Hvem har erfaring med Bachs Blomstermedicin?

Jeg har gode erfaringer med Nervosyl, som bla. fås hos Altavet.
Nervosyl er et homøopatisk middel til oral brug (altså en væske, der gives via kattens mund)
Google er din ven :slight_smile: og kan man læse tysk, er her en nærmere beskrivelse http://www.medpets.de/nervosyl/

Hvordan kan du være sikker på det - det kunne have været værre uden!

[QUOTE=Vivi_Fletcher;830655]Så man skal have en flaske til hvert enkelt dyr i hver enkelt situation?
Eller hvilken vil du anbefale i den beskrevne situation?

Jeg har haft brugt den der hedder Rescue Remedy (eller noget i den stil) på over en håndfuld katte i mange forskellige situationer - jeg har aldrig set nogen effekt.[/QUOTE]

Knap og nap - og jeg anbefaler ikke nogen for det ved jeg ikke nok til at gøre., Men jeg ved at Rescue Remedy = nødhjælpsdråber bliver brugt til ALT, og det er da også dejlig nemt orker man ikke kontakteog betale nogen der har forstand på et.

http://katthomeopaten.se/
måske denne søde dame kan være behjælpelig.

Det tror jeg næppe, for han skaber sig på nøjagtig samme måde, hver gang han skal ud at køre.

Hos www.prof-pet.dk kan man bestille en special blanding, som har en god virkning på stress hos hund og kat, sidst jeg brugte det havde det en fantastisk god virkning på Mille som slikkede pelsen af sig.

Er lige startet op med en behandling, da hun er begyndt at stresse over de fritgående katte igen, jeg håber der er lige så god effekt af det som sidste år.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;830615]Jo det gør det - men Bachs nødhjælpsdråber, som mange bruger i flæng uanset årsag, hjælper ikke for alt - der skal en Bach’s terapeut ind over for at finde den korrekte sammensætning til dyret.

Ayoe http://misbehaving.dk/velkommen linker til en på sin hjemmeside[/QUOTE]

Jeg havde jo Ayoe til at hjælpe mig med Bastian og det var også Ayoe der anbefalede Bachs, forstået således at det i hvert fald ikke kunne skade noget at prøve det. Min Bachs blanding var lavet specielt til Bastian baseret på hans personlige adfærdsproblem beskrevet af Ayoe til Bettina som har forstand på at blande det (Bettina som Ayoe linker til). Det hjalp ikke hos os.

I og med jeg er forsker til daglig researchede jeg på emnet nu Bastian skulle have en specialblanding. Jeg har ikke fundet noget der kan overbevise mig om effekterne af Bachs. Jeg mener ikke de undersøgelser der er lavet er gode nok heriblandt Bettinas egen opgave hvor det bruges til hunde (sorry Bettina hvis du læser med herinde på KG). Den måde jeg har kunnet læse mig frem til at man laver Bachs dråberne overbeviser mig heller ikke.

Dermed ikke sagt at jeg ikke tror på naturmedicin, men hvis jeg skal overbevises skal der nogle mere systematiske un-biased undersøgelser til at overbevise mig. Så Lis hvis du er i besiddelse med links til sådanne vil jeg meget gerne se dem

Det havde jeg luret :slight_smile:

Jeg svarede dette til en tråd i efteråret.

[QUOTE=Kamilia;747915]Mht Bach, tror jeg det er variende hvordan effekten er. Jeg købte i foråret en flaske til Trixie, men Trixie var så hysterisk at den ingen effekt havde på hende. Nu lider jeg selv af besvær med at falde i søvn, jeg kan ligge både 2 og 3 timer inden jeg slapper nok af til at sove. Da Trixie ikke længere er her og dermed ikke har brug for det mere samt jeg rendte tør for Baldrian tabletter, valgte jeg at afprøve Bach på mig selv. Tænkte det kan sq ikke virke værre end alt det andet som ikke har virket og blev overrasket. På mig virker de super fint, jeg tager dem lige når jeg går i seng og falder nu i søvn indenfor 10-20 minutter. Glemmer jeg dråberne, så ligger jeg som jeg altid har gjort…søvnløs i timer. Så min konklution må være at de virker men virkningen er nærmere afslappethed end beroligelse.

Sorry for off topic.[/QUOTE]
Jeg bruger stadig dråberne til mig selv og de virker stadig fint. However er jeg meget oppe og køre når jeg lægger mig (stress, nervørsitet, arrig, ect) så er blandingen i Bachs rescue for mild til at få mig slappet nok af til at sove. Men 7-9-13 har jeg siden jeg startede på dem kun haft enkelte søvnløse nætter af førnævnte grund, hvor jeg før i tiden måske kun sov igennem 1-2 nætter om ugen.

Tak for alle jeres svar, erfaringer og meninger :slight_smile:

Jeg vælger denne gang det, der virker lettest, nemlig zylkene.

Det der er ved Bachs er, at der nok skal en terapeut til, som jeg pt. vælger ikke at bruge penge på. Det jeg tænkte med at spørge herinde, var om nogen havde haft samme eller lign situation, som jeg har med Misse.
Hvis ikke zylkene virker, vil jeg inden min ferie kontakte en Bachterapeut, som min veninde har haft stor glæde af til hendes kat.

Det er bare skønt, med så mange meninger og katte glade mennesker der gerne vil give råd! :juhu:

Kh Eva M :tak:

Held og lykke med problemløsningen… :slight_smile:

Vi har gode erfaringer med specialblandinger til hver enkelt kat i enkelte situationer - Michelle Garnier har hjulpet os www.michellegarnier.dk Blandingen som www.prof-pet.dk laver til showkattene er også god i den situation:ok: Rescue Remedy har jeg heller ikke set megen effekt af.