Hvem vil have kylle?

[quote=Eife;358048]Ja, mine får altså også begrænset deres udfoldelsessteder når de har sådan en der, jeg holder dem typisk til badeværelse og gang, det er nemmere at gøre rent der (kan ikke lukke af mellem køkken og stue, ellers var det også fint med køkkenet).

Men at lade den ligge i et par timer til dem er nok en meget god idé.

Sært eller ej, så kan jeg godt lide resultatet… :ok:[/quote]

De fik lov at have den inde på deres eget værelse og der har de faktisk holdt den :slight_smile: Så har jeg bare tørret gulvet over med en våd klud.

Jeg dyppede den lige i kogende vand, inden de fik den, men den har også været frosset, så der burde ikke kunne være nogen bakterier. Kan nemlig huske Susanne sagde et eller andet på opdrætterseminaret om, at de kunne indeholde E. coli eller sådan noget, kan du huske det? :?

gode billeder :slight_smile:
jeg har ikke prøvet kyller endnu til mine men med de fine fornemmelser de render rundt med vil billederne nok ligne dine.
kan lige høre misserne:
mille: “adr, det er vådt…”
silke: “får jeg den pelset, parteret og skåret i stykker?”

hvor er det nogle gode billeder… og en super ide med snoren om fødderne…

og hvor er det et fantastisk pletskud der hvor misser gaber!!! :wehuu:

Jamen jeg kan godt høre, at du så ikke ved, at gavebånd af plastic eller “blødt papir” kan skære lige så voldsomt som en skarp kniv, og især hvis en kat trækker det gennem poten eller munden.

Jeg tror også at i hvert fald en herinde har prøvet at hendes kat skar sig voldsomt på den måde…egentlig mærkeligt, hun ikke kommenterede det i sit indlæg i tråden her :øhmm::øhmm:

Det var ikke for at ødelægge nogen som helst stemning, men kun en advarsel for kattenes skyld, om noget jeg egentlig regnede med, at de fleste vidste eller kunne tænke sig til, at noget der er skarpt på kanterne kan skære i en kats mund eller mellem dens tæer, hvis det bliver trukket igennem…

[quote=Felis;358085]
Det var ikke for at ødelægge nogen som helst stemning, men kun en advarsel for kattenes skyld, om noget jeg egentlig regnede med, at de fleste vidste eller kunne tænke sig til, at noget der er skarpt på kanterne kan skære i en kats mund eller mellem dens tæer, hvis det bliver trukket igennem…[/quote]

de typer gavebånd der kan krølles med en saks har du da ret i at man ikke skal anvende… men de bløde i silke der ikke har metaltråd, eller dem i det tykke papir der går i stykker når de bliver våde men som er særdeles holdbare når de er tørre men som mest af alt minder om genbrugspapir i konsistens - de er ganske risikofrie…

tror de fleste af os har fået papercuts når vi har pakket julegaver ind og ved at det ikke er katte-venligt …

Så kunne du måske have fremsagt din advarsel på en pænere måde, istedet for at fremlægge det som om jeg og alle andre er idioter, som ikke kan tænke selv. Som sagt, er det blødt og det skærer ikke, men du kan vel med dit lasersyn se på billederne at kanterne er som på en globalkniv??

Kattene var under opsyn under hele seancen og snoren blev fjernet, så snart jeg forlod rummet. Mine katte får nemlig ikke lov til at lege med snore når de ikke er under opsyn, for jeg er skam godt klar over at det er farligt og de kan komme galt afsted.

Synes helt ærligt bare godt, man kan sige tingene på en pæn måde, uden at få andre til at fremstå som uvidende tumper…

Camilla - Nej nej, for så er det jo ikke så tilfredsstillende. Det at sige “Husk lige at være opmærksom på at katte godt kan skære sig på gavebånd” duer tydeligvis ikke :wink:

Ja, mine, især Jako, er sååå ræde for at de andre skal finde på at tage kyllen at de gerne render rundt med dem til de har fundet et godt sted at spise :smiley:

[quote=Eife;358171]Camilla - Nej nej, for så er det jo ikke så tilfredsstillende. Det at sige “Husk lige at være opmærksom på at katte godt kan skære sig på gavebånd” duer tydeligvis ikke :wink:

Ja, mine, især Jako, er sååå ræde for at de andre skal finde på at tage kyllen at de gerne render rundt med dem til de har fundet et godt sted at spise :D[/quote]

GG Nej, lige præcis :wink:

Hehe, så er det godt der er snor på den, det ville være lidt surt at finde en halvspist kylle på sin hovedpude :klapper:

Jeg har lært mine at de skal spise dem på et klæde af en slags. Det ryger bare i vaskemaskinen bag efter.

Det var smart, så slipper man for at have kyller over hele huset/værelset :slight_smile:

Hvor er de bare dejlige… :slight_smile: Jeg håber det lykkedes… Jeg vil gerne høre hvordan det kommer til at gå med forsøget, skal selv i gang på et tidspunkt. HVor har du købt dem henne?

Jeg fik lov at prøve et par stykker fra Brita (kamikaze) herinde, sidst vi var til foredrag i studiekredsen i herning. Ellers ved jeg faktisk ikke hvordan man skaffer dem?

Oki, så må jeg på jagt… :tihi:
Opdater gerne hvis de begynder at kunne lide dem… :slight_smile:

Jeg har købte mine i en butik som forhandler: Rigtig kattemad. :slight_smile:

Sorry jeg lige blandede mig her…:ups:

[quote=Kimilla;358393]Jeg har købte mine i en butik som forhandler: Rigtig kattemad. :slight_smile:

Sorry jeg lige blandede mig her…:ups:[/quote]

Når det er på sådan en sød og dejlig måde du blander dig, så er det mere end ok… :p:tihi:

Det lyder rigtig godt jeg tror jeg vil se hvor jeg kan finde den henne… :slight_smile: :tak:

[quote=MissSilke;358395]Når det er på sådan en sød og dejlig måde du blander dig, så er det mere end ok… :p:tihi:

Det lyder rigtig godt jeg tror jeg vil se hvor jeg kan finde den henne… :slight_smile: :tak:[/quote]

Håber du finder et sted, du kan finde de forskellige butikekr som forhandler det på deres hjemmeside (rigtigkattemad.dk)

God fornøjelse med forsøget. :slight_smile:

Rigtig kattemads er hammerdyre. Der koster de 30 kr for ca. 10-15 stykker.
Jeg købte ca. 50 stk via Brita for 25 kr. Hun køber dem i Viborg; 100 stk for 30 kr.
Jeg giver ekstra fordi hun tager dem med til mig og fordi jeg gerne vil støtte hittekat via ekstra prisen :slight_smile:

Findes der nogen billigere end rigtig kattemad i København / på Sjælland? Min Bamse elsker kyller og kan spise dem i massevis

[quote=Felis;358042]Ja, hvor smart… :s:S …så kattene rigtigt kan få munden og poterne skåret op.

Voksne mennesker burde altså kunne tænke så langt, at gavebånd der kan skære som bare F*****, det hænger man ikke op som kattelegetøj[/quote]

Jeg ville nok have valgt at formulere mig på en anden måde, men godt at du advare mod det Felis :slight_smile:

[quote=Eife;358422]Rigtig kattemads er hammerdyre. Der koster de 30 kr for ca. 10-15 stykker.
[/quote]

Ja jeg gav 40 kr for 10 stk hos Rigtig Kattemad og så vil kræene ikke engang æde dem :argh: