Hvem blev født samme år som dig?

Sad lige og kiggede på Kategori:Født i 1979 - Wikipedia, den frie encyklopædi fordi jeg blev opmærksom på at info om person bliver lagret i oversigter over hvornår man blev født.

Kendte fra min generation (1979) var “den kiksede fra et boyband, hvis navn jeg ikke kan komme tanker om lige nu”, en cykelkører :dokdok: som jeg ikke har set før og sangeren Aliyah, som jeg så i MTV døde i en trafikulykke for år tilbage.

Ingen andre genkendte jeg ellers. :thumbdown:

I udlandet er der Sara Polley, som jeg så en kanon film af fornyligt, men hun er vist ikke rigtig en kendis, så hun er ikke på Wikipedia. :smiley:

Men for fanden… Håber det bliver bedre i de næste år, håber folk snart finder nogle hylder hvor de kan synge fra… :uha:

Hvem blev født samme år som dig?

Uha, det er jo cremen af cremen, der blev født i 1968 - kan nævne i flæng Kronprins Frederik, Peter Tanev, Mark Strudal, Charlotte Sparre, Mette Lambert, Mette Lisby og Katja K.

Nogle af de få der er født samme år som jeg er :smiley:

[TABLE=“width: 1124”]

A
[ul]
[li]Bryan Adams[/li][li]János Áder[/li][li]Nikos Alavantas[/li][li]Magnus Alkarp[/li][li]Thomas Allofs[/li][li]Scott Altman[/li][li]Fernando Álvez[/li][li]Carlo Ancelotti[/li][li]Clayton Conrad Anderson[/li][li]Gary Anderson[/li][li]Michael Anderson[/li][li]Michael Andrews[/li][li]Threes Anna[/li][li]Charlotte Antonsen[/li][li]Tom Arnold (skuespiller)[/li][li]Rosanna Arquette[/li][/ul]
B
[ul]
[li]Claus Bahrt[/li][li]Henrik Balling[/li][li]Wencke Barfoed[/li][li]Blixa Bargeld[/li][li]Marwan Barghouti[/li][li]Julian Barnett[/li][li]Teis Bayer[/li][li]Sean Bean[/li][li]Hanne Richardt Beck[/li][li]Mike Beck[/li][li]Eugen Bejinariu[/li][li]Helena Benaouda[/li][li]Gerhard Berger[/li][li]Luc Besson[/li][li]Tom Bilde[/li][li]Anne Castenschiold Bill[/li][li]Claus Bjerre[/li][li]Cindy Blackman[/li][li]Linda Blair[/li][li]Kåre Bluitgen[/li][li]Kristian Boland[/li][li]Dermot Bolger[/li][li]Bombemanden fra Gladsaxe[/li][li]Ole Bornedal[/li][li]Nils Borring[/li][li]Marty Brem[/li][li]Martin Breum[/li][li]Helle Merete Brix[/li][li]Scott Brown[/li][li]Kenneth Brylle Larsen[/li][li]Jakob Brønnum[/li][li]Ali Bujsaim[/li][li]Ronnie Burrage[/li][/ul]
C
[ul]
[li]Wilmar Cabrera[/li][li]Henrik Carlsen[/li][li]Dave Carpenter[/li][li]Dennis Chambers[/li][li]Cecilia Stegö Chilò[/li][li]Laura Chinchilla[/li][li]Franco Chioccioli[/li][li]Anders Bondo Christensen[/li][li]Susanna Clarke[/li][li]Patricia Clarkson[/li][li]Thierry Claveyrolat[/li][li]Marc Cohn[/li][li]Edwyn Collins[/li][li]Fred Couples[/li][li]Simon Cowell[/li][li]Albrecht Prinz von Croy[/li][li]Marianne Curley[/li][li]Niamh Cusack[/li][/ul]

C forts.
[ul]
[li]Carlton Cuse[/li][/ul]
D
[ul]
[li]Lene Demsitz[/li][li]Harlem Désir[/li][li]Georgij Dimitrov[/li][li]Vincent D’Onofrio[/li][li]Jes Dorph-Petersen[/li][/ul]
E
[ul]
[li]Sheena Easton[/li][li]Tom Egeland[/li][li]Joe Elliott[/li][li]Rahm Emanuel[/li][li]Tor Endresen[/li][li]Gunnar Eskeland[/li][li]Jillian Evans[/li][li]Rupert Everett[/li][/ul]
F
[ul]
[li]Lisbet Fehrenkamp[/li][li]David Feiss[/li][li]Luis Fernández[/li][li]Uliuli Fifita[/li][li]Andrew Z. Fire[/li][li]Flavor Flav[/li][li]Jerry Flynn[/li][li]Fab Five Freddy[/li][li]Jacqueline Friis-Mikkelsen[/li][li]Michaela Fukačová[/li][li]Mauricio Funes[/li][li]David Fury[/li][/ul]
G
[ul]
[li]Ricardo Gallego[/li][li]Niels Johan Geil[/li][li]Henrik Ruben Genz[/li][li]Per Gessle[/li][li]Pia Gjellerup[/li][li]José Gómez[/li][li]Jennifer Granholm[/li][li]Lars Grarup[/li][li]Nick Griffin[/li][li]Florence Griffith-Joyner[/li][li]Ditte Gråbøl[/li][li]Jens Christian Grøndahl[/li][li]Jann Guldhammer[/li][li]Erik Gundersen[/li][li]Bill Gwatney[/li][/ul]
H
[ul]
[li]Åslaug Haga[/li][li]Eddie Haircut[/li][li]Omar Hakim[/li][li]Poul Halberg[/li][li]Marcia Gay Harden[/li][li]Thomas Harder[/li][li]Morten Harket[/li][li]Renny Harlin[/li][li]Stephen Harper[/li][li]Michael Hasselflug[/li][li]Andreas Hastrup[/li][li]Lene Hau[/li][li]Eiríkur Hauksson[/li][li]Rasmus Haxen[/li][li]Tom Heinemann[/li][li]Lotte Heise[/li][li]Hallgrímur Helgason[/li][li]Jannie Helle[/li][li]John Helt[/li][li]Hilde Heltberg[/li][li]Bjarne Henriksen[/li][li]Iselin C. Hermann[/li][li]Christina Herrström[/li][li]Holger Hieronymus[/li][li]Kathryn Hire[/li][li]Niels Kim Hjorth[/li][/ul]

H forts.
[ul]
[li]Wim Hof[/li][li]Hanne-Vibeke Holst[/li][li]Ole Kristian Holtan[/li][li]Thomas Hultmann[/li][li]Lars Høgh[/li][li]Pernille Høxbro[/li][/ul]
I
[ul]
[li]Andrzej Iwan[/li][li]Satoru Iwata[/li][/ul]
J
[ul]
[li]Mogens Jacobsen (kunstner)[/li][li]Per H. Jacobsen[/li][li]Allison Janney[/li][li]Bjarne Jensen[/li][li]Frank Guldbæk Jensen[/li][li]Henrik Jensen (fodboldspiller)[/li][li]Henrik Gade Jensen[/li][li]Poul-Henrik Jensen (forstander)[/li][li]Christian Lund Jepsen[/li][li]Jens Olaf Jersild[/li][li]Magic Johnson[/li][li]Fjodor Nikolajevitj Jurtjikhin[/li][li]Steen Jørgensen (sanger)[/li][/ul]
K
[ul]
[li]Israel Kamakawiwo’ole[/li][li]Janusz Kamiński[/li][li]Gitte Karlshøj[/li][li]Aleksandr Karshakevitj[/li][li]Mohammad Kawoya[/li][li]Catherine Keener[/li][li]Charles Kennedy[/li][li]Val Kilmer[/li][li]Robert Knepper[/li][li]Carsten Knudsen[/li][li]Thor Gunnar Kofoed[/li][li]Eivind Kolding[/li][li]Eija-Riitta Korhola[/li][li]Bente Gurli Kristensen[/li][li]Per Krogh[/li][/ul]
L
[ul]
[li]Néné La Beet[/li][li]Alison LaPlaca[/li][li]John Lauridsen[/li][li]Hugh Laurie[/li][li]Peter Lauritzen[/li][li]Sammy Lee[/li][li]Tom Lehman[/li][li]Ole Lemmeke[/li][li]Christian Lemmerz[/li][li]Vincent Lindon[/li][li]Patrick Lo Giudice[/li][li]James LoMenzo[/li][li]Erhard Loretan[/li][li]Chris Lowe[/li][li]Jānis Lūsēns[/li][li]Gary Lux[/li][li]Abraham Løkin[/li][/ul]
M
[ul]
[li]James Macmillan[/li][li]Michael Manniche[/li][li]Steve Martland[/li][li]John McEnroe[/li][li]John C. McGinley[/li][li]Alex McLeish[/li][li]Andy McNab[/li][li]Dirk Meier (forhistoriker)[/li][li]Urs Meier[/li][li]Rigoberta Menchú Tum[/li][li]Morten Andreas Meyer[/li][li]Ole Meyer[/li][li]Marcus Miller[/li][/ul]

[/TABLE]

(forrige 200) (næste 200)

1965 blev en vis Mike Awesome født … så er vi da to af den kaliber, født det år

Ifølge Wikipedia blev der født 530 ‘kendte’ i 1973 - altså, jeg kender kun en brøkdel af dem … men bl.a. Sharin Foo, kronprinsesse Mette-Marit af Norge, Lene Nystrøm, Noriega, Milena Penkowa, så det er fiiiiine folk jeg deler år med :wink: Se listen her: http://da.wikipedia.org/wiki/Kategori:F%C3%B8dt_i_1973

Og mon ikke der er et par kendte mere fra dit år, Sheer - Kategori:Født i 1979 - Wikipedia, den frie encyklopædi - jeg kan da i hvert fald se prins Carl Philip af Sverige, Claire Danes og Jamie Cullum på listen :slight_smile:

Jeg deler meget gerne mit år med en Doctor Who!.. David Tennant :hjerte:

Ellers dem jeg lige faldt over & gider nævne:
Paul Bettany
Charlotte Gainsbourg
Annette Heick
Jared Leto
Ewan McGregor
Märtha Louise af Norge
Winona Ryder.

Paul Bettany er jeg ret pjattet med :savle: :ups: Lækker og en god skuespiller :ok:

Nice, er der en prins? Er han gift?

Næ de eneste der er gift er hans søstre så du har stadig en chance :smiley:

1961 var et bemærkelsesværdigt år:

De absolutte sværvægtere
Princess Diana
Barack Obama
George Clooney

Sportens sværvægtere (om end der vist ingen boksere er med :))
Wayne Gretzky
Greg LeMond
Lothar Matthäus
Lars Olsen (måske en lille tilsnigelse at sætte ham ind her :tihi:)
Tony Rominger
Andoni Zubizaretta
Ian Rush
Nadia Comanechi
Carl Lewis
Ben Johnson

De mere kuriøse
Boy George
Carlos Valderrama
Jesper Olsen
Heather Locklear
Maggie Wheeler (Janice fra Venner)
Tim Roth (for Trekkies skyld)
Douglas Coupland (Generation X)

Og så er par stykker, jeg gerne var fri for at dele noget som helst med, inklusive fødeår
Vibeke Manniche
Søren Ventegodt

der er en masse kendte som blev født i det glade år 1969

Jeg kender praktisk talt ingen af dem født i 1985.
De eneste der lige springer i øjnene;
Bruno Mars
Sys Bjerre
Lucy Love

Har på fornemmelsen at der er mange sportsfolk på listen - og så er det ikke mærkeligt at jeg ikke kender dem. :tihi:

[QUOTE=Tea;1109822]Jeg kender praktisk talt ingen af dem født i 1985.
Bruno Mars
Sys Bjerre
Lucy Love

Har på fornemmelsen at der er mange sportsfolk på listen - og så er det ikke mærkeligt at jeg ikke kender dem. :tihi:[/QUOTE]

haha… Vi er født i et trist år :wink:

Kender vist absolut ingen fra 1990

Foruden mig selv blev bla. følgende personer født i 1967

Julia Roberts
Erann DD

Alf Poier (klart, klart ham kender vi jo alle) :høhø:
En østrigsk komiker og sanger, som repræsenterede Østrig ved Eurovision Song Contest 2003 med

1971 var da et godt år :smiley:

[QUOTE=Tea;1109822]Jeg kender praktisk talt ingen af dem født i 1985.
Bruno Mars
Sys Bjerre
Lucy Love

Har på fornemmelsen at der er mange sportsfolk på listen - og så er det ikke mærkeligt at jeg ikke kender dem. :tihi:[/QUOTE]

Arrrrhhhh, der er da også Lily Allen, Aura, Fallulah og en, der hedder T-Pain! Nå ja, den sidste kunne vel strengt taget godt være sportsdims, thaibokser eller nowet … gg

Orv ja, de er smuttet for mig. T-Pain kender jeg ikke - og er heller ikke sikker på at jeg vil. :høhø:

Et fantastisk år ganske enkelt, vi holder os sgu godt gør vi :wink:

[ul]
[li]17. januarJim Carrey, canadisk skuespiller.[/li][li]19. januarJan Boye, dansk læge og borgmester (død 2011).[/li][li]1. februarTakashi Murakami, japansk popkunstner.[/li][li]6. februarAxl Rose, forsanger i heavymetal bandet Guns N’ Roses[/li][li]22. februarStephen Robert Irwin , australsk dyreforkæmper. (død 2006). – stukket i brystet af en giftig pilrokke.[/li][li]2. martsJon Bon Jovi, amerikansk skuespiller og sanger, forsanger for bandet Bon Jovi[/li][li]7. aprilMette Vibe Utzon, dansk journalist.[/li][li]17. majLise Lyng Falkenberg, dansk forfatter.[/li][li]19. juniPaula Abdul, amerikansk skuespiller og sanger.[/li][li]24. septemberNia Vardalos, canadisk-amerikansk skuespiller.[/li][li]28. septemberThomas Mørk, dansk skuespiller.[/li][li]2. oktoberBrian Holm, dansk cykelrytter.[/li][li]1. novemberHella Joof, dansk skuespiller og filminstruktør.[/li][li]11. novemberDemi Moore, amerikansk skuespiller.[/li][li]28. november - Jon Stewart, amerikansk-jødisk komiker, skuespiller og forfatter.[/li][li]28. decemberMichel Petrucciani, fransk jazzpianist. (død 1999).[/li][/ul]

[QUOTE=DK Lindvig;1109838][…]
Alf Poier (klart, klart ham kender vi jo alle) :høhø:
En østrigsk komiker og sanger, som repræsenterede Østrig ved Eurovision Song Contest 2003 med [/QUOTE]

Ham kan jeg godt huske.
Shit en mærkelig sang :tihi:

Det kære år 1987… Kan vist dele dem jeg kan genkende op i et par grupper, sådan overordnet… Må indrømme der var flere af dem jeg havde bildt mig selv ind var noget yngre :høhø:

Musik
Joss Stone
Kevin Jonas
Aaron Carter
Kesha
Bow Wow
Amy Macdonald

Skuespil
Evan Rachel Wood
Zac Efron
Hillary Duff
Blake Lively
Darren Criss
Naya Rivera
Lily Cole

Snooki (fra Jersey Shore)

Og så kan jeg se Sebastian Vettel også er fra 87… Det må betyde jeg skal have kontakt til en vis opdrætter herinde :høhø: