak for jeres svar :smiley: