Hvem ville have stokroser?

Jeg kan huske at have snakket med et par stykker, der var interesseret i frø fra mine stokroser, og da jeg har 3 forskellige slags lovede jeg at tage nogle billeder når de sprang ud. Men nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvem det var (udover Nina), der var interesseret :ups:
Er det nogen af jer herinde? :smil:

Baby lyserød
billede

Pink
billede

Rød
billede

4 Synes om

Jeg ville gerne have nogle frø, de er super fine :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

1 Synes om

Fra alle tre slags, eller? :slight_smile:

Ja tak :heart_eyes:

Ja tak :smiley::smiley:

Ja tak :heart_eyes: Det kunne være fedt - men kun hvis der kan følge en brugsanvisning med, for jeg er FULDSTÆNDIG nybegynder på have og planter :roll_eyes::innocent::joy:

Jeg kan godt give dig en. Så dem engang i marts i vindueskarmen. Plant dem ud i haven i maj/juni. Herefter klarer de nok næsten sig selv :slight_smile:

Jeg nåede godt nok aldrig så vidt som til at få blomster i mine. De blomstrer jo ikke det første år. De fyldte simpelthen så meget, at jeg endte med at grave dem op igen. Det skulle planlægges lidt bedre, hvor de skulle være. Men de havde rødder helt ned til kineserne efter kun nogle få måneder, så de skal nok finde noget vand :slight_smile:

Smid nogle frø på/i noget jord, vand det lidt, og vent to år (første år bare blade) for fine blomster :slight_smile: Står de under udhæng fra tag eller lign., skal de måske have lidt vand om sommeren. Men ellers sååå nemme, og de spreder sig ganske nemt, den pink fx er selvsået i et helt andet bed end jeg opr. havde dem :hoho:

Og begynder de at fylde for meget, kan man bare fjerne nogle blade løbende, det gør jeg jævnligt med flere af vores

Hihi, tak for jeres vejledning :+1::smiley:

Jeg skal i hvert fald ikke nyde noget! :knotten:

Er der ikke noget med at farverne krydses ved bestøvning “på tværs”? Så obs på, at de ikke nødvendigvis får samme farve, som moderplanten :slight_smile: