Kendte fra min generation (1979) var “den kiksede fra et boyband, hvis navn jeg ikke kan komme tanker om lige nu”, en cykelkører som jeg ikke har set før og sangeren Aliyah, som jeg så i MTV døde i en trafikulykke for år tilbage.
Ingen andre genkendte jeg ellers.
I udlandet er der Sara Polley, som jeg så en kanon film af fornyligt, men hun er vist ikke rigtig en kendis, så hun er ikke på Wikipedia.
Men for fanden… Håber det bliver bedre i de næste år, håber folk snart finder nogle hylder hvor de kan synge fra…
Uha, det er jo cremen af cremen, der blev født i 1968 - kan nævne i flæng Kronprins Frederik, Peter Tanev, Mark Strudal, Charlotte Sparre, Mette Lambert, Mette Lisby og Katja K.
Ifølge Wikipedia blev der født 530 ‘kendte’ i 1973 - altså, jeg kender kun en brøkdel af dem … men bl.a. Sharin Foo, kronprinsesse Mette-Marit af Norge, Lene Nystrøm, Noriega, Milena Penkowa, så det er fiiiiine folk jeg deler år med Se listen her: http://da.wikipedia.org/wiki/Kategori:F%C3%B8dt_i_1973
Jeg deler meget gerne mit år med en Doctor Who!.. David Tennant
Ellers dem jeg lige faldt over & gider nævne:
Paul Bettany
Charlotte Gainsbourg
Annette Heick
Jared Leto
Ewan McGregor
Märtha Louise af Norge
Winona Ryder.
Paul Bettany er jeg ret pjattet med Lækker og en god skuespiller
De absolutte sværvægtere
Princess Diana
Barack Obama
George Clooney
Sportens sværvægtere (om end der vist ingen boksere er med :))
Wayne Gretzky
Greg LeMond
Lothar Matthäus
Lars Olsen (måske en lille tilsnigelse at sætte ham ind her )
Tony Rominger
Andoni Zubizaretta
Ian Rush
Nadia Comanechi
Carl Lewis
Ben Johnson
De mere kuriøse
Boy George
Carlos Valderrama
Jesper Olsen
Heather Locklear
Maggie Wheeler (Janice fra Venner)
Tim Roth (for Trekkies skyld)
Douglas Coupland (Generation X)
Og så er par stykker, jeg gerne var fri for at dele noget som helst med, inklusive fødeår
Vibeke Manniche
Søren Ventegodt
[QUOTE=Tea;1109822]Jeg kender praktisk talt ingen af dem født i 1985.
De eneste der lige springer i øjnene;
Bruno Mars
Sys Bjerre
Lucy Love
Har på fornemmelsen at der er mange sportsfolk på listen - og så er det ikke mærkeligt at jeg ikke kender dem. [/QUOTE]
Arrrrhhhh, der er da også Lily Allen, Aura, Fallulah og en, der hedder T-Pain! Nå ja, den sidste kunne vel strengt taget godt være sportsdims, thaibokser eller nowet … gg
[QUOTE=DK Lindvig;1109838][…]
Alf Poier (klart, klart ham kender vi jo alle) :høhø:
En østrigsk komiker og sanger, som repræsenterede Østrig ved Eurovision Song Contest 2003 med …[/QUOTE]
Det kære år 1987… Kan vist dele dem jeg kan genkende op i et par grupper, sådan overordnet… Må indrømme der var flere af dem jeg havde bildt mig selv ind var noget yngre :høhø:
Musik
Joss Stone
Kevin Jonas
Aaron Carter
Kesha
Bow Wow
Amy Macdonald