Hvem har erfaring med Bachs Blomstermedicin?

Hej med jer.

Jeg har en 12 år gammel inde- hus kat, Misse. Hun har haft to forskellige ejere, før hun kom til mig og da jeg overtog hende, boede jeg sammen med min eks mand. Jeg har boet alene med Misse i ca et år nu og jeg er meget knyttet til hende og hun til mig. Da vi overtog hende for to et halvt år siden, ville hun ikke tages op og kom kun og ville nusses når der var ro. Nu skal jeg bare sætte mig ned, så er hun der og vil nusses og jeg kan tage hende op uden hun vil ned med det samme. Hvis jeg har været væk i mange timer, miaver Misse højt og ruller rundt og vil bare have opmærksomhed. Jeg tænker, at det er helt almindelig adfærd og den tillid som hun har fået til mig, nyder jeg meget.
Nu er det sådan at jeg i sommer var på ferie i en uge og havde to forskellige venner til at passe Misse. Allerede efter 2 tage besørgede (afføring) Misse i min seng. Hun gør det engang imellem, når jeg har været for meget væk eller hvis jeg går flere gange på en dag. Jeg synes det er nemt at forstå hvad hun siger: “Du må ikke gå, jeg kan ikke lide at være alene”.
Åh, jeg synes det er synd for hende, for hun er jo bare ked af at jeg ikke er der.
Nu skal jeg til Jylland i weekenden, fra fredag eftermiddag til søndag aften. Det mest optimale ville være at nogen kom og boede i min lejlighed, men det er ikke muligt. Min veninde der også har katte, vil komme og give mad og lidt nus en gang om dagen.
Denne gang er det kun et par dage, men jeg skal afsted to gange en uge til sommer.
Jeg har læst om og hørt om Bachs Blomstermedicin og tænker at det kan hjælpe Misse.

Er der nogen der kender til det eller har erfaring med Bachs Blomstermedicin?

Jeg håber meget på råd til at hjælpe Misse.

Kh Eva M

Min erfaring er, at det ikke hjælper en dyt.

Til gengæld har jeg god erfaring med Zylkene/Feliway afhængigt af problemet.
Vil tro Misse vil have godt af Zylkene.

Okay. Hvordan går det ind og hjælper? Eller hvad gør produktet?

Tak for hurtig svar :slight_smile:

www.zylkene.dk :slight_smile:

Jeg har også prøvet Bachs Blomstermedicin på den ene af mine katte, og jeg tror ikke på det efter at havde undersøgt hvad Bachs egentlig er for noget. I vores tilfælde havde klikkertræning mere effekt på den stressede kat end blomstermedicinen.

Yep, den nåede jeg også frem til selv :wink: hehe

Okay, dejligt at det har hjulpet jer. Jeg kan ikke bruge klikkertræning i Misses tilfælde, da det er mit fravær der er problemet.
Tak for svar anyway :slight_smile:

[QUOTE=Eva M;830600]Okay, dejligt at det har hjulpet jer. Jeg kan ikke bruge klikkertræning i Misses tilfælde, da det er mit fravær der er problemet.
Tak for svar anyway :)[/QUOTE]

Den var til Vipstøsen :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;830580]Min erfaring er, at det ikke hjælper en dyt.

[/QUOTE]

Jo det gør det - men Bachs nødhjælpsdråber, som mange bruger i flæng uanset årsag, hjælper ikke for alt - der skal en Bach’s terapeut ind over for at finde den korrekte sammensætning til dyret.

Ayoe http://misbehaving.dk/velkommen linker til en på sin hjemmeside

Jeg prøvede det i flere år, men det virker ikke. Nogle gange virker det som at katten havde tømmermænd af det også.

Træning (evt. tidlig træning) af kattene, og avl for godt temerament hjælper.

Lis, Tak for link :slight_smile:

[QUOTE=Sheer;830623]

Jeg prøvede det i flere år, men det virker ikke. Nogle gange virker det som at katten havde tømmermænd af det også.

Træning (evt. tidlig træning) af kattene, og avl for godt temerament hjælper.[/QUOTE]

Det var da ærgerligt at Bachs ikke virkede på dine katte.

Hvilken træning er det du mener? Min kat er 12 år… Måske misforstår jeg hvad du mener? :slight_smile:

Kh Eva

[QUOTE=Eva M;830630]Det var da ærgerligt at Bachs ikke virkede på dine katte.

Hvilken træning er det du mener? Min kat er 12 år… Måske misforstår jeg hvad du mener? :slight_smile:

Kh Eva[/QUOTE]

En terapeut f.eks.

Men hvis min kat var urenlig, så ville jeg tage til dyrlægen med den, hurtigst.

Da vi hentede vores hankat, fik han dråberne, og de hjalp ikke en bønne. Han hylede og klagede sig hele vejen fra Bremen og hjem :S

Hvad for nogen dråber?

Bachs.

Personligt har jeg kun erfaring med “standartblandingen” slap af.

Det har muligvis ikke den fulde effekt, eftersom den ikke er specilafremstillet til den enkelte kat, men jeg synes nu nok jeg kan mærke forskel :slight_smile:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;830615]Jo det gør det - men Bachs nødhjælpsdråber, som mange bruger i flæng uanset årsag, hjælper ikke for alt - der skal en Bach’s terapeut ind over for at finde den korrekte sammensætning til dyret.

Ayoe http://misbehaving.dk/velkommen linker til en på sin hjemmeside[/QUOTE]

Så man skal have en flaske til hvert enkelt dyr i hver enkelt situation?
Eller hvilken vil du anbefale i den beskrevne situation?

Jeg har haft brugt den der hedder Rescue Remedy (eller noget i den stil) på over en håndfuld katte i mange forskellige situationer - jeg har aldrig set nogen effekt.

Bachs fåes i mange forskellige udgaver :slight_smile:

Det var opdrætters blomsterdråber, så jeg ved ikke, hvilken udgave det var. Virkede gjorde det i hvert fald ikke :slight_smile: