Hvidløg som tilskud

Som nogen ved er jeg lungeopereret og mangler noget af højre lunge og nederste lungelap. Og dèt grundet en stor byld jeg fik…hvorfra vides ingen.
Jeg har efter min operation døjet med forkølelser og af en art og voldsomhed så det er udenfor kategori. De kan strække sig over 8-10 uger hvor jeg nærmest bobler og syder af snot og hvor mine bronkier er sovset inde i klamt betændelse.
Denne vinter har ingen undtagelse været, og jeg har siden d. 5. jan været forkølet og da det var værst sygemeldt i 3 uger.
Jeg har stadig betændelse i bronkierne men er ved at være normal (så normal jeg nu engang er) :ups:
Jeg tog Vivi’s longovitalforslag til mig engang i tidernes morgen, og Immunocare spises også lystigt, D-vitamin indtages hver dag, men NU er en af mine kolleger begyndt at spise rå hvidløg og den vogn hoppede jeg på i fredags.
Ved det lyder mystisk, men hvergang jeg har indtaget mit daglige fed hvidløg (1 styk) så virker det som om betændelsen løsnes i mine bronkier ,…ved godt troen kan flytte bjerne, men alligevel.
Jeg spiser 1 fed hver aften til min aftensmad og tygger det så længe jeg kan holde det ud for det er fisme ikke velsmagende :uha:
En af mine kolleger fortalte forøvrigt idag at jeg lugtede af hvidløg…tænk at gøre det efter 3 fed. Men jeg sagde bare hun skulle være glad det var dèt og ikke kattetis :p…vi har det sjovt :høhø:

Har nogen erfaringer med hvidløg.
Kan læse mig til i litteraturen hvidløg er gavnligt for mange ting…Herpes 1 og Herpes 2, bakterie og virus dræbende og gavnlig i det hele taget :rock:
Er der andre herinde der tager deres daglige fed rå hvidløg :thumbup:

Jeg stod netop i dag og overvejde hvad man bruger de der hvidløgstabeletter til (vi har et restlager i bilka viborg til 10kr pr. pakke)

Altså, du kan få lugtfrie hvidløgs kapsler som skulle være godt for alt muligt. Jeg brugte dem selv i et par år fordi jeg havde problemer med ikke at kunne svede og det hjalp det også på. :slight_smile:

Det er min fulde overbevisning, at skal det gøre en forskel og hjælpe, skal det være den ægte vare og ikke tabletter.

hvidløg styrker imunforsvaret det samme gør hyben så SPIS det skader ikke .)

Jeg mener ikke at det skader at spise frisk hvidløg hver dag, jeg tænkte blot på dine brugere på biblioteket Brita :slight_smile:

Nej - ikke andet end det jeg får i min mad. Men dér har jeg det med at bruge det rundhåndet :wink:
Men, jeg vil bare sige jeg føler med dig, var igennem næsten samme omgang i 2002-03 - 2 enorme bylder på højre lunge. Jeg kan takke mine skytsengle, Hvidovre hospital, 5-6 blodtransfusioner og bogstaveligt BUNKER af antibiotika for at jeg er her idag.
Den ledende læge på Hvidovres lungemedicinske afdeling sagde, at nogle få procent af dem, der får lungebetændelse, har et alvorligt forløb. Og af dem får igen en lille procentdel bylder på lungen. Skæbne, om du vil…
Det er ikke spor sjovt. :trøste:

Hvidløgskaplser er meget bedre at bruge.

De lugter ikke.
De smager ikke grimt.
Man luger ikke.
De er meget koncentrede.

Og Candolic er åbenbart gode.

[QUOTE=PiaR;549341]Hvidløgskaplser er meget bedre at bruge.

De lugter ikke.
De smager ikke grimt.
Man luger ikke.
De er meget koncentrede.[/QUOTE]

Til gengæld får man ikke automatisk en siddeplads i bussen :cool:

Jeg kører mere end sjældent i bus, og måske jeg får lidt fred på mine biblioteksvagter i fremtiden, haha
Var lige omkring min gamle mor (og Triton) her inden arbejde, og min mor fortalte mig også jeg duftede af hvidløg.
Men hjælper det på min forkølelse og især bronkier og lunge, så er det godt givet ud.

[QUOTE=kamikaze;549440]Jeg kører mere end sjældent i bus, og måske jeg får lidt fred på mine biblioteksvagter i fremtiden, haha
Var lige omkring min gamle mor (og Triton) her inden arbejde, og min mor fortalte mig også jeg duftede af hvidløg.
Men hjælper det på min forkølelse og især bronkier og lunge, så er det godt givet ud.[/QUOTE]

Hvidløg er heller ikke det værste at lugte af :slight_smile:

Min veninde spiser 3 fed hvidløg hver gang hun kan mærke en forkøelse komme snigende. Min chef spiser 1-2 fed hvidløg hver aften, og er ALDRIG syg.
Begge skære feddene i halve og sluger dem, og ingen af dem lugter af hvidløg:rock:

Hvis noget der siges at indeholde hvidløg ikke lugter af hvidløg…så er det fordi det aldrig har været i nærheden af hvidløg…sådan læste jeg engang i en artikel angående de lugtfrie "hvidløgs"kapsler…så hvis de hjælper er det ud fra devisen, at tro flytter bjerge.

Og det skal være frisk hvidløg for det virker, for de stoffer der dannes når hvidløgsfedet pilles, og som er dem der er virksomme, de forsvinder hurtigt og derfor bevares de ikke i piller.

Næ, den ægte vare skal det være og hvidløg er godt for mange ting.
Og det indeholder et stof der hedder Allicin som er en slags antibiotika der er virksomt mod både bakterier og svampe.

Og ligeles et andet stof der virker som Acetylsalicylsyre…der kan forebygge blodpropper

I øvrigt vil lugten af hvidløg fortage sig hvis man fortsat spiser det regelmæssigt

Kan vi ikke bare konkludere at hvidløg er godt - meget hvidløg er meget godt?

[QUOTE=Fire misser;549510]Min veninde spiser 3 fed hvidløg hver gang hun kan mærke en forkøelse komme snigende. Min chef spiser 1-2 fed hvidløg hver aften, og er ALDRIG syg.
Begge skære feddene i halve og sluger dem, og ingen af dem lugter af hvidløg:rock:[/QUOTE]

Jeg spiser kun hvidløg i min mad - og jeg er heller aldrig syg :wink:

lugten af hvidløg som primært skyldes diverse svovlforbindelser kan mindskes enten ved at guffe persille eller tage klorofyl tabletter.

en anden mulighed for dig kunne være urte pencil kapsler. de er ikke gratis, men kan redde fra at noget sætter sig rigig grimt. min tidligere svoger måtte hver vinter have bakteriel halsbetændelse en 2-3 gange med drtilørende penicillin. han prøvede dem i ren og skær desperation. og det viste sig at når han tager dem så snart det mindste visr sit grimme ansigt, så går han igang. og i de 2 år jeg kendte ham kunne han nøjes med en enkelt omgang “rigtig” peniccilin

Det er tydeligt ens krop hurtigt vænner sig til hvidløg. Det første fed jeg tog i fredags fik jeg faktisk en anelse kvalme af (luft), det næste mærkede jeg kun en smule ubehag…idag intet og jeg tror også lugten er aftagende.
Ingen reagerede på arbejde.
Læser man om den kære løgplante så er der godt nok information at fatte. I 5.000 år er den nu blevet brugt og det er ikke lidt, den kan afhjælpe. Nogle af de nævnte er lide dèt jeg har mest brug for

[QUOTE=kamikaze;550445]Det er tydeligt ens krop hurtigt vænner sig til hvidløg. Det første fed jeg tog i fredags fik jeg faktisk en anelse kvalme af (luft), det næste mærkede jeg kun en smule ubehag…idag intet og jeg tror også lugten er aftagende.
Ingen reagerede på arbejde.
Læser man om den kære løgplante så er der godt nok information at fatte. I 5.000 år er den nu blevet brugt og det er ikke lidt, den kan afhjælpe. Nogle af de nævnte er lide dèt jeg har mest brug for[/QUOTE]

Det lyder til at du har fundet et middel der kan hjælpe dig mod dine gentagne slemme forkølelser :ok: Det er super fantastisk :ok: Og så noget så sundt og godt som et fed hvidløg :thumbup: og tænk Brita, det koster kun en brøkdel af hvad folk punger ud til alverdens dyre piller og naturmedicin… :kryds:krydser fingre for at du slipper for flere forkølelser denne vinter… og næste vinter osv. :slight_smile:

Sidespring:
Planter man hvidløg foran sine roser, får de ikke bladlus :slight_smile: