[QUOTE=DK Thomani;814743]De ser store ud på billedet, men de er vel på størrelse med 2-3 alm. fed tilsammen 
Du kan sagtens fryse hvidløg, det sker der intet ved
Jeg gjorde det “dengang” jeg købte alm hvidløg og var træt af at skrælle de fed. Men helfeds hvidløg er meget nemmere at skrælle, og holder sig ret længe i køleskabet også-[/QUOTE]
Jep, har godt set dem, og som sagt også købt 1 - der så åbenbart var for gammelt
Prøver igen 
[QUOTE=Ann K;814756]Jeg er så en stor modstander af at opbevare enhver form for løg på køl og da slet ikke frost 
Det går alt for meget ud over smagen - så hellere købe et løg af gangen… det koster max 4 - 5 kr hos en indvandrerkøbmand…
Og helt ærligt Mirea… du er sg*tte så dum at du ikke kan finde ud af at hakke/knuse flere fed, dele det hele i mindre portioner, putte det i poser og derefter i fryseren, hvis det endelig skule være![/QUOTE]
GG Nej, ikke dum, bare ikke så praktisk.
Lidt mere praktisk i en have eller med hammer og søm end nogle sanger- og danserkolleger gennem årene, men altså langt fra omdrejninghøjde med håndværkerdøtre og lignende 
Det er mig, der stadig ikke kan finde ud af at bade min perser selv. Jeg har ikke hænder nok 
Men når jeg kan portionsfryse hakket oksekød til Leise, så kan jeg vel også med hvidløg.
Foretrækker bare friske, som du også gør.
Birthe, Birthe kære, du kender mig dårligt, desværre - det er mig, der rask væk løber tør for skummetmælk, mens hylderne bugner af bubbly… Måske fordi jeg drikker mest af det første
Så mine isterninger er til g&t, eller endnu bedre, sort rom og tonic 
Og fordi jeg hader at købe ind, og gerne køber tilbud, så er min fryser (ret stor) proppet til randen. Plus 2 poser isterninger 
[QUOTE=DK Thomani;815311]Jeg har ikke problemer med at det går ud over smagen når jeg fryser hvidløg og mine almindelige løg ligger i køleskabet
De beholder skam saften og kraften, Joey nægter at være i køkkenet når jeg steger løg, for det svier i øjnene :høhø:
Jeg har altså ikke tid til at køre ned og hente løg hver eneste dag. Jeg handler stort ind efter en madplan hver 14 dag, og henter så “midtvejs” ekstra mælk og brød. Derudover ligger den nærmeste indvandrer købmand inde i Sundby på Tingvej, der gider jeg ikke køre ind når jeg har både Fakta, Netto, Superbedst, spar og Super- + Daglig Brugsen inden for en kilometer :)[/QUOTE]
Hihi, een fordel ved mine hårde kontaktlinser: Det svier ikke, når man skærer løg.
Det hjælper også at vente med at skære roden af til allersidst, måske kan det trick holde Joey i køkkenet hos mor 
Og personligt: Jeg hader at købe ind, og køber helst på tilbud. Det giver stort set samme strategi som din. Derfor har jeg et latterligt stort køleskab (se, det er der mening i at drille mig med) og fryseskab. You can take the girl out of the countryside, but…
[QUOTE=Ann K;815354]Nu var svaret henvendt til Mirea, der med garanti har indtil flere købmænd i nærheden foruden en stor fakta og andre dagligvareforretninger.
Når man ikke laver ret meget mad eller kun laver mad til en, så er fem kilo løg eller bare to kilo for den sags skyld, meget. Og sådan et net med en masse hvidløg er også lige en anelse for meget…
Mirea… De der små “hele” hvidløg i stråbakke er for øvrigt et rigtig godt bud på at købe en større mængde som kan holde sig friske en længere periode - og de består altså ikke af flere bittesmå fed. Det er et lille fast “lå” med en ret hård skal udenom, meget let at pille.[/QUOTE]
Ja, jo, ja - jeg køber gerne store poser løg, for jeg elsker mad med løg. 2 kgs poser, mindst - mindre poser er ofte meget dyrere.
Men 4 store hvidløg, de bliver tørre for mig.
Ja, jeg er priviligeret mht butikker ved døren. Men jeg har mine egne grunde til ikke at handle i den Fakta - de har været lukket mindst een gang pga rotter, og jeg ved det, fordi de lejer lokalerne af “vores” ejendom.
Til gengæld fatter jeg ikke, at Ordrup Irma (handler der, fordi jeg går til klaver overfor) kåres til årets Irma, for den ligger altså i Borgergade: Masser af plads, god orden, og en helt exceptionelt god kundeservice! De er simpelthen nogle hyggefranser hele banden, chefen hyrer folk af egen kaliber, og den er god! Til gengæld er de dyre med grøntsager…
Har overvejet at skrubbe ned til grønthandleren i St Kongensgade, men duer ikke til meget i disse dage (kindtand… Tandlægehøjskolen imorgen tidlig, nu kan jeg ikke trække den længere, men ih, hvor jeg staller!).
Det hele hvidløg, jeg købte, var i mange bittesmå fed, det har muligvis været “for gammelt”.
Nu, hvor flere af jer beskriver det anderledes, må jeg helt givet prøve igen.
Imorgen: Kindtand, skummetmælk og mini-hvidløg