Hvem ville have stokroser?

Jeg kan huske at have snakket med et par stykker, der var interesseret i frø fra mine stokroser, og da jeg har 3 forskellige slags lovede jeg at tage nogle billeder når de sprang ud. Men nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvem det var (udover Nina), der var interesseret :ups:
Er det nogen af jer herinde? :smil:

Baby lyserød
billede

Pink
billede

Rød
billede

4 Synes om

Jeg ville gerne have nogle frø, de er super fine :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

1 Synes om

Fra alle tre slags, eller? :slight_smile:

Ja tak :heart_eyes:

Ja tak :smiley::smiley:

Ja tak :heart_eyes: Det kunne være fedt - men kun hvis der kan følge en brugsanvisning med, for jeg er FULDSTÆNDIG nybegynder på have og planter :roll_eyes::innocent::joy:

Jeg kan godt give dig en. Så dem engang i marts i vindueskarmen. Plant dem ud i haven i maj/juni. Herefter klarer de nok næsten sig selv :slight_smile:

Jeg nåede godt nok aldrig så vidt som til at få blomster i mine. De blomstrer jo ikke det første år. De fyldte simpelthen så meget, at jeg endte med at grave dem op igen. Det skulle planlægges lidt bedre, hvor de skulle være. Men de havde rødder helt ned til kineserne efter kun nogle få måneder, så de skal nok finde noget vand :slight_smile:

Smid nogle frø på/i noget jord, vand det lidt, og vent to år (første år bare blade) for fine blomster :slight_smile: Står de under udhæng fra tag eller lign., skal de måske have lidt vand om sommeren. Men ellers sååå nemme, og de spreder sig ganske nemt, den pink fx er selvsået i et helt andet bed end jeg opr. havde dem :hoho:

Og begynder de at fylde for meget, kan man bare fjerne nogle blade løbende, det gør jeg jævnligt med flere af vores

Hihi, tak for jeres vejledning :+1::smiley:

Jeg skal i hvert fald ikke nyde noget! :knotten:

Er der ikke noget med at farverne krydses ved bestøvning “på tværs”? Så obs på, at de ikke nødvendigvis får samme farve, som moderplanten :slight_smile:

Jeg læste i hvert fald den anden dag om nogle, der hævdede, bierne havde sikret, deres blev sorte. Hvilket de var glade for, vel at mærke :slight_smile:

Åh, jeg fik ikke frø med fra det gamle hus… jeg ville gerne have lidt enten iår eller næste år - det haster ikke :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Åh, ja tak - jeg ville elske at have nogle af de røde :heart_eyes:

Venligst
Dorthe

1 Synes om

Jeg tror virkelig de krydses nemt.
For nogle år siden købte jeg en pakke, hvor der kun kom en mørkerød og en gul.
Nu har jeg gul, hvid to forskellige slags lyserød og to forskellige mørkerøde, den ene næsten sort.
Det er lidt sjovt at følge.

2 Synes om

Vi har lidt hvide samt 4 varianter af røde
IMG_20190721_115824 IMG_20190721_120111

Til næste år skulle vi gerne have sorte

3 Synes om

Lidt af nogle af vores stokroser…desværre knækker de i blæsten…øv
IMG_1529

IMG_1530

IMG_1531

IMG_1532

Farverne kan man ikke regne med, de krydser sig…i år er der desværre ingen sorte…

5 Synes om

Men kan bier mv. godt komme til i dem? :slight_smile:

Det er e anden type blomst end vores, hvor er de fine :heart_eyes:

1 Synes om