Ja jeg har jo Noël , Sissi , Dragen og vovsen Nemo som er hvide.
Nu hvor vi går med store stridt mod sommer og vi allerede har nogle skønne solskins dag.
Så smøre jeg dem alle med solcreme/spray på øre og isse.Så vi måske kan undgår sol skoldning .
Jeg er lidt i tvivl hvor mange gange om dagen man skal gøre det
Ind til videre har jeg gjort det to gange om dagen efter hvor meget sol der har været .
Og om aften tørret jeg det af med en let fugtig klud.
Hvor mange gang om dagen smøre jer der har hvide misser om dagen .:?
Først på sæsonen 3-4 gange dagligt. Senere gør jeg det sjældnere, det er som om de vænner sig til solen, ligesom os andre, så det mest er i de første uger, de risikerer at blive skoldet.
Ehm…aldrig? Alban er da lys (seychellois-siamis ;-)) men ham har jeg da aldrig smurt med solcreme…han har da heller ikke været skoldet? Og han har jo adgang til indhegnet have.
Er det virkelig et problem? Jeg har da haft andre ‘udsatte’ katte (lyse/med en del ‘hvidt’), som ved gud aldrig har fået solcreme på (og heller ikke været skoldede) på trods af, at de var (primært) udekatte på min gård…? :?
Det har jeg aldrig hørt om
Plejer man at gøre det kun på hvide og lyse katte? For hvis det er så vigtigt, skal jeg da huske det til den tid hector får udeadgang i gård/indhegnet have. Han er en del hvid jo.
Takker
Jamen jeg vil forhøje antal af gange og så se længere hen i sæsonen om jeg kan nedsætte det igen eller om vi bliver ved.
En af fordelene ved at går hjem er at man har tid til gøre det . Og man ved jo selv hvor ondt det gør og hvilke risiko der er ved at blive solskoldet.
Vores katte har adgang til en indhegnet have, hvor de nyder at opholde sig uanset årstiden. Når solen er fremme, søger kattene gerne skygge under buske, planter, borde eller stole.
Jeg har 2 hvide skovkatte - Cleo og Bounty - som jeg aldrig har smurt med solcreme, og de har aldrig været solskoldede.
Jeg kan godt se ideén med at spraye solcreme på indersiden af ørerne … men på ydresiden af ørerne og på issen :?
Er det virkelig et problem med solskoldning der? Kommer der blærer, klør det, bliver de røde og varme?
Mange spørgsmål, men jeg har aldrig set en solskoldet kat, derfor
Er det virkelig nødvendigt?
Jeg har jo Cornish Rexs, og da jeg fik den første (med hvidt på hovedet, og jo ikke så meget pels), gav jeg hende det første forår/sommer sollotion på. Men hun brød sig ikke særlig meget om det, og slikkede mest muligt af, så jeg stoppede igen. Og jeg har aldrig haft problemer med at de bliver solbrændt.
De ligger både meget gerne i solstråler, samt kommer ud i eftermiddagssolen.
Tidligere år har vist at det er et problem ved Noël og vovsen de for helt op kogte røde øre og rød isse , de søger heller ikke ind i skyggen.
Men løber og ligger i direkte sol og det går ikke mere en dag inden de er hummer røde hvis jeg ikke smøre.
Blære ect for de ikke for så lagt får det slet ikke lov til at komme derfor smøre jeg .
Nu er det den første sommer vi har Dragen og han elsker sin have lige så meget som de andre 3 .
Så jeg har det sådan heller forbygge med solcreme end at behandle .
Lyder som om i har nogle mere fornuftige katte end jeg .:S
Uh fik lige sådan et tosset billede på mit indre øje.
At mine misser var sol afhængig og derfor lagde på solariebænk .
Der løb fantasien lige af med mig :høhø::høhø::høhø:
Yuma har været solskoldet på ørerne flere gange, så jeg har bare vænnet mig til at give hende lidt på ørerne, når solen for alvor får fat. Hun har aldrig været skoldet på indersiden, men på ydersiden, hvor hendes hvide pels ikke dækker ret godt. :).
Det kom i parentes bemærket bag på mig, for da vi boede i lejlighed, havde vi jo aldrig problemet. Men hun elsker at sove ude i solen i løbegården, og så kan hun altså blive skoldet, så hendes ører bliver helt røde og varme og tydeligt irriterede…
Unni - som har røde ører - skal smøres hver morgen for ikke at få solskoldede ører - og det er hele sommeren, selvom hun har været vant til at være i solen…
Jeg bruger Apotekes Solspray faktor 15, uden parfurme og parabener.
Det trækker meget hurtigt ind i huden og føles ikke fedtene , så missene mærke ikke så meget til det.
Jeg bruger den til mig selv også ,det ikke er alt jeg selv kan tåle. Den er svanemærket og asma-allergi mærket .
[QUOTE=Noël;848296]Jeg bruger Apotekes Solspray faktor 15, uden parfurme og parabener.
Det trækker meget hurtigt ind i huden og føles ikke fedtene , så missene mærke ikke så meget til det.
Jeg bruger den til mig selv også ,det ikke er alt jeg selv kan tåle. Den er svanemærket og asma-allergi mærket .
[/QUOTE]
Det er også den jeg plejer at bruge