"Hvem føder inden længe"

[QUOTE=Susanne W;1061854]Det tanke kan jeg sagtens følge - jeg kender mere end én opdrætter der efter blot få kuld har smidt håndklædet i ringen fordi det gjorde for ondt at sige farvel til killingerne. Her er der også nogle gange blevet en killing ene og alene fordi jeg ikke lige har kunnet finde nogen, der var god nok - iår kan du godt tro man skal have mere end et brev med fra sin mor, chef, naboer samt bankrådgiver før Lucia får lov at flytte :slem:

Jeg ved nøjagtigt hvad du mener :wink:

VH
Susanne[/QUOTE]

:tihi::tihi:

Og hvor er det bare dejligt, at du har det sådan - og det er du helt sikkert ikke ene om blandt jer, der har killinger/katte der skal have nyt hjem.

Kun det bedste er godt nok :ok:

Så er der kommet (synlige) rejeunger. Jeg har indtil videre talt 5 stk., men der er sikkert flere. Kønnet kan jeg dog først se om et par måneder og umiddelbart skal de alle sammen beholdes. I får naturligvis også et billede af sådan en lille rejefis:

Som I kan se er sådan en fis ikke særlig stor, og den ligner en fuldvoksen reje bare i miniformat. Det hvide “skelet” på højre side af planten er ikke en død reje, men en tom skal fra én. Jeg har ikke fjernet skallen, da rejerne selv spiser den pga. dens indhold af calciumphosphat.

Så må I gerne komme i gang, Haley og Jelly Bean. :pompom:

[QUOTE=Maibrit;1073348]Så er der kommet (synlige) rejeunger. Jeg har indtil videre talt 5 stk., men der er sikkert flere. Kønnet kan jeg dog først se om et par måneder og umiddelbart skal de alle sammen beholdes. I får naturligvis også et billede af sådan en lille rejefis:

Som I kan se er sådan en fis ikke særlig stor, og den ligner en fuldvoksen reje bare i miniformat. Det hvide “skelet” på højre side af planten er ikke en død reje, men en tom skal fra én. Jeg har ikke fjernet skallen, da rejerne selv spiser den pga. dens indhold af calciumphosphat.

Så må I gerne komme i gang, Haley og Jelly Bean. :pompom:[/QUOTE]

Nu har jeg stirret og stirret på det billede… og jeg kan simplethen ikke SE rejeungen, kun den tomme rejeskal. Hvor i billedet skal man kigge? :smiley:

[QUOTE=Maibrit;1073348]Så er der kommet (synlige) rejeunger. Jeg har indtil videre talt 5 stk., men der er sikkert flere. Kønnet kan jeg dog først se om et par måneder og umiddelbart skal de alle sammen beholdes. I får naturligvis også et billede af sådan en lille rejefis:

Som I kan se er sådan en fis ikke særlig stor, og den ligner en fuldvoksen reje bare i miniformat. Det hvide “skelet” på højre side af planten er ikke en død reje, men en tom skal fra én. Jeg har ikke fjernet skallen, da rejerne selv spiser den pga. dens indhold af calciumphosphat.
[/QUOTE]

Jeg kan ikke se nogen rejeunge :rødme: Hvor er den?

Jellys skal helst lige bages færdig en 10 dage mere :slight_smile:

Min markering var åbenbart ikke kommet med - sådan en rejeunge kan nemlig være svær at se - MEN nu skulle I kunne se den. :thumbup:

  • Heldigvis er killinger noget nemmere at se når de først er kommet ud.

Her hos er er der kommet 2 kuld :thumbup:

Første kuld blev født 14-3-2013 6 stk som nu er 10 uger, så der er fuld fart over feltet med dem

Andet kuld blev født blev født 3-5-2013. 3 drenge som nu er 3 uger, de flyttede i går ud af fødekassen og stavre rundt i teltet, som bruges til killingekravlegård den første tid.

Jamen Tillykke med både rejeunger og killinger. Haley har jo termin i morgen, så må vi se hvad der sker.

[QUOTE=irene;1073376]Jamen Tillykke med både rejeunger og killinger. Haley har jo termin i morgen, så må vi se hvad der sker.[/QUOTE]Jeg er sikker på at de kommer på min fødselsdag den 28. maj. :kryds:

Tror du får ret, jeg har hele tiden sagt at det bliver den 28/5.

Er det dag 63 i morgen, eller hvordan var det? Jeg regner jo med, at Jelly går 65 dage, og det er så d. 6. juni. Hun blev selv født på dag 65. så vidt jeg husker - jeg havde i hvert fald skrevet “fødsel” i min kalender, og det holdt stik :slight_smile:

Jeg må vente tålmodigt til august… :venter:

:venter:

Og hvorfor har vi ikke set dine lyserøde dutter ??

Eller mavebilleder, så vi kan gætte hvor mange du får og hvilket køn ?? :venter:

Ja, det er dag 63 i morgen. Så vidt jeg husker fødte hendes mor på dag 63 førte gang og tror nok det var på dag 64 anden gang. Så det bliver jo nok trisdag, tror jeg.

Og hvorfor har vi ikke set dine lyserøde dutter ??

Eller mavebilleder, så vi kan gætte hvor mange du får og hvilket køn ?? :venter:[/QUOTE]

Haha I må tænke jer til dutterne og jeg har vist allerede afsløret hvormange og køn :wink:

:ihhaltsåå:

Iiihhhh altså… du kunne da godt smide et enkelt billede af din fine mave…

Din stakkel, også lover de rigtig sol og sommer inden længe:trøste:

Jeg så lige at de lover 27 grader næste weekend - for mit er det nærmest en trudsel!! :smiley:

:muhaha:

Osse mig, jeg kan blive helt vildt negativ når meterologerne står med deres dumme grin og lover, at de næste mange dage bliver det op til 30 grader om dagen og tropenætter…

JEG KAN IKKE HA’ DET !!!

Min krop går i sleepmode, når det er så varmt…:argh:

Haley er på dag 63 på tirsdag d. 28. ifht hvordan jeg regner det. Athea fødte begge gange på dag 63, så skal man sammenligne på den måde, så er det altså tirsdag at Haley måske føder :slight_smile:

Osse mig, jeg kan blive helt vildt negativ når meterologerne står med deres dumme grin og lover, at de næste mange dage bliver det op til 30 grader om dagen og tropenætter…

JEG KAN IKKE HA’ DET !!!

Min krop går i sleepmode, når det er så varmt…:argh:[/QUOTE]

Jeg har aldrig været vild med varme - men nu er det da slet ikke til at holde ud…