Hvem blev født samme år som dig?

Tre :wink:

http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Category:1985_births&pagefrom=Fjerstad%2C+Jessica%0AJessica+Fjerstad&subcatfrom=F&filefrom=F#mw-pages

Andrew Francis har i min verden verdens mest sexede stemme, især når den kommer ned i toneleje. Uh, så kriller det bare. Weee.
Han ligger bla. den engelske stemme til Shinning Armor i My Little Pony: Friendship Is Magic. (Den danske version er en klar ommer! Og ødelægger desuden det arbejde der er lagt i originalen)

Jeg er født samme år som Kim og Lisa og Niels og Marianne og Michael og Ole og Solvej, som jeg gik i skole med. :slight_smile:

1982:Morten Breum, Stine Brix, Lacey Chabert (“Claudia” fra “Vi bli’r i familien”), Kelly Clarkson, Justin Gatlin, Anne Hathaway, Astrid Krag, Adam Lambert, Li Na, Lizzie, Louise Lolle (Fra Popstars gruppen EyeQ, vi gik i øvrigt på samme gymnasium),Madeleine af Sverige, Medina, Nicki Minaj, Cory Monteith, Malene Mortensen (Melodi grandprix 2002), Anna Paquin, LeAnn Rimes, Andy Roddick, Christiane Schaumburg-Müller, Saseline Sørensen, Kat von D, Lil Wayne, Prins William og hertuginde Kate, Annika Aakjær og nogle hundrede flere som jeg ikke har en anelse om hvem er :slight_smile:

Aaliyah (som min Aaliyah er opkaldt efter) omkom i en flyulýkke ikke en bilulykke. .

T-Pain er rapper og har arbejdet sammen med Chris Brown, Flo Rida, Akon, Kanye West og mange andre :slight_smile:

De eneste jeg kan komme i tanke om jeg deler år med er Birtheras og Lone G …det er et fantastisk år:):):slight_smile:

[QUOTE=Tea;1109822]Jeg kender praktisk talt ingen af dem født i 1985.
De eneste der lige springer i øjnene;
Bruno Mars
Sys Bjerre
Lucy Love

Har på fornemmelsen at der er mange sportsfolk på listen - og så er det ikke mærkeligt at jeg ikke kender dem. :tihi:[/QUOTE]

Jeg ved ikke, hvordan listen er lavet, men mon ikke, det bare er et udtræk af alle personer fra det år, som der er skrevet om på den danske wiki? Der er helt klart en overrepræsentation af fodboldspillere, cykelryttere og amerikanske fodboldspillere - og der er stort set ingen kvinder. Men det må jo så sige noget om, hvad de folk, der skriver på wiki, interesserer sig for :slight_smile:

I øvrigt, Tea: Thor Möger Pedersen, Keira Knightley, Fallulah og Oh Land er også fra 85 :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1109906]Det kære år 1987… Kan vist dele dem jeg kan genkende op i et par grupper, sådan overordnet… Må indrømme der var flere af dem jeg havde bildt mig selv ind var noget yngre :høhø:

Musik
Joss Stone
Kevin Jonas
Aaron Carter
Kesha
Bow Wow
Amy Macdonald

Skuespil
Evan Rachel Wood
Zac Efron
Hillary Duff
Blake Lively
Darren Criss
Naya Rivera
Lily Cole

Snooki (fra Jersey Shore)

Og så kan jeg se Sebastian Vettel også er fra 87… Det må betyde jeg skal have kontakt til en vis opdrætter herinde :høhø:[/QUOTE]

Det eneste navn på den liste, som jeg har bare hørt om, er Hillary Duff :klapper:

Og Sebastian Vettel, men så er vi jo også ovre i mit fagområde :slight_smile:

Bl.a. Michael Jackson, Madonna, Prince og Viggo Mortensen :slight_smile:

Take your pick :slight_smile: Kategori:Født i 1962 - Wikipedia, den frie encyklopædi

Glimrende samling fra 1963… jeg har altid vidst at der blev født helt unikke personligheder det år :smiley:

[ul]
[li]27. januarSøren Gade, dansk forsvarsminister.[/li][li]18. martsLotte Andersen, dansk skuespillerinde.[/li][li]28. martsMorten Kirkskov, dansk skuespiller, filminstruktør og forfatter[/li][li]13. aprilGarri Kasparov, verdensmester i skak 1985-2000.[/li][li]14. aprilStefan Schmitt, tysk politiker (død 2010).[/li][li]25. majMike Myers, amerikansk skuepiller[/li][li]9. juniJohnny Depp, amerikansk skuespiller.[/li][li]30. juliLisa Kudrow, amerikansk skuespillerinde.[/li][li]4. augustMerete Eldrup, dansk erhvervsleder.[/li][li]6. augustKevin Mitnick, amerikansk hacker.[/li][li]9. augustWhitney Houston, amerikansk sanger (død 2012).[/li][li]28. augustPeter Mygind, dansk skuespiller.[/li][li]13. oktoberThomas Dörflein, tysk dyrepasser (død 2008).[/li][li]20. oktoberJann Sjursen, tidligere landsformand for Kristeligt Folkeparti og tidligere energiminister.[/li][li]3. decemberJan Gintberg, dansk stand-up-komiker, skuespiller, samt tv- og radiovært.[/li][li]6. decemberUlrich Thomsen, dansk skuespiller.[/li][li]18. decemberBrad Pitt, amerikansk skuespiller.[/li][li]24. decemberNaja Marie Aidt, dansk forfatterinde og digter.[/li][li]26. decemberLars Ulrich, dansk Trommeslager i Metallica.[/li][li]27. decemberClaus Meyer, dansk kok.[/li][li]7. septemberEazy-E, (Eric Lynn Wright) amerikansk hip hop/rapper.[/li][/ul]

Quintin Tarratino, John Stamos, Helen Hunt, Elisabeth Shue,Jet Li, og Sir Mix-A-Lot kvalificerer sig også til listen… sammen med ganske mange andre lidt snurrige personligheder :slight_smile:

Fra årgang ´75 er der mig og…
[ul]
[li]5. januarBradley Cooper, amerikansk skuespiller.[/li][li]11. februarChuck Watanabe, kajakroer.[/li][li]18. februarSimon Kvamm, dansk sanger og tv-entertainer.[/li][li]12. martsMartin Mazur, Festabe og entertainer[/li][li]1. aprilMichael Poulsen, forsanger i rock-bandet Volbeat.[/li][li]6. aprilZach Braff, amerikansk skuespiller.[/li][li]23. aprilPeter Christensen, dansk folketingsmedlem.[/li][li]2. majDavid Beckham, engelsk fodboldspiller.[/li][li]8. majEnrique Iglesias, spansk/amerikansk sanger og sangskriver.[/li][li]20. majIsaac Galvez, spansk sprinter og banecykelrytter (død 2006).[/li][li]27. majJamie Oliver, engelsk mesterkok.[/li][li]4. juniAngelina Jolie, amerikansk skuespillerinde.[/li][li]7. juniAllen Iverson, amerikansk basketballspiller.[/li][li]25. juniVladimir Kramnik, russisk skakspiller.[/li][li]7. augustCharlize Theron, sydafrikansk skuespiller.[/li][li]29. augustPelle Hvenegaard, dansk skuespiller og tv-vært[/li][li]6. septemberSøren Huss, forsanger i Saybia.[/li][li]9. septemberMichael Fray, dansk forfatter og erhvervsmand.[/li][li]23. septemberLærke Winther Andersen, dansk skuespillerinde.[/li][li]5. oktoberKate Winslet, engelsk skuespillerinde.[/li][li]6. oktoberOliver Bjerrehuus, dansk model.[/li][li]12. oktoberMarion Jones, amerikansk sprinter.[/li][li]10. novemberMads Peter Veiby, dansk iværksætter og erhvervsmand[/li][li]19. novemberJens Jacob Tychsen, dansk skuespiller og tegnefilmsdubber.[/li][li]30. decemberTiger Woods, amerikansk golfspiller[/li][/ul]

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1109660]Uha, det er jo cremen af cremen, der blev født i 1968 - kan nævne i flæng Kronprins Frederik, Peter Tanev, Mark Strudal, Charlotte Sparre, Mette Lambert, Mette Lisby og Katja K.[/QUOTE]:

JA OK men Dr. Margrethe og jeg er født i 1940 + John Lennon, Bruce Lee, Pelé , Tom Jones Raquel Welsh , Ringo Star og sikkert flere, desværre er nogle døde :trøste:
:thumbup:

Cats og Conni

[QUOTE=conninissen;1110358]:

JA OK men Dr. Margrethe og jeg er født i 1940 + John Lennon, Bruce Lee, Pelé , Tom Jones Raquel Welsh , Ringo Star og sikkert flere, desværre er nogle døde :trøste:
:thumbup:

Cats og Conni[/QUOTE]

Min moar er også fra 40 :smiley: (lidt royal har man vel lov at være :stuck_out_tongue: )

Min mormor er fra 1940? dukker sig og løber væk

[QUOTE=Lykke;1109906]Det kære år 1987… Kan vist dele dem jeg kan genkende op i et par grupper, sådan overordnet… Må indrømme der var flere af dem jeg havde bildt mig selv ind var noget yngre :høhø:

Musik
Joss Stone
Kevin Jonas
Aaron Carter
Kesha
Bow Wow
Amy Macdonald

Skuespil
Evan Rachel Wood
Zac Efron
Hillary Duff
Blake Lively
Darren Criss
Naya Rivera
Lily Cole

Snooki (fra Jersey Shore)

Og så kan jeg se Sebastian Vettel også er fra 87… Det må betyde jeg skal have kontakt til en vis opdrætter herinde :høhø:[/QUOTE]

Er os fra 87, og de eneste jeg kender på den liste er Keshaog Aaron Carter. Mest fordi hans storebror er lækkersmækker! :hjerte: