Hvide hår i sort hale

Jeg har den dejligst sort/hvide fertile hankat (Norsk Skovkat) som jeg knus-eeeeeelsker :wehuu:
Han har bare pt. så mange hvide hår i sin sorte hale, at jeg er ved at blive vanvittig :argh: Jeg plukker og plukker med min lille pincet.

Heldigvis er min hankat et roligt gemyt, og han nyder faktisk vores små stunder, hvor jeg plukker hans hale. Han har ikke nogle problemer med de hvide hår, men det har jeg - vil jo gerne have, at han tager sig så godt ud som muligt på udstillinger.

De hvide hår kan ikke undgås, det ved jeg godt, men er der nogen, der har et tip til, om man kan gøre noget for at minimere dem?
Eller har nogen et bedre trick til at fjerne de hvide hår end med en pincet?

Hvorfor skal de væk :uha:

Et tips fra hundeverdenen - brug maskara (ved ikke om det dur på en kat)

Det samme spørger jeg om…

I første omgang er det rent kosmetisk.
Vi skal på udstilling med ham i weekenden, og uanset om man vil det eller ej, så er udstilling en skønhedskonkurrence. Der er ikke tale om 10 hvide hår - der er rigtig mange, og det ser bare ikke ret godt ud.
Dernæst er hvide hår, døde hår. Så jeg søger info. om, om der er noget jeg kan gøre for at minimere disse hvide hår (foder el. børstning el. ???) og om der er nogen, der har en smartere måde at fjerne hårene på, end med en pincet.

Hvad med en sort shampoo til halen hvis det er et stort problem?

I det mindste er dit problem mindre end mit. Jeg har en hvid kat med en sort hale :tihi:

Sorry kunne ikke lade være :ups:

[quote=birtheras;359775]Hvad med en sort shampoo til halen hvis det er et stort problem?
Det er måske en mulighed - det skal ihvertfald afprøves. Tak.

I det mindste er dit problem mindre end mit. Jeg har en hvid kat med en sort hale :tihi:
Sorry kunne ikke lade være :ups:[/quote]
I like :høhø:

så vidt jeg ved er der ikke andet at gøre ved det end at plukke dem.
men skriver du ikke det er din avlshan! bliver de ikke givet videre til evt killinger.
min mille blev da kaserret som avlskat da hun havde for mange hvide hår.

Det er meget enkelt. Det trækker ned. Den kat der har farverne mikset på den måde eller en sort der har hvide hår drysset ud på den måde som her er beskrevet i halen vil altid tabe til en hvor farverne er perfekte (med mindre den har så grove fejl at de giver et større fratræk end de hvide hår gør).

Mine sortsmoke har det i mindre omfang og der må jeg også igang med pilleriet.

Er det så ikke snyd? :tihi:

Sorry :ups:

Tja jeg tror ikke der er så meget at gøre andet end at farve de hvide hår på en eller anden måde for det er manglende pigmentering i håret og det kan hverken børstes eller fodres væk.

Det er vel lidt ligesom fregner hos mennesker her er det blot ekstra pigmentering i huden.

Jeg forstår mig ikke på udstillinger og fatter ikke hvorfor man går op i om der er hvide hår i pelsen eller ej. Mine 2 brune burmesere har også få hvide hår i pelsen, jeg synes blot det er en charme mere.

Min erfaring er at de er et fenomen som ses når kattene er i deres 2.leveår. Jo ældre jo mindre hvidt. Men sådan behøver det jo ikke at være hos alle katte.

Du skal bare i gang med pincetten!

-LOL

Tak for alle jeres svar :slight_smile:

Babette - Katten er i sit 2. leveår, så måske er det dét der er forklaringen.
Han har nemlig ikke altid haft så mange hvide/døde hår.

Jeg ser tiden an, og fortsætter med at plukke :høhø:

[quote=TinaD;359836]Tja jeg tror ikke der er så meget at gøre andet end at farve de hvide hår på en eller anden måde for det er manglende pigmentering i håret og det kan hverken børstes eller fodres væk.

[/quote]

Det er så ikke tilladt ifølge Fife show rules, at farve kattens pels.

Jeg har samme problem med Salix (også Norsk) dog kastrat - i gr 2 - han er lige blevet 2 år - så det trøster mig at i skriver at de muligvis bliver færre med tiden!

Her er det ikke kun i halen (suk)

Men jeg har ikke hørt om andet end at plukke - SÅ vi plukker også på livet løs op til en udstilling…

et jeg har bemærket er at de hvide hår i det sorte altid er meget kraftige - er det også sådan på Whiskey? :slight_smile:

7-9-13 har hverken Yester eller Irina (begge gr 3) ingen hvide hår :thumbup:

Joy - De fleste af de hvide hår er meget kraftige, og dermed meget synlige i en sort hale. De er ret lette at trække ud … men de er jo også døde (har jeg ladet mig fortælle). Det er dem jeg kæmper med.

Der er også tynde hvide hår - dem kan jeg altså godt leve med :slight_smile: og de får lov til at sidde. At farve min kat(te) kunne jeg aldrig finde på.

Jeg håber, at det blot er et forbigående fænomen som Babette skriver.
Tiden vil vise det :smiley: