Hvilke farver bedst til sort sølv tabby?

Ja, nu flytter den der ns 22 europé som jeg fablede om jo snart ind :yah: og vi skal (forhåbentligt) til Kolding, så fandt lige denne tråd frem. Mange tak for alle jeres gode tips og råd dengang :thumbup:. Jeg regner med at jeg må ud og besøge en stof butik i Århus. Nogen gode råd til hvilken? :slight_smile:
Og så hjem og fiske symaskinen frem, for økonomien er desværre slet ikke til en gang købte burgardiner. :frowning:
:slight_smile:

Nu var det så slet heller ikke Diego, jeg havde i tankerne, da jeg skrev indlægget :wink:

Jeg synes stadig, det er en god farve til en sort sølv tabby - hvilket jeg også straks ville til at skrive, da jeg så tråden, lige indtil jeg altså opdagede, at det havde jeg skrevet dengang for lang tid siden :høhø:

Jane - Jeg er sjovt nok også tøet op overfor tanken siden tråden. For det er da i hvert fald lilla jeg har gået og leget med i tankerne :slight_smile: Men jeg ville jo lige ind og se, og kan da se at jeg havde glemt en del af de gode forslag jeg fik dengang

Men det med Diego var at jeg jo nok gerne ville have noget der kunne gå til både ham og Jako (varm sort tabby) udover min lille pige. For jeg foretrækker at den størrelse har selskab på udstillinger af afslappede og udstillinsvante katte :slight_smile:

Jeg har det så selv sådan, at burgardinet er mere for min skyld, end det er for kattenes skyld. Forstået på den måde, at kattene er sgu ligeglade med farven og pynten på buret, og det er jo også fuldstændig ligegyldigt mht. bedømmelse osv, så jeg synes bare, at du skal gå efter det, som du selv synes ser bedst ud.

Jeg kan anbefale stof og stil…selv om det godt nok er i den anden ende af Århus. men de er billige og ok kvalitet til burgardiner og så har de mega meget!. Jeg bliver altid skrupforvirret når jeg er der ude der er aaalt for meget at vælge imellem.:tihi:
Der er selvfølgelig også Jysk, de har tit sådan nogle tilbud med 3m eller 5m for én pris. Glæder os til at se resultatet!!
Måske sku vi lave en tråd med hjemmesyede gardiner …:D…til inspiration!!

Samme farve som knappen er, når vi er på kattegale…limegrøn-agtig

Helt sikkert Stof & Stil i Tilst :ok: Har selv gang i de store overtalelsesevner herhjemme, for jeg skal altså bruge noget stof de kun har i Stof & Stil :ups:

Var et smut i den Stof 2000 der ligger mellem Salling og rutebilsstationen sidst jeg var i Århus og må ærligt indrømme at jeg var lidt skuffet over udvalget i forhold til tidligere gange. Men ville måske nok lige kigge forbi alligevel - om ikke andet for at kunne sammenligne priser.

Jane - Jeg tror farven er kattene ekstremt ligegyldig. Det ér også bare min æstetiske sans vi snakker om, der skal tilfredsstilles -tihi og der har jeg altså svært ved at finde det helt rigtige, til dem alle tre altså…

Elisabeth - Tak :slight_smile: Jeg må se om jeg kan lokke min veninde med derud en dag (hun har bil) eller også må jeg jo hoppe på et par busser - så kan jeg også mødes med min kylle-pusher derude -høhø Ja, Jysk bor jeg jo få hundrede meter fra, meeen jeg vil nu gerne have noget andet end nervøs velour, som jeg mest synes er det man kan få i jysk :slight_smile: og tak…
Mht tråde, så er der vist lavet et par stykker gennem tiderne :slight_smile:

Brita - Mener du den knap der lyser grønt efter vores navn, når vi er online? for den er da godt nok skrig grøn i mine øjne -tihi

Tina - Tak for anbefalingen :slight_smile: Ja, den har jeg også været i og er ikke så imponeret, så foretrækker jeg den der ligger ved Hasle torv (husker ikke navn)

Jeps, det er den jeg mener…dog knap så skrigende i farven…men alligevel en flot skarp farve…måske med en meget lysegrå som kontrast.
Jeg er sikker på farverne kan findes som nervøst velour og S&S har 28364454 trillioner stofruller at vælge imellem.

Brita - jeg vil helst ikke nervøst velour, men jeg må ud og kigge og mødes med “Kylle-pusheren” her i næste uge, ikk’? :wink:

NEEEEEEJJJJ SG*!!! :smiley:

Umiddelbart så ja, selvfølgelig… katten er revnende totalt og komplet ligeglad!

MEN… i min verden er der et par ting, som skal overholdes for at et bursæt er “godt”.

1. Farven/farverne skal komplimentere katten… Katten skal fremhæves, så det bliver let at se den inde i buret…
    Jeg selv hader og jeg kan se at tilskuere heller ikke er så begejstrede for at, at skulle stå og glo forvirret ind i et bælgmørkt bur uden at kunne se, hvad det egentlig indeholder. Samtidig synes jeg det er rent ud sagt synd, at kattens farver skjules i et mørkt eller meget mønstret bur…

2. Stoffet skal passe til kattens race… Dvs at jeg personligt har et KÆMPEproblem med at smide en coon eller skovkat i et pyssenyssebursæt af satin med blondeborter! (for sådan lige at sætte det hele på spidsen).
    Satin og den slags passer forrygende til “dukkeracerne”… men det er bare ikke særligt passende med alt det der shiny-noget til “natur-racerne”…

3. Bursættets stil skal passe til racen… det er igen det der med blonder til en coon :tihi:

Det betyder fx at jeg har et mønstret sæt til Thane, sort MCO. Stoffets baggrund er knækket hvid, og mønsteret er stiliserede silhouetkatte i sort og/eller lys mintgrøn. Bunden er af et løst, groftvævet mintfarvet gardinstof, som også bruges som top og bordgardin. Til sættet er der en hængekøje og en stor aflang krøyerkuglepude…
Sættet skulle oprindeligt også have været beregnet til Jarl der jo var sortsmoke…
Fordi begge katte var “ensfarvede” uden hvid, kunne jeg tillade mig mønstret stof - dog stadig kun et stort og tydeligt mønster…
Sættet kan og vil også blive brugt til Brian - rød perser… mest fordi jeg simpelthen ikke kan have alt det blingbling, der er så normalt ved perserburene! :tihi: Så jeg har simpelthen valgt at bryde stilen så meget som man næsten kan! Jeg er nemlig også ved at kreere et sæt i groft hør med stiliserede sorte katte og med sort bund!!!
Sættet kan og vil blive brugt til både Thane og Brian… Og ville faktisk også passe forryngende til (naturligvis) sorte Leo Skovmispige og vildtfarvede Ting Abypige…

Sættet m mintgrøn bund kan ses i Næstved…

JO DA…vi kigger bare stoffer når vi mødes over 200 kyller…engang i næste uge. Og så kører jeg dig og stoffer og kyller hjem bagefter:)

[quote=kamikaze;451956]JO DA…vi kigger bare stoffer når vi mødes over 200 kyller…engang i næste uge. Og så kører jeg dig og stoffer og kyller hjem bagefter:)

[/quote]

…jeg er slet ikke misundelig :høhø:

Brita -fedt, tak. Det lyder bare godt.

Tina - :smiley:

prøv nu lige og hoppe i jysk - og se på hylden med 5 m pakker- der er nogle lækre ting og de er ikke dyre. de har andet end nervøs velour g men det er det de har mest af. tror faktisk de har en rigtig god lys grøn som du ku bruge, mette har gardiner af den samme. og så evt kombiet med noget lysere taft eller sådan noget ( det ka du få inde i byen).

men ville også klart sige en lys grøn el blå, så kan de bruges både til lillen og til drengene.

Kira - Ja, mor…

Jysk opfyldte så absolut min fordom og havde intet jeg kunne lide eller bruge -tihi

[quote=Eife;451848]Ja, nu flytter den der ns 22 europé som jeg fablede om jo snart ind :yah: og vi skal (forhåbentligt) til Kolding, så fandt lige denne tråd frem. Mange tak for alle jeres gode tips og råd dengang :thumbup:. Jeg regner med at jeg må ud og besøge en stof butik i Århus. Nogen gode råd til hvilken? :slight_smile:
Og så hjem og fiske symaskinen frem, for økonomien er desværre slet ikke til en gang købte burgardiner. :frowning:
:)[/quote]Jeg vil foreslå Stof & Stil - kæmpe udvalg til rimelige priser. Jeg plejer at kigge på deres stofrester først - hos dem kan 3,5 meter stof stadig være en rest :smiley:

Stof 2000 er også et besøg værd, dog er min erfaring at udvalget er noget mindre og priserne noget dyrere end hos Stof & Stil.

Skumhuset har i hvert fald tidligere haft forskelligt stof til absolut overkommelige priser, så det er måske også et besøg værd.

Og så er der jo City Stoffer. Masser af pæne mønstrede stoffer, og måske også lidt i den dyre ende (så vidt jeg husker).

Og så kan man jo også altid tage en tur i IKEA og kigge på deres nye tekstiler - de er i hvert fald konkurrencedygtige på både design og pris.

God shoppetur :thumbup:

Zunar - Stof 2000 har jeg været i et par gange da det ligger i midtbyen i Årus. Jeg har ikke været imponeret de sidste par gange. Hvor ligger Skumhuset? :slight_smile:

Hmm, Ikea kunne da liige være et besøg værd - om ikke andet så bare for at spendere lidt tid på at kigge på deres kæmpe udvalg inden for de mest underlige ting .tihi