Hvilke Briteopdræt kan anbefales?

Min 20-årige søn, Mattis, er flyttet i et lille rækkehus, som vi forældre har købt.
Han har i mange år drømt om at få en British shorthair, og nu hvor han bor ordentligt, er det så småt på tide at begynde at undersøge hvilke briteopdræt der er gode. :slight_smile:

Mattis forestiller sig at være klar til en kat engang til næste forår/sommer, og han foretrækker klassiske blå briter, som vores elskede, nu afdøde, Willy var. Solid lilla kan dog også gå.

Det vigtigste er dog som altid sundhed og temperament, og derfor har han og jeg brug for lidt hjælp til at snævre feltet ind. Vi har (naturligvis :wink: ) kik på DK Chalina, men hvilke opdrættere kan ellers anbefales?

Dette er ikke på nogen måde en søgeannonce. :slight_smile: Endnu har Mattis og jeg bare brug for at få en fornemmelse af hvilke opdræt det er værd at se nærmere på. Willys opdrætter er nemlig desværre stoppet.

5 Synes om

Chagall’s ved Marina Bohrnsen … hun bor lige udenfor Hobro

1 Synes om

Tak. Det stamnavn har jeg vist også hørt før. :grinning:

Helt sikkert Lisbeth og Esben med Chalina. De tager rigtig meget ansvar ift sundhed og er meget reelle… Evt. Marina med Chagall. Har også indtryk af at hun laver gode katte, hende kender jeg bare ikke helt så godt. Men @Lykke’s nye chokolade klassisk tabby brite (og burmeseren) er derfra :smil:

2 Synes om

Åh ja. Det er da derfor at Chagall lød bekendt. :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 Synes om

Vil gerne stemme i med de to opdrættere ovenover :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

2 Synes om

Vi har kun kigget på briter hos Esben og Lisbeth og hos Marina. Vi elsker britens look, men vi gider ikke katte, der kun gider os på afstand. Det skal være kælebriter :smiling_face_with_three_hearts:

Jeg ved ikke, om Marina laver blå briter. Men dem hun har er virkeligt søde.

Der er sikkert flere gode, men jeg kender kun de to :sweat_smile:

5 Synes om

Tak. Lidt har bestemt også ret. :smile:

Pia Kjeldgaard laver nogle smukke blå og sorte Briter.

Apiatif British Shorthair

2 Synes om

Tak. :slight_smile: Hende vil jeg bestemt også holde øje med.