Hvid er også det sikre valg. Det har jeg også på mine første burgardiner, jeg synes bare at det er lidt kedeligt
(Nu har jeg jo også udstillet i et par år med sådan et sæt)
[quote=SineGry;319650]Jeg er heller ikke så meget til kraftige farver til Burgardiner, jeg synes som Barbette at det tager alt opmærksomheden fra katten der inde. Noget i en pastel farve er aller bedst i mine øjne.
Jeg har creme til mine Bimser.[/quote]
Ja, creme skal det helt sikkert ikke være til en sølv. Men du har ret - er katten mørk selv synes jeg især ikke at burgardinerne skal være mørke.
Ja, det havde jeg også tænkt. Jeg var bare lidt i tvivl om hvorvidt jeg synes at de to farver passer til en sølv. Men kan godt være.
[quote=Ulla;319660]Nu har jeg lige været inde og se på siden. Ud over den hvide synes jeg at mange af dem virker temlig mørke men det kan selvfølgelig godt bare være på billederne.
Jeg kan godt lid det der er lavet i grønt lærred & broderet silke, tror også det ville passe fint med en sort søv kat.[/quote]
Hun laver heldigvis på bestilling, så kan tænke lige dem op jeg vil have 
Europé har ikke kobber på samme måde som briter, men det har grønne og gule - jeg håber på at få en grønøjet, men det er absolut ikke en prioritet
Men en grønlig er nok en god idé.
[quote=Jane;319663]Jeg tror lilla vil passe godt til de farver, men det skal jo nok være i en temmelig lys lilla, fx. som dem her hun har nu:
[/quote]
Jeg må indrømme at jeg ikke er så vilde med dem. De er for “tøsede” i farven -tihi og så tror jeg heller ikke at de på nogen måde passer til Diego.
[quote=birtheras;319670]Jeg tænkte med det samme på lys lilla, samme farve som Annie har på bagrund på Antons billede. Jeg er sikker på at lys lilla og rød og så går fint sammen
[/quote]
Igen, tror det er udmærket til en sort sølv, men ville nok foretrække en blå eller grøn i samme ende af skalaen 
[quote=Ann K;319703]Vælg kolde farver… ikke noget med varme røde, terracotta, gule, dyb lilla eller lignende.
De varme farver clasher i forhold til kattens kolde sølv og det kan give et fejlagtigt indtryk af rufisme…
Dernæst… vælg noget lyst… Rigtig mange bursæt idag er meget for mørke til at man kan se katten inde i dem… topstykker og forgardiner er med til at give dette mørke og lidt “tunge” indtryk - så sørg for at vælge disse i en lys farve eller at der i det mindste err indsat et stykke tyndt stof, så der kan trænge lys ned i buret…
(Det er ikke kun for at man kan se katten at jeg laver den slags - men også fordi kattens øjne kan komme til at virke opspilede, store og evt runde, når den kommer fra et mørkt bur og ud i lyset i hallen… bestemt ikke noget jeg er spor interesseret i med nogen af de katteracer, jeg udstiller!
)
Isblå… støvet lys grøn… sølv (sic!)… sølvblå… mintgrøn… kold lilla - dvs mere over i den blå end den røde skala… islilla… sort, men kun som kontrast… dyb bordeaux med en næsten blå/lilla tone… Alle disse farver vil umiddelbart være rigtig gode…
Vil du være meget utraditionel - og modig
- så vil en skrig-orange evt kombineret med sort være en mulighed…
Og da det er en Europe ville jeg også holde stoffets struktur enkelt… ikke noget med glitter og blanke stoffer. Det er en huskat med stamtavle… Og den skal være repræsentanten for tilskuernes egen stribemis derhjemme :)[/quote]
Ja, det tænkte jeg også hurtigt. Altså det der med varme vs. kolde farver. Der har du garanteret ret. Og modig på den måde tror jeg ikke at jeg er -tihi Jeg kan nemlig ikke lide orange.
Hmm… Hvis det ikke er med glitter og blanke stoffer, hvad ville du så bruge af stof? Gerne et eksempel (farve ligemeget). Jeg er nemlig selv til blanke sotffer - dog ikke til glitter.
[quote=Alice;319706]Hvis det er en sort/sølv med grønne øjne, så ville jeg vælge en farve som kunne fremhæve øjnene …feks en lys støvet grøn. ( det er den farve jeg selv går efter til mine næste burgardiner ) Sølv er heller ikke godt til sølvkatte …Sølvet i pelsen går i et med gardinet.
Endelig ikke en mørk gardin, misserne forsvinder fuldstændig.[/quote]
Lyder fornuftigt
Så ville det også passe til hjemmesiden