Jeg har lige set på tv2 at der er 8 hvalpe der er blevet efterladt i en carport. Det i sig selv er trist nok. De er mellem 6 -8 uger gamle - dvs gamle nok til at kunne komme ud til familier. Men til sidst i artiklen står der, at de vil blive aflivet, hvis ejeren ikke melder sig…
Hvorfor dog det - er det blot fordi at man jo ikke kan vide, om der er nogle af de racer i, som nu er blevet ulovlige? Eller er det bare fordi at man ikke gider besværet med at viderformidle dem?
Jeg synes det er så trist hvis de ikke får en chance i livet…
hvis jeg har forstået den nye hundelov rigtig så skal blandingshvalpene aflives hvis det ikke kan bevise at de ikke indeholder en af de 13 forbudte racer.
Det lov er og bliver en stor gang makværk
Jeg synes, det mest triste er, at folk ikke vil tage ansvar for deres hunds afkom. Det er til at brække sig over, at man bare sender lorten videre ved at stille hvalpene et eller andet tilfældigt sted, så andre kan have det besvær og de udgifter, som man ikke selv gider have.
Føj, hvor er det lavt
Hvalpene er nu kun 4-5 uger, hvilket også tydeligt fremgår af billederne…hvor ligeledes fremgår, at der slet ikke er tvvl om, at hundene er sat af, fordi ejeren er et skvat der ikke selv vil tage ansvaret fordi hvalpene tilhører nogen af de racer der er forbudt, og derfor skal hvalpene aflives.
Jeg er i dyb krise efter og læse dette, det er simeplthen så grotesk at sådanne ting finder sted i dagens Danmark, stakkels hunde som er de eneste der betaler en høj pris for politikernes dumhed og deres utrolige stupide ejere der ikke er deres ansvar bare en smule bevist, suk hvor gør det mig arrig
MVH
Gitte