Hvalp muligvis angrebet af kødædende bakterie

Jeg anede ikke, der fandtes en kødædende bakterie, men læs tråden og især de link, der er i den. :yikes:

Jo, den er desværre god nok :frowning:

Det er en rigtig tarvelig fætter den bakterie. Den faglige betegnelse (hos mennesker, ved ikke om det også gør sig gældende hos hunde) er nekrotiserende fascitis, og den er ond, ond, ond!!! Her er et par link til de interesserede:

Patienthåndbogen: http://patienthaandbogen.dk/infektioner/sygdomme/nekrotiserende-fasciitis-7322.html

Lægesprog, hvordan de behandler på Odense Sygehus: Øre-, Næse- og Hals, OD - Nekrotiserende fasciitis, ver. 3

At den spreder sig i vævet med 5 cm på kun én time er godt nok ækelt.

Ifølge tråden på HundeGalleriet skulle den også være meget smitsom.

AAd… :S Det var dog en nasty fætter, den… :frowning:

Ja, det kan næsten ikke beskrives hvor grim og tarvelig den er :panik:

… og på den anden side kan jeg ikke lade være med at forundres lidt over at sådan en lille organisme kan lave så meget ravage. At vi mennesker der vel betragter os selv som et overlegent “dyr”, og som efterhånden kan så meget lægevidenskabeligt, alligevel må give op overfor mange af bakterierne (fx. resistensproblemer) og stadigvæk også har problemer med virus…

Åh jo kødædende bakterie vidste jeg godt fandtes, har efterhånden læst et par artikler fra usa hvor mennesker er blevet angrebet af den. Pt. er der en blog om sådan et angreb, der ind til videre har kostet en ung pige hendes ene ben, den anden fod og begge hænder i lægernes forsøg på at stoppe sådan en bakterie:-(

En af mine bekendtes mor fik den (eller lign) - og blev simpelthen ædt op indefra.
Fuldstændig grotesk at det sker.

Her er en artikel om hvordan man griber behandling mod bakterien an i Danmark : Kødædende bakterier angriber 60 danskere hvert år | BT Danmark - www.bt.dk

[QUOTE=Vivi_Fletcher;868540]En af mine bekendtes mor fik den (eller lign) - og blev simpelthen ædt op indefra.
Fuldstændig grotesk at det sker.[/QUOTE]

overlevede moderen?

Nej - det gik ret hurtigt, at hun døde.
Mener infektionen sad i maven eller lign, hvor amputation var umuligt.

Føj for pokker en grim en :(:uha: