Hvad ville svenskerne dog ikke gøre

Åh nej! EU langer ud efter kanelsneglen | BT Danmark - www.bt.dk De elsker deres kanel buller og vi elsker vores wienerbrød med kanel, der bliver vidst gang i at bage selv nu .

Syntes det her EU cirkus er mere bøvl end til gavn …

Sidst var lakridspiberne i farezonen, nu kanelsneglene.
De burde kunne præstere noget bedre til den hyre, de får, f.eks. kigge nærmere på fremstillingen af foie gras i bl.a. Frankrig.
(link til beskrivelser og billeder haves)

risengrød…kanelstænger…kanelsnegle…brun(e)kager…alle er truede dyrearter
det er stoffet kumarin, det er nemlig giftigt, alligevel må indholdet af kumarin i brunkager være mere end 3 gange højere end i kanelsnegle…

Brunkager - dem formodes vi kun spise i kort tid, så de slipper vist med en advarsel :wink: :regler:

Hm… måske er det en and, ligesom den med lakridspiberne. :wink: Vi får se.

[QUOTE=Ann R;1133972]Brunkager - dem formodes vi kun spise i kort tid, så de slipper vist med en advarsel :wink: :regler:

Hm… måske er det en and, ligesom den med lakridspiberne. :wink: Vi får se.[/QUOTE]

Ja… Det var også min første tanke… at det var så åndssvagt at det MÅTTE være en and/misforståelse. Jeg håber…

I denne omgang er det vores egen Fødevarestyrelse, der (modsat den svenske) har placeret kanelsneglene i kategorien “ikke sæson”.

EU - det er simpelthen den ringeste opfindelse ifht opbygningen af fremtidens samfund…

Glemte helt hvad med Wasa knækbrød med kanel gad vide om den også er truet det ville jeg ikke håbe den er fast med i lastbilen til en snack…