Hvilke katteracer findes på KG?

Det er fordi de er så tæt på servalen, at de går under de samme regler som serval, men i betragtning af, at den har været en godkendt race i TICA i 11 år, er det absolut muligt at få en Savannah, der er langt udover F1-F3 stadiet :slight_smile:

Jo der er en der har en Scottish Fold - Minetti herinde :slight_smile:
Det er så en “defekt” race jeg personligt ikke har noget problem med - de ser SÅ søde ud :slight_smile: og som med manx og andre “genetiske afvigere” kræver det “bare” at opdrætterne ved hvad de gør.

Munchkin derimod… synes jeg godt nok er skumle… men nu foretrækker jeg jo generelt slanke, langbenede racer L

Jeg håber det nye forum får mulighed for at ha’ flere valgmuligheder. Ikke så meget siam/orientaler delen, men mere aby/somali hvor jeg synes det er to meget forskellige katte - somalierne har typisk en helt anden facon. (at netop Phumba så har somali-facon er jo en anden ting L)

Nåh ja, vi mangler jo osse Norwegian Wirehair L

Det er så en “defekt” race jeg personligt ikke har noget problem med - de ser SÅ søde ud og som med manx og andre “genetiske afvigere” kræver det “bare” at opdrætterne ved hvad de gør.

Det er jeg så hamrende uenig i :wink: Men skal det diskuteres, så lad os tage den i en anden tråd

Jeg mener da bestemt også her er en Devon Rex (opdrætter, vistnok) :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;968798]Jo der er en der har en Scottish Fold - Minetti herinde :slight_smile:
Det er så en “defekt” race jeg personligt ikke har noget problem med - de ser SÅ søde ud :slight_smile: og som med manx og andre “genetiske afvigere” kræver det “bare” at opdrætterne ved hvad de gør.
[/QUOTE]
Det ville jeg rigtigt gerne se noget dokumentation for, for den manglende dokumenatation for at det er uskadeligt er nøjagtigt det der gør, at de ikke er tilladte i FIFe. Hvorfra ved du, at det bare kræver at opdrætterne ved hvad de foretager sig?
VH
Susanne

på listen der linkes til burde rex deles ud,da der er stor forskel på rex kattene. Der findes jo 4 slags(måske flere?) Nemlig selkirk, devon,cornish og german de er ret forskellige i udseende og temperament

Som Regitze før har redegjort for, er der et begrænset antal muligheder for racer.

Mit forslag er:
List huskatten samt de mest kendte racer i Danmark.
Sidst efterlades et tomt felt, hvor man kan skrive, hvis den race man har ikke fremgår af listen.

Det er vel det mest rimelige :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;968899]Som Regitze før har redegjort for, er der et begrænset antal muligheder for racer.

Mit forslag er:
List huskatten samt de mest kendte racer i Danmark.
Sidst efterlades et tomt felt, hvor man kan skrive, hvis den race man har ikke fremgår af listen.

Det er vel det mest rimelige :-)[/QUOTE]

Og nok også det eneste praktisk ladsiggørlige :slight_smile: